- 1180 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Boşu Hoş Yapar
ÖZGELİŞİM BOŞU HOŞ YAPAR
Sevgili Özgelişim Yolcusu Dostum,
Özgelişime gönül vermiş iki insan olarak biliriz ki, boş duran insanlar ile boş konuşan insanlar boş durmaları ile ne kendilerine ne çevrelerine faydalı olurlar. Tek dertleri konuşacak insan bulmak olduğu için, özgelişime önem veren insanlar ile alay etmeyi marifet zannederler.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
İşte burada boş zamanlarda okuyarak, boş insanlar dan uzak kalarak mesafeli olarak hayatı hoş hale getirmek bizim elimizde. Bunun yolu da bilgi edinmek için okumak ve bilgili insanlar ile sorarak öğrenmek amacı ile öğrenmek.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Bu bilgi başkalarının özel hayatını, gelirini dedikodusunu yapmak için değil, kendimizi daha fazla nasıl geliştireceğimiz konusunda bilgi sahibi olmaktan geçer. Bu bilgi okumakla elde edilir genelde. Bu okuma zevkini tadan insan okumaya başladıkça ne kadar bilgisiz olduğunu anlayarak okumaya devam eder, okurken bunu başkalarına anlatma, yaşama gayreti de ona daha büyük hayat zevki verir. Gerçi çevresi ona kızdığı zaman “ okuduğunu hayatta uygulamıyorsun, neye yarar” dese de, o başkalarının sözüne değil elde ettiği bilginin zevkine , lezetine bakarak okumaya gelişmeye ve boşu hoş yapmaya devam eder.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
İnsan özgelişim içinde yolculuğuna devam ederken daha önce hoş gelen çok şeyi boş ise terk etmeye başlar ve hoş olan şeylere daha çok zaman ayırmaya bakar, kitap okumak , internette faydalı sayfaları şiizlemek, televizyonda bilgi veren dizi ve proğramları izlemek gibi... Bu da daha mutlu ve huzurlu olmasını sağlar.. Benim ve senin hayatından kesitler...
Değerli özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişime önem vermeyen insan için boş ne? Hoş ne fark etmez bile. Hatta boş gelen şeyi hoş, hoş gelen şeyi boş olarak görebilir. Buna sık sık rastlıyorum çevremde. Yazarlar ile kitap okuyanlarla alay edip de sık sık çocuklarının ve torunlarının kitap okumamasından şikayet eden o kadar samimiyetsiz insanlar var ki, insan hayret ediyor. Bu durumda insanın özgelişimine daha çok önem verme isteği daha güçlü hale geliyor.
Değerli Kardeşim,
İnsan başkalarına muhtaç olmadan kendine yetecek kadar maddi ve manevi gücünden fazlasını başkaları ile paylaşmasını bilirse, bu bilgi, sevgi, maddi şeyler de olsa daha huzurlu olur. Ne yazık ki, insnaların çoğunda cimrilik olduğu için Yaradanın ona bahşettiklerini kolay kolay paylaşmak istemez. Paylaşmak insanı boş olmaktan hoş olan sevilen ve sayılan insan yapabilir. Kimse paylaşımlarımızdan memnun olmasa bile Yaradan paylaşanı sever bu bir kalem, bir defter, faydalı kitap bile osla paylaşmak şahsen bene zevk verir. Bu mektup ile bilgimizi ve duygu düşüncelerimizi seninle paylaşmak bile inan beni çok mutlu eden bir şey ama çoğuna da boş gelebilir. Kimine hoş kimine boş gelir. Kendi tercihi insanın tabii ki... Hoş görene de boş görene de selam olsun... selam en güzel sevgi ve duygu paylaşımıdır çünkü...Bizim amacımız paylaşımsa biz bilgimizi paylaşalım varsaın başkaları sevgisizliği ve boş sataşmalarını ve hareketleri ile sözlerini küfür kelimelerini paylaşsın herkes kendisine yakışanı paylaşmaz mı? Bilgisi olan bilgisini, sevgisi olan sevgisini, içinde hakaret duyguları olan onu paylaşır. Sonuçta insna içinde ne varsa dışına yansıtır söz ve davranışı ile...
Değerli özgelişim Yolcusu dostum,
Paylaşmayı seven insanları boş olmaktan hoş olmaya götüren şey de herkesi kendine kardeş görmesi ve kardeşi ile bebeklikten beri her şeyi paylaşıyorsa insanlık bağı ile bağlı olduğu kardeşleri ile de paylaşmasını sevmesinden kaynaklanır. Yalnız paylaştığımız zaman istemeyene veya gücümüzden fazlasını isteyen ile paylaşmak da sanırım hoş şey olmasa gerekir. Bu paylaşım tabii yediklerimiziiçtiklerimizi sosyal medyada paylaşmak değil, tatilden resimler paylaşmak hiç değil. Gerçek hayatta paylaşamayacağımız şeyleri sanal alemde paylaşmak cömertlik sayılmaz. Bu olsa olsa gösterişe girer.
Sevgili dostum, güzel Kardeşim,
Paylaştığımız şeyleri boş gören , yani önemsemeyen insanlar ile paylaşmaya çalışmak da boş oluyor çok zaman. Anlamayan insan ne yapar alay etmeye bakar. Öğrenmeyi sevmeyen insan öğreteni sevmez. Bilgisiz insan bileni ve bunu paylaşanı sevmez. Kıskanan insan bilgisini paylaşan ile almak isteyeni bir arada görmek istemez. Hoş olanı boş göstermeye gayret eder.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Hoş insanların birbiri ile olan öğrenen öğreten dostluklarını boş olarak görmekten sevk alır kıskanan insan. Bilmez ki , onun boş görmesi ile gerçek dostluklar boş olmaz ve hoş örnekler olmaya her zaman devam eder. “Boşboğazın tekini cehenneme atmışlar burada her şey boş” demiş.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişimi daha iyi anladığımızda zamanımızın hemen hemen tamamına yakını gelişmekle geçeceğinden bu tür insanlar ile zaman geçirmeye zaman bulunmaz. Hz. Ali “ Boş insana işini şeytan verir” der. Boş insnalara cesareti de boş insna verir.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Gelişmeyi önemsemeyen insanların, özgelişime önem vermeyenlerin “etkin dinleme , anlama” gibi amaçları ve gayretleri olmadığından kendilerini devamlı tekrar ettiklerinden ve çevrelerine hep aynı zoruları sorduklarından dolayı hoş dostluklar boş dostluklara dönüşerek sıkıntı oluyor. Ama tekrarlayan insanlar kendi davranışlarından dolayı bunu yaptıklarını göremedikleri için çevrelerini “bana tepeden bakıyor” diye değerlendirirler. Halbuki yerden yukarı bakıyorlar kendileri.
Sevgili dostum,
Hoş olsun boş olsun öğrenmek istemeyenleri , gelişmek istemeyenleri, dinlemek istemeyenleri bir kenara bırakarak gelişmek ve ilerlemek konusunda tam gaz yolumuza devam edelim. Çocuklar olmasa da belki torunlar, belki onun çocukları zamanla bizi anlar faydalanırlar. Geçmişte yaşayan başarılı ve ünlü insanların manevi ve maddi mirasını bugünkü neslllleri yemiyor mu? Biz mum olalım dibimize ışık veremezsek ileriyi aydınlatırız. Biz eriyelim ki, başkaları ışığımızla aydınlansın. Işığı ve sevgiyi yaymak , bilgi ile kaynaşmak en güzel duygudur bence.
Sevgili dostum,
Neşem yerindeyse , motive olmuşsam sana mektup yazmak isteğim daha da gayrete geliyor ve yazdıkça daha yazasım geliyor. Biliyorum ki, mektuplarımı asker mektubu bekleyen bir anne ve baba gibi merakla heyecenla bekliyorsun ve başkaları ile de paylaşıyor ilerde okumak için saklıyorsun. Paylaşmak ne güzel.
İyi ki varsın, iyi ki dostumsun. İyi ki iyisin ve dirisin , bilgilisin. Bundan büyük zenginlik mi var ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.