- 115 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Hakiki Tevbe Nasıl Yapılmalı ve Hakiki Tevbenin Faydaları
Hikmet Damlaları
Hakiki Tevbe Nasıl Yapılmalı ve Hakiki Tevbenin Faydaları
— Resulullah Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki; Ey İnsanlar! Allah’u Tealaya Tevbe İstiğfar Edin. Muhakkak Ben Günde Yüz Defa Tevbe Ediyorum. {Sahih-i Müslim}
— Resulullah Efendimiz {Sav} Başka Bir Hadisi Şerifinde ise Şöyle Buyurdular; Kul Tevbe İstiğfar Ettiği Zaman Allah’u Teala, Onun Günahlarını Hafaza Meleklerine Unutturur. Keza Bunu Onun Uzuvlarına ve Yeryüzünde O Günaha Şahit Olanlarada Unutturur. Ta ki Allah’u Tealanın Huzuruna Günahı Sebebiyle Aleyhine Şahitlik Edecek Kimse Kalmaksızın Çıkar. (Suyuti, el-Camiu’s-Sağir)
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav}’e Hizmet Eden Ensardan Sa’lebe Bin Abdurrahman İsminde Bir Genç Vardı. Bir Gün Resulullah Efendimiz {Sav} Onu Bir İhtiyaç İçin Bir Yere Gönderdi. Sa’lebe {Ra} Yolda Bir Evin Önünden Geçtiği Sırada İçeride Bir Hanımı Uygun Olmayan Bir Halde Gördü ve Bir Kaç Defa Ona Baktı. Fakat O Anda Pişman Olup Hakkında Resulullah Efendimiz {Sav}’e Hakkında Vahiy İnmesinden Korkarak Arkasına Bakmadan Oradan Kaçtı. Mekke-i Mükerreme ile Medine-i Münevvere Arasında Bir Dağa Gidip Oraya Saklandı.
Resulullah Efendimiz {Sav} Kırk Gün Kadar Onu Göremedi. Sonra Cebrail {Aleyhisselam} Gelerek “Ya Muhammed {Sav}! Rabbin Azze ve Celle Sana Selam Ediyor ve Buyuruyor ki; Ümmetinden Falan Zat Şu Dağlar Arasına Kaçmıştır, Cehennem’imden Bana Sığınıyor” Dedi. Bunun Üzerine Resulullah Efendimiz {Sav} Hazreti Ömer ve Selman-ı Farisi {R. Anhüma} ya Gidip Sa’lebeyi Alıp Gelmelerini Emretti.
— Onlarda Yola Koyulup Medine-i Münevvere’nin Geçitlerinden Birinde Onu Göz Yaşları İçinde Tevbe İstiğfar ile Meşgul Halde Buldular. Sa’lebe {Ra} Hazreti Ömer’e {Ra} Resulullah Efendimiz {Sav} Benim Günahımı Biliyor mu? Diye Sordu. O da Bu Hususta Bilgin Yok, Ancak Resulullah Efendimiz {Sav} Dün Seni Andı ve Ağladı, Beni ve Selmanı da Seni Bulmamız İçin Gönderdi Dedi. Sa’lebe “O Halde Ey Ömer Beni Resulullah Efendimiz {Sav}’in Huzuruna Bilal Kamet Okuyup Namaza Duracakları Esnada Çıkar” dedi.
— Hazreti Ömer {Ra} de Kabul Edip Onu Medineye Götürdüler. Vardıklarında Resulullah Efendimiz {Sav} Sabah Namazını Kıldırıyordu. Hazreti Ömer ve Selman-i Farisi {R. Anhüma} Hemen Safa Girip Namaza Durdular. Sa’lebe {Ra} ise Resulullah Efendimiz {Sav}’in Mübarek Sesini İşitince Bayılıp Düştü.
- Resulullah Efendimiz {Sav}Namazdan Selam Verince Ayağa Kalkıp Sa’lebe’ye Seslendiler. O da Buyurun Ya Resulallah! Dedi. Resulullah Efendimiz {Sav} Sa’lebe’ye Bakıp Kaçmanın Sebebi Nedir? Diye Sual Ettiler. O da Günahımdır Ya Resulallah! dedi.
— Resulullah Efendimiz {Sav}, Sa’lebe’ye Buyurdular ki; Sana Günahlara ve Hatalara Keffaret Olacak Bir Ayeti Kerimeyi Haber Vereyim mi? “….. Rabbenâ Atinâ fîd Dünyâ Haseneten ve fîl âhirati Haseneten ve Kınâ Azâben Nâr. “Rabbimiz Bize Dünyada İyilik ve Güzellik Ver ve Ahirette de İyilikler ve Güzellikler Ver ve Bizi Cehennem Azabından Koru. (Bakara Suresi 201 Ayet) Diye Dua Edersin.
- Bunun Üzerine Sa’lebe {Ra} Benim Günahım Çok Büyüktür Ya Resulallah! dedi. Resulullah Efendimiz {Sav} de “Bilakis Allah’u Tealanın Kelamı Olan Bu Dua ile Yapacağın İlticanın Sevabı Senin {Hatalarından, Günahlarından} Kusurundan Daha Büyüktür.” Buyurup Ona Evine Dönmesini Emrettiler. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Ne güzel anlatmışsınız.Yüreğinize ellerinize sağlık.
Buralarda çok büyük yanlış anlama var:Kadir gecesinde ne kadar günahın varsa affoluyor.Hacca gidince Anadan doğmuş gibi günahlarından arınıyorsun.
Kur'anı kerimde KUL HAKKIYLA GELMEYİN diyor yaradanımız.Gelde anlat şimdi bu millete. Tabiiki herkesi kastetmiyorum ama kendilerini öyle teselli edenler çoğunlukta. Helalleşmeden Hacca gidenler ve zararlıdan uzak durmak küslük sayılmazmış. Mesafeyi koru küslüğü kaldıralım dedikçe OLMAAZ YİNE ZARAR VERİR DÜŞÜNCESİ YAYGIN İLÇEMİZDE. Saygı ve selamlarımla.