- 129 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
AFFETMEM
AFFETMEM
"Elin adamı innenin deliğinden Hindistan ’ı gözler kızım!
Attığın adıma, gettiğin yola dikkat edicing!
Millet kendi g... deki kazzığı görmez de aney kurban sening gözüngdeki saman çöpüne laf eder.
Ele hânek gerek aney!
Kimsenin ağzına sakkız olmayıng!
Oturung eviğizde kuru soğan kırıp yiying amma dışarıya çıkıncı , kebap yedim" deying.
Eksik yanığızı göstermeying kimseye!"
"Başımızı eğdirmeying! Şapkamızı yere düşürtmeying!
Herifiğiz ne derse o olur!"
Vay anam vay! Kurban olduğum anam!
Böyle diye diye bizi nasihatlarla büyüttün de hiç demedin ki
" Yavrım, kemiğinizi kemirtmeyin, siz de bir Allah kulusunuz, Allah’ tan başka kimseye boyun eğmeyin!" demedin.
Senin gibi hep sabrettik, hep boyun eğdik.
Bizi "eksik etek !"diye yetiştirdiniz.
Eksik etek olmayı hep kötü bir şey gibi algılayıp boyun büktük.
Madalya takacaklar sandık.
Alttan aldıkça semer vurdular.
Ses çıkarmayı "Ayıp!" saydık.
Olmayan ayıbı üstümüze yük ettiler.
Doğurduğumuz çocuklardı ayıbımız!
Biri iki, ikiyi üç ettirdiler.
Köstek vurdular her çocukta ayağımıza!
" Aman!" dedik.
"Çocuklar etkilenmesin! Psikolojileri bozulmasın!
Sustukça varımızı yoğumuzu çaldılar. Emeğimizi çaldılar.
Sustuk!
Yeter ki çocukların geleceği kararmasın.
Yeter ki onlar güzel günlere kavuşsunlar.
Ah be annem! Bilseydiniz gelecekte biz kız çocuklarının ne çok acılar içinde boğulacağını , "kız erkek eşittir!" ilkesi ile bizi yetiştirmez miydiniz?
Ama şunu bil ki sevgili anacığım; ben kızımı farklı yetiştirdim.
Üç üniversite bitirdi.
Evlendi.
Eşi ile eşit şartlarda yaşıyor.
Canı yemek yapmak istemiyorsa, eşi gelince ona söylüyor.
Eşi yapıyor yemeği.
Hiç surat asmadan, kapris yapmadan, söylenmeden.
Kızım eşi ile birlikte karar verip tatillere gidiyor mutlu bir şekilde.
Kendisi tek başına farklı ülkelere tatil yapmaya gidiyor yılda iki kez iki farklı ülkeye.
Oralarda değişik kültürleri inceliyor. Sanat etkinliklerine katılıyor.
Benim yapamadığım herşeyi o yapıyor.
Bu dünyada narsist olmayan insanlarla birlikte yaşamanın güzelliğini tadıyor.
Toplum,din ve çevre baskısı adı altında bize yapılanları Allah affeder mi bilmiyorum ama, bildiğim tek şey ben affetmeyeceğim.
23.07.2024
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
YORUMLAR
Ben diyorum gençlere.Herkes öncelikle kendi ayağının üstüne dursun ,kimse kimsenin hamalı değil diye.Kimse kimsenin malı da değil.Mal muamelesi ettirmeyin kendinize diye.Hayatı paylaşmak için çıkılan yolda sıkıntılar bir kişiye yüklenmez.Herkes sefayı sürmek ister.O zaman sıkıntısını birinin çekmesi adaletsizlik olur.
Adalet olgusu en küçük birim olan ailede başlar ve gelişir.Anlamlıydı.Biz öyle yetiştirildik ama kendimizi yetiştirdik.Evlatlarımızı adalet duygusuyla yetiştirmeliyiz.Erkek -kadın ayrımı yapmadan, hayatı paylaşmak için.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 23.7.2024 19:39:29 zamanında düzenlenmiştir.