- 134 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
YOL YOLCU YOLCULUK ÇOCUK VE İHTİYAR
Gecenin bir yarısıydı. Gün geceye görevini devretmişken, küçük çocuk bir sürü yolların birleştiği bir yol dönemecindeydi.
Gökyüzüne baktı.
"Acaba gökyüzüne merdiven ile çıkabilir miyim?"dedi kendi kendine.
O an da mucize gibi bir şey oldu. Gökyüzünde bir yıldız üzerine binmiş ihtiyar bir adam gördü .
Bu manzara karşısında şaşkınlık ve hayret ile bakarken ihtiyar adam, çocuğun yanına gelerek o’na seslendi.
Merhaba çocuk;
",Acaba gökyüzüne merdiven ile çıkabilir miyim?" sorunu duydum ve cevaben sana diyorum ki;
"Hayat kendi hikayeni kendin yazdığın bir yoldur." Yol senin yolun, neden olmasın ki...
Küçük çocuk;
"Peki ihtiyar ben oraya çıkış yolunu nasıl bulacağım"
İhtiyar;
"Sen kendi hikayeni yazmalı, kendi yolunu kendin bulman gerek çocuk."dedi.
Bir tavsiye istersen:
"Bildigin bütün yolları unut, yeni bir yola koyul."
Çocuk;
"Ama ben yolumu kaybettim;
bir umut burdayım; istediğim şey de sanırım imkansız."
İhtiyar;
Sen öyle sanıyorsun çocuk: "yüreğinde umutu yeşert, sonra da bir yol seç ve yola devam et."
Çocuk;
Ama seçtiğim bu yolun sonunda gökyüzüne çıksam bile çok karanlık ve ben karanlıktan çok korkarım.
İhtiyar hafifçe gülümsedi.
"Ah çocuk en karanlık yolun sonunda belki de bir ışık var gitmedin ki nereden bileceksin?"
"Hem Allah yola çıkanların yardımcısıdır" bunu sana söylemediler mi?
Çocuk;
"Dediğin gibi olsa da ihtiyar yine de çok korkuyorum ya aydınlık yok sa?"
İhtiyar;
"Ah çocuk biz buna deneyim ve inanç diyoruz..En kötüsü bu yolculuk seni iyi bir hikaye anlatıcısına dönüştürür."
"Şimdi getir kulağını , sana bir sır vereyim mi çocuk?"
Çocuk;
Sır mı merak ettim.İhtiyar; yoksa sen masallarda ki büyücü mü sün?
İhtiyar bir kahkaha attı;
"Kim bilir belkide..?"
Beni nasıl gördüğüne nasıl adlandırdığına bağlı tabi ama sana söyleyeceğim "sırrım " bu değil.
Beni iyi dinle çocuk!
Bu hayatının belki de sırrı olacak ne zaman yolunu kaybettin işte o zaman elini kalbinin üstüne koy.
Çünkü; "Yol senin yüreğin ve bu yüzden pusulan da hep yüreğin olsun. Bunu hiç bir zaman unutma ve kalbin hangi yolu fısıldarsa o yola gitmekten korkma teslim ol.
Çocuk;
"Eğer dediğin gibi yolum kalbimin fısıltısı olmalı ise, yolculuk da kaybetsemde mi bu böyle?
İhtiyar;
"Evet çocuk o zaman da tekrar kalbine sor yolu, devam diyorsa" yola devam et, eğer yol da durman gerekiyorsa da dur nefes al ve bil ki.
"Şu dünyada hiçbir yol yoktur ki, ikiye ayrılmış olmasın." Kalbinin fısıldadığına sağır olma. Öteki yola girmekten de korkma kalbini dinle."
Çünkü yol sensin pusulanda senin kalbin.Gönlün ferahsa yolun açık olur. Olur da kapanırsa ileride o yol dedigim gibi hep bir ikinci yol vardır kalbine sor o yol gösterir..Bir yol bulur.
Çocuk;
"Peki sen hep kalbini mi dinledin ihtiyar?"
İhtiyar gülümseyerek cocugun başını okşadıktan sonra;
"Her zaman değil."
Ama dinlemedigimde çok pişman oldum.
Ama sana verdiğim sır daha önce bana açılınca ondan sonra öyle yaptım.
Kalbim yol pusulası oldu hep bana..Yoruldum bu yolda bazen tabi çiçekli patikaları düşleyip, dikenli yollar da yara bere içinde kalmaktan .
Ama kendi izimi bıraktım gectigim yollarda hem fena mı bak iyi bir hikaye anlatıcısı da oldum bu sayede.
Çocuk;
"Peki soykesene hangi yoldan gitmek gerek o dikenler batmasın diye?"
İhtiyar;
Ah çocuk zor yollar seni güzelliklere götürür sabredersen kalbin hep bir yol bulur..Gidecek bir yol bulamadiginda ise sen yeni bir yol inşa etmelisin.Bazen sonu mutsuz biter bu yol o da yolculuğa dair "yollar degisir yolculuğun devam eder"Hayat bir yolculuk, sürekli bir değişim ve dönüşüm hali… Herkesin kendi yolu var. Yol bazen çekilmez olur, bazen de tadına doyulmaz. Bunların hepsi, her yolcu için farklı şeyler ifade eder.Ve hepsi bir deneyim olarak sana döner cocuk dedi ihtiyar.
Çocuk yolunu secti.Kalbini dinledi gokyüzüne bir merdiven kurdu.Ve ilk adımını attı..
İhtiyar yıldızına binerek gökyüzün de kaybolurken iz olarak ışığını bıraktı.
Herkesin yolu ayrı idi işte..
Siz deyin bu rüya ben diyeyim yol ve yolculuk halî. Hem yolu kalp olana hiç bir şey imkansız değildir...
"Velhasıl hayat bir yolculuk değil mi Allah’tan Allah’a."
Nevin Aktekin Gülfırat
22/07/2024