- 167 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bidat ve hurafe
1
-sen bir vakıf kur faydalı işler yapmak için.talebelere ihtiyacı miktarında burs ver.bunları söylemişti mahir beye.öncesindeki tartışma ehlibeyt üzerineydi.ehlibeyt peygamber ailesiydi siyer bilgisine göre.hz.muhammet mekkede doğduğunda sevinçle karşılamıştı ailesi.bunları bilen insan için şereflidir kureyş kabilesi.peygamberde bu kabilenin bir ferdi olduğundan ailesi kabenin bakımından sorumluydu.belki bu nedenle mağarada tefekkürle geçirdi günlerini.risaletiyle karşılaşan insanlar.bunlara sahabe deniyordu dostluk anlamına gelen.ehlibeytin saltanata karşı tutumu hilafetin kendilerinde olduğu gerçeği.bu durum tartışılmış tarihte kerbela olayından sonra bilhassa.hz.hüseyin hilafet çağrılarına uyarak yolculuğa çıkınca yezit tarafından kendisi ve yakınlarıyla birlikte şehit edildiğinde.bu tarihten sonra ehliyet tartışması yaşanmış.adil bir hükümdar için halkın onayını almak siyasetin gereğiydi artık.islam hukuku bu tartışmalarla şeriata akıl nazarında bir şeri hüküm hüviyeti kazandırır.kelam ilminin ortaya çıkışında vardı ilahi adalet.tarikatlerde allaha yakınlığı umuyordu hikmetle yaklaşırken konulara.bugün bir anlamı olmayabilir sünnet karşısında tasavvufun.zaten ehli sünnet denince islam anlaşılır.dua ve zikirle her türlü dileğin yerine gelmesi.bunlarla ilgili kitaplarda var şeyhler ve mürşitler tarafından yazılmış.ancak bunlara bidat gözüyle bakanlarda var selefilik örneğinde olduğu gibi.onlarca kola ayrılmış tarikatler için tasavvufta birleşmekte bir hayal çıkarcılığın tuzağında yaşarken.vehhabilik gibi mezheplerde insan için şefaat yoktur kuranda.boş bir inançtır ölülerden şefaat beklemek.benzer görüşler selefilerde de vardır cihatçı örgütlerden bildiğimiz.amaç devleti dönüştürmek olunca.insanların taleplerinde var hukukun üstünlüğü devletin ciddiye almadığı.tepki çekiyor devletin nassa göre yönetilmesi.bunun bir hile olduğu görülüyor aslında hiç bir kaideye uymayan yönetimle devletin üniter yapısı zedelendiğinden.geçmişte tartışılan takiyyenin akla gelmisidir türklük için anayasal tanımın ölçü kabul edilmemesi.türk tarihide bu durumları anlatacak bir oluşum yaşasnmadığı gerçeği.türkiyede çok kimlikli insanlar için bir anlam ifade etmiyorsa kendi etnik kökeni.bu nedenle geçmişimizde var bu tür yıkıcı çalışmalar.tıpkı meşritiyetin dağılma nedeni gibi.bu gibi şertlarla düşünmek islam devletini.katliamlar gibi iç acıtıcı durumların yaşanmasıda şeriatı arayanların güç kazanması devlette.bunun gerçekleştiği görülmemiş dünyada.iran afganistan gibi ülkeler eskinin hayaliyle yaşıyor.recm cezası nasıl savunulur bir hukuk için.insanları taşlanmasımıdır aynı ülkenin yurttaşı olmak.mahir beyde bu konularla bakıyordu dine.bir tek alllahı ve peygamberi tanırım diyordu tepkisini açıklarken.her yerde görünür olmuştu çarşaflı kadınlar.onları ikna odalarına sokamazsın bu günkü siyasi şartlarla.kendi çevresinde aynı düşüncede insanlar var.kemalizma karşı şeriatı savunanlar için şirket holdingleri ekonomik özgürlük demek.dinin anlaşılma şeklinde vardı yanlışlık ne kadar akla uygun deliller getirilsede.estetik önemli bir kavram aslında.nedimin mahir beyden bir beklentisi yoktu.bazı durumlarda insanlar için çok şey demektir dostluklar.mahir bey yaşı ilerlemiş bir insandı.yinede asosyal bir insan değildi nedim gibi.şehri gezdiği içinde bilirdi şehrin havasını.geçmişte fabrikası olan zengin bir aileydi mahir bey.ticaret kendi refahıyla düşünür toplumu.mahir bey bunun farkındaydı insanları tanımakta bir erdem var düşüncesini kendi hayatında uygularken.kaç yıldır tanıyordu mahir beyi nedim.kendi başına buyruk yaşamak gibi bir tercihi vardı onun.zekasında bir eksilme yoktu yaşlılığına rağmen.ancak halkın refahı için devlete güveni yoktu gençliğinden beri.şimdi işlerini oğlu yürüttüğünden böyle bir hayat uygun görülmüştü kendisine.kafenin sahibi yanlarından ayrıldı.başbaşa kalmıştı mahir beyle birlikte.bütün ailesinden bir akranı kalkmamıştı.bir tek ben kaldım diyordu aile büyüklerinden.fazla bir önemi yoktu maddiyatın onun için.nedimin eline fazla bir fırsat geçmemişti para kazanmak için.senarist diyorlardı kendisine.mahir beyde anlamıyordu sinemadan verdiği izlenimlerle.belkide yabancısıydı o dünyanın.bunu anlamakta zorlanıyordu ölüme getirilen bakış için.kurtuluşu yoktu ölüm gerçeğinin.buda bencillik demekti insanlar için.
2
-bence türkiyede yeterli miktarda döviz var ithal malları karşılamak için.bunları söylemişti tuik için suç duyurusunda bulununca chp.tuik neden fiatları düşük gösteriyor bu pahalılık içinde.kardeşi haklısın demişti kendisine.her şeyden önce üretime yatırım yapmalı devlet ekonomik olarak büyümek istiyorsa.üretim denince akla bilişim ve teknoloji gelir.her şeyin sahtesi yapılırken türkiyede.bir marka yaratmanın zorluğu var ekonomide.buda bayiliklere yönlendiriyor üreticiyi.fiatların yüksek olması üreticinin suçu değil.ürünler toplanamıyor zarara uğrama nedeniyle.asıl kazanan üretici olmalı ticaretin esasına göre.asıl parayı aracılar kazanıyor üretimde hiç bir katkıları yokken.devlette bu durumda vergilerde alınmıyor.denk bütçe için çalışırken hükümet emekli maaşlarını yeterli görüyor.bütün bunlara neden olarak gösteriliyor döviz kuru.tabiki bir düzelme yaşanması beklemek için döviz girdisinin artışı bekleniyor.ancak temel ihtiyaçlar noktasında halkın beklentisi var.refahı tabana yaymak bu anlama geliyor.ülkenin gelişmesi bir amaç için çalışmaya bağlı.yeterince kurum var harekete geçmek için.bir çalışma alanı belirlemek kadar hedefe yakındır ülke.teknik eğitim kendi alanıyla ilgili çalışmalarla desteklenmeli.bu şekilde ülkenin zenginleşmesi sağlanır.adan zye bir programa dahil edilmeli bu yerleşkelerdeki üretim alanları.bu şekilde kazanan türk nekonomisi olacak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.