- 135 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRİ HİÇBİRİ BİNLERCESİ (Luigi Pirandello)
qersona
Göğün sonsuzluğunda süzülen bir varlık olarak, uzak diyarlardan dünyaya baktığımda, gezegeninizin üzerine yayılmış karmaşık bir örüntü görüyorum. Bu örüntü, Luigi Pirandello’nun "Biri Hiçbiri Binlercesi" adlı eseri gibi, bireylerin kimliklerini ve varoluşlarını sorguladıkları bir sahneyi andırıyor. Burada, kimliklerinizin ardında saklanan gerçek yüzlerinizi görmek, belki de sizin için hem korkutucu hem de özgürleştirici bir deneyim olabilir.
Ay’ın yüzeyinden dünyaya baktığımda, kimliklerinizin ve maskelerinizin ardındaki insanları görüyorum. Birbirinizin gözüne bakarken, aslında kendi yansımalarınızı arıyorsunuz. Her biriniz, çevrenizdeki insanların önyargıları ve düşünceleri arasında sıkışıp kalmış birer varlık olarak, kendi gerçek kimliğinizi keşfetme yolculuğuna çıkıyorsunuz. Bu yolculuk, bazen acı verici, bazen de mizahi olabilir. Ancak, her birinizin içinde saklı olan bu arayış, kainatın derinliklerinden bile duyulabiliyor.
Pirandello’nun eserinde olduğu gibi, hayatınızın her anında trajedi ve komedi iç içe geçiyor. Uzayın sessizliğinde, dünyanın üzerindeki bu ironiyi ve çelişkiyi görmek oldukça sarsıcı. Her biriniz, kendi kimliğinizi bulma yolculuğunda, başkalarının gözünde farklı maskeler takıyorsunuz. Bu maskeler, zamanla kendi gerçek kimliğinizi unutturabilir. Ancak, kainatın enginliğinde bile, bu maskelerin ardındaki gerçeği keşfetme arzusu hissediliyor.
Dünyanızdaki insanlara baktığımda, her birinizin içinde bir delilik kıvılcımı görüyorum. Bu delilik, aslında özgürlüğe giden yolda atılacak en önemli adımdır. Kimliğinizi, varoluşunuzu ve gerçekliğinizi sorgulamak, belki de deliliğin sınırlarında dolaşmayı gerektirir. Ancak, bu sınırları aşmak, özgürlüğe ve gerçek kimliğinize ulaşmanın tek yoludur. Ay’ın yüzeyinden dünyaya baktığımda, bu cesur adımı atanların ışığını görmek, kainatın derinliklerinde bile bir umut ışığıdır.
Pirandello’nun eserindeki Vitangelo Moscarda’nın hikayesi, aslında her birinizin içinde saklı olan soruları gün yüzüne çıkarır. Ay’dan bakıldığında, dünyanızdaki bu arayış ve sorgulama, kainatın bir parçası olarak anlam kazanır. Her biriniz, kendi kimliğinizi bulma yolculuğunda, kainatın enginliğinde bile yankılanan bir çığlık gibisiniz. Bu çığlık, varoluşunuzu ve kimliğinizi keşfetme arzusunun bir ifadesidir.
Kainatın derinliklerinden dünyanıza bakarken, her birinizin içinde saklı olan bu arayışı görmek, hem düşündürücü hem de umut vericidir. Luigi Pirandello’nun "Biri Hiçbiri Binlercesi" adlı eseri, bu arayışın edebi bir yansımasıdır. Ancak, bu kitap, kainatın gözünden bakıldığında, insanlığın varoluşsal yolculuğunun sadece küçük bir parçasıdır. Kimliğinizi ve varoluşunuzu keşfetme yolculuğunuz, kainatın sonsuzluğunda bile anlam kazanan bir delirme anıdır. Bu an , her birinizin içinde yankılanan bir çığlıktır..,
Tarafsız bakış açısı !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.