- 140 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bana Ne? Sana Ne?
Yoksa kitap okumaya tersten- yanlış yollardan başlamış olursunuz ki, Doğru yolu bulmanız çok zor olur. Hatta bulamaya bilirsiniz de. Çoğunluğumuz maalesef böyle yanlış yoldan hayat yoluna giriş yapıyoruz. Sonra çok azımız doğru yolu buluyoruz, Diğerleri ise yanlış yollardan, yanlış yerlere gidiyor. Hayatın gerçek manasına anlamadan, mana Âlemine gidiyor. Yanıldığını anlıyor, mecburen, Ah, vah, Sonra bir şans daha diyor. Ama şans diye bir şey zaten yok. Emek vermek, Çalışmak, Sabır etmek, Azmetmek, Araştırmak var. Yüce Yaratan her derde derman göndermiş arayıp bulasın diye. Genelimizin en büyük yanlışı her şeyi yanlış anlama hastalığı ya da, her şeyde kolaya, rahata kaçma hastalığı, niye hastalık derseniz. Bizce başka açıklaması yok, ondan hastalık diyoruz. Zaten toplumumuzda canı sıkılan hasta, Tembellikten hasta. Çok yemekten Hasta! Çoğunluğumuz oku evladım oku ki adam olasın, ele güne zararın olmasın, faydan dokunsun, bizlere, vatana, millete hayırlı evlat olasın der çocuğumuzu okula göndermekle görevimizi yaptık sandık çoğu zaman yanıldık, yanlışlardan dönmek için pek çaba göstermedik. . Okumayı sadece, okulda öğretilen derslerden ibaret sandık yanıldık, yanıldığımızı anlamadık, hala. Çocuğumuz okula gidiyor- geliyor. Öğreniyor mu? Eğitiliyor mu? İyi şeyler mi öğreniyor? Yoksa! Kötü şeyler mi? Hiç araştırıyor muyuz? Asıl eğitim- öğretim Aile de başlıyor. Biliyor muyuz? Bilenlerimiz neler yapıyor. Kendisi çocuklarına iyi örnek mi? Şunları yap evladım, Bunları yapma evladım. Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma. Niye? Derse çocuk, Madem söyledikleri doğru, neden kendisi yapmıyor da bize söylüyor. Ne diyeceğiz. Kem, küm edeceğiz. Kötü alışkanlıkları her gün yapacaksın çocuğuna, sen yapma diyeceksin. Ne kadar inandırıcı olur. Örnek; Bir gün bir Doktor hasta konuşmasına tanık olduk. Okumuş yani Adam olmuş, ilim, bilim var. Ama! Hastasına diyor ki, Şunu içmeyeceksin, bunu içmeyeceksin, bunlar sağlığına çok zararlı. Bunlar bütün hastalıkların kaynağı, sebebi. Bunları kullanmayan insanlar kolay kolay hastalanmazlar. Diye tavsiyelerde bulundu çok güzel söyledi. Haklıda. Sonra ne yapıyor beyin. İçme dediklerini kendi içiyor, yeme dediklerini kendi yiyor. Şimdi bu okumuşumuza nasıl inanacağız. Yaptıklarına mı? Yoksa söylediklerine mi? İnanacağız.
Özü, sözü bir olmayanın, Söylediğinin de, yaptığının da ne kendine, nede başkalarına faydası olur. Adam olmak, özü sözü bir olmaktır. Gerisi yalandır, Hiledir ya da faydasız-afaki sözlerdir. Kendine hayrı olmayanın kimseye hayrı dokunmaz. İşte bir aileye veya bir topluma “REİS—ÇOBAN” olmak öyle kolay değil. İşte çoğu Aileler veya Toplumlar bu yüzden huzursuz-mutsuz. Adam olmayanın Reisliği neye yarar, kime yarar. İşte “ÇOBAN—REİS”.
SANA NE?—BANA NE?
kim düşürdü bizi bir birimize? –sana ne?
kim düşürdü bizi bir birimize?--bena ne?
kim düşürdü bizi birbirimize?- -bize ne?
sana ne? bana ne? bize ne? diye, diye,
kim düşürdü bizi bir birimize?--sizdendir,
kim düşürdü bizi bir birimize?—bizdendir,
kim düşürdü bizi bir birimize?—torpil,
sizdendir, bizdendir, torpil, diye, deye,
üzümü ye bağını sorma? demek,
her koyun kende bacağından asılır demek,
devletin malı deniz, yemeyenler keriz demek,
değildir ki? mümin işi, münafık işi, gavur işi,
müslümanlar asla, diyemez ben, sen, biz, siz,
çünkü yaratan men etmiş, bu işleri müminlere,
ayrımcılık, yapmak, münüfık işi, gavur işi,
cehennelerde, ateşlerde yanma işi.
Sana ne? Bana ne? Nereden çıkmış bu anlamsız sözler. Hiç düşünmeden her işimize gelmeyen sözlerden sora hemen kullanıyoruz. Sana ne? Veya Bana ne? Hiç insani ve İslami değil. Komşunun evi yanıyor. Bana ne? Denir mi? Komşunun yiyecek ekmeği yok. Biliyorsun Bana ne? Diye bilir misin? Sokakta yürüyorsun birileri, hayvanlara eziyet ediyor. Görüyorsun Aman bana ne? Denir mi? Karşındaki sana ne? Diye bilir. O onun ayıbı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.