- 156 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Değerlerimiz
Bizi yönlendiren değerler, genellikle çocuklukta ailemizden, okuldan, çevremizden ve toplumdan aldığımız eğitim ve deneyimlerle şekillenir. Bu değerler, doğru ve yanlış algımızı, karar verme süreçlerimizi ve davranışlarımızı etkiler. Bu değerler, dürüstlük, adalet, saygı, sorumluluk gibi etik ve ahlaki ilkeler olabilir.
Bu değerlerin yanlış olduğunu ya da bize zarar verdiğini fark etmemiz genellikle belirli durumlarla karşılaştığımızda olur. Örneğin:
Belli bir durumda değerlerimize göre hareket ettiğimizde, sonuçlar beklediğimizden çok farklı ve olumsuz olursa, bu değerlerin sorgulanmasına yol açabilir.Kendimizle çelişebiliriz.
Değerlerimize göre davrandığımızda, çevremizden olumsuz geri bildirim alırsak veya başkalarıyla ciddi çatışmalar yaşarsak, bu değerlerin gözden geçirilmesi gerektiğini düşünebiliriz.
Kendi içsel sorgulamalarımız ve kişisel gelişim çabalarımız sonucunda, bazı değerlerin aslında doğru olmadığını veya bize zarar verdiğini fark edebiliriz.
Yeni bilgiler ve eğitimlerle, önceden sahip olduğumuz bazı değerlerin yanlış veya eksik olduğunu anlayabiliriz.
Bu farkındalık anları genellikle rahatsız edici sancılı olabilir, çünkü değerler kimliğimizin bir parçasıdır. Ancak, bu tür durumlar aynı zamanda kişisel gelişim ve olgunlaşma fırsatları sunar. Yanlış olduğunu fark ettiğimiz değerleri değiştirmek ve daha sağlıklı, doğru değerlere yönelmek, uzun vadede daha tatmin edici ve anlamlı bir yaşam sürmemize yardımcı olabilir.
Aile danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)