- 151 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIZIK BOYU BOLU TOYU - NAFİ ÇAĞLAR
KIZIK BOYU BOLU TOYU (2024 Genel Değerlendirmesi)
Bolu Seben Kızık Köylüleri tarafından, Kızık Yaylası’ında yıllık “hacet” gereği, 1400’lü yıllardan bu yana düzenli yapılmış olan “Köprübaşı Bayramı”na bu yıl da katıldık. Yine canlı ve güzel oldu. Ancak daha güzel ve düzenli olabilmesi açısından, aksaklık, görüş ve önerilerimi aynı konuda,aynı maddede yazmak istiyorum. Görüş ve önerilerinize sunmak ve somut sonuç almak dileğiyle.
1)Bolulu Kızıklı boydaşları meşgul etmemek için cumartesi gününe kimseyi davet etmeyelim. Yol ve zaman olarak cumartesi gelmek zorunda olanlar olursa, a)Cumartesi gelenler barınma/konukevi giderini kendileri karşılamalıdır. b)Akşam yemeği – isteğe bağlı olarak- ev sahipleri tarafından karşılanabilir.
2)Pazar günü süreci ; 07.00 – 08.00 arasında ; toplanma ve serbest sohbet. 08.00-09.00 ; Kahvaltı 09.00-10.00 ; Genel değerlendirme, resmi işlemler vb. konuların görüşülmesi. 10.00 ; Tören alanına geçiş. 14.00 ; İşi olanların ayrılmaya başlaması. 15.00 ; Kalan boydaşlarımızla sohbet ve vedalaşma.
3)Tören alanına girişte, sağda, dikensiz tel örgüyle bir alan oluşturulmalıdır. Bu alan kamu yöneticileri (protokol) ve il dışından gelen boydaşlar için ayrılmalıdır. Denetimli giriş ile ortadan bir yana kamucular bir yana boydaşlar oturtulmalı. Bu alan zemini betonsuz ve üstü gölgelikli olmalıdır. Yani mevcut yer yeniden düzenlenmelidir. Giriş iki görevli genç tarafından denetim altında tutulmalıdır.
4)Yerel dernek başkan ve yöneticileriyle, muhtar ve heyetiyle, il dışından gelen boydaşlarımız unvanlarıyla tanıştırılmalı ve yerel gençlere de bilgi verilmelidir.
5)Yerel kamu yöneticileriyle, il dışından gelen boydaşlarımız tanıştırılmalıdır.Bu işlem Bolu il beyi, Seben Kızık Köyü Dernek Başkanı veya Seben Kızık köyü muhtarı tarafından yapılmalıdır. Yerel yöneticiler, işin farkında olmalıdır.
6)İşi bilen Bir – İki genç sanal sorumlusu olmalı ve her şeyi görüntülemelidir.
7)İki – Üç genç basın sorumlusu olmalıdır. a)Bir genç haber oluşturmalıdır. b)Bir genç dergi kitap satışıyla ilgilenmeli ve geliri “Kızık Boyu Sanal Dergisi” için ayrılmalıdır. c)Bir genç, hem gerçek hem sanal görsel arşiv oluşturmalıdır.
8)Kızık Boyu Yayla Toyu merkezimizin Kızık Yaylası olduğu iyi anlatılmalıdır.
9)Kızık Boyu tanışması ve kaynaşmasının sonraki kuşaklara aktarılmasını sağmak için, boydaşlarımızın, yetişkin çocukların getirmesi sağlanmalıdır.
10)Yayla bayramı bittikten sonra, il içi ve il dışındaki boydaşlarımız ile denetimli alan içinde birlikte değerlendirme yapılmalı ve öyle vedalaşma gerçekleşmelidir
NAFİ ÇAĞLAR KIZIKBEYİ
7 Temmuz 2024 İstanbul
Sayın Nafi Hocam; Eleştiri sınırlarını aşan tavrınıza cevaben bunları kaleme almak hasıl oldu,bahsettiğiniz üzere yaklaşık 600-650 yıl geçmişi olan ata mirasımız,Taş bayramı,Köprübaş bayramı veya son yıllarda kullanılan tabir ile Kızık yayla bayramı,7 Temmuz 2024 günü,Muhtarlığımız ve Derneğimiz organizasyonunda yapıldı.Yaklaşık rakamlar verebiliyorum 4500-5000 misafirimize 2-2,5 saat içinde,profosyonel hiç bir yardım almadan tepsiler dolusu pilav ve ayran ikram ettik.Bu kısa zaman diliminde,bu kadar yoğun kalabalığın toplandığı yaylamızda,bahsi geçen yıllar boyunca hiç bir kargaşa,kavga, hırsızlık veya adli bir olay meydana gelmedi.Töremiz gereği misafirlerimizi hep el üstünde tutmaya özen gösterdik ve aynı özeni göstermeye devam edeceğiz.Yayla bayramımız program olarak mevlüt okunması ve pilav ikramı şeklinde aslında kısacık bir program,ancak yerel de çok fazla tanınmış olması nedeni ile,Bolu geneli köy bayramları içinde en fazla katılımın olduğu bayram.Tam da bu yüzdendir ki planlanma ve organizasyon süresi 2 ay gibi uzun bir süre önce başlıyor.Siz eleştirilerinizi ard arda sıralarken aslında burada emeği olan insanların emeklerini görmezden geliyorsunuz.Şahsınıza Toyun başka bir tarihte yapılması,Yayla bayramında iş yoğunluğumuzun fazla olduğunu ifade etmemize rağmen, ısrarınız üzerine Toy’un yapılmasını kabul ettik.
Gelelim eleştiri ve önerilerinize;
1) Töremizde Daveti ev sahibi yapar ki Bolu Kızıkları olarak uzak yakın tüm boydaşlarımızı sosyal medya kanalları ile davet ettik,katılmak isteyenlerden özellikle sayı talebinde bulunduk ki misafirlerimizin ihtiyaçlarını planlayıp karşılayabilelim.Bizler Bolu kızıkları olarak hiç bir misafirimizi maddi-manevi yük olarak görmedik.
2) Yayla bayramı programı Hafta başından,Pazar sabahı hazırlıkların gözden geçirilmesi,eksiklerin giderilmesi v.b.hazırlıklar ile devam ediyor,resmi bir geçit,resmi bir karşılama programımızda yer almıyor.
3)Tel örgülü bir alan oluşturulması hususu biraz garip doğrusu.Bizlere atalarımızın öğretisi bayramlar birleşmeye,kaynaşmaya vesile olsun diye yapılır,ayrışmak için değil.Kaldıki muhtarlığımız köyümüz ihtiyaçlarını protokole halk önünde iletirken kalabalığın gücünü de kullanmış oluyoruz. il dışından gelecek olan misafirlerimizin protokol ile (kamu yöneticileri) ile tanıştırılmalarının iki taraf içinde ne katkısı olacak çözemedim.Boyumuzun Ülkemiz genelinde tanınır olduğu hususunda şahsen bir şüphem yok.Devamındaki eleştirinizden bizleri halktan soyutla,ayır anlamı çıkarttım,yorumu boydaşlarıma bırakıyorum.
4) Tanışma ve kaynaşma faslının sabah çadırdaki kahvaltı da yapıldığını düşünüyorum,etkinliğin programı konusunda gençlerimize görev ve sorumluluk brifingi verilerek bilgilendiriliyor
5) Adı üstünde Yerel kamu yöneticileri,nasıl bir fayda bekleniyor bilemiyorum,ancak onlarda misafir olarak ve kısa ziyaret zamanı zarfında katıldıkları için sadece taleplerimizi iletiyoruz,Kızık boyumuz ile ilgili tüm döküman,kitap,dergi gibi materyalleri davetiye ulaştırmaya giderken kamu yöneticileri ile paylaşıyoruz.
6ve 7 ye ortak cevap) Sosyal medya sorumlumuz, yanında basın sorumlumuz,2 ad.profosyonel çekim dronumuz ve 10’un üzerinde tlf.kamerası ile çekimler yapıyoruz,ancak reklamını yapmıyoruz,yerel ve ulusal basında yer almak istemiyoruz. "Neden?" dediğinizi duyar gibiyim; Bu bayramın Bolu Kızık’larına maddi maliyeti 400 Bin TL civarında bu yıl ki fiyatlar ile,katılımcı arttıkça maliyet de artacağından reklam yapmak istemiyoruz.
Gençlerimizin görev ve sorumlulukları yapılan program çerçevesinde belirlenmiştir.
8) Kime anlatacağız? Güldürmeyin hocam kaç dernek temsilcisi toya katılım talebinde bulundu?
9) Bu önerinize katılıyorum.
10) Yayla bayramı misafirlerimiz için bitiyor belki,Muhtarlık ve dernek yönetimi için devam ediyor,hazırlıklarda olduğu gibi,sonunda da malzemelerin toparlanması,hesapların kapatılması v.s.sorumluluklar devam ediyor, sırf bu dolu program yüzünden Kızık Bolu Toyunun Yayla bayramından farklı bir tarihte yapılmasını boydaşlarımızın affına sığınarak talep ediyorum.
İRFAN BİLGİN
BOLU-SEBEN KIZIK YARDIMLAŞMA DERNEĞİ BAŞKANI
Sayın il/ilçe beylerim, dernek başkanlarım ve yönetim kurulu üyelerim ; Türkiye’nin her yerindeki boydaşlarıma katkı sunmak niyetiyle, kendime vazife çıkararak –eleştiri değil- görüş ve önerilerimi sunmam doğaldır. Ancak hata yaptığımı anladım. Sınırımı aşmamaya gayret ederim. Sizlerin de görüşlerini bekledik. Ne yazık ki yeterli sayıda görüş bildirilmedi. Belki bir çokları okumadı bile. Örgütlü yapıya göre davranılmalıdır.
/ İrfan Bilgin başkan ; ben sözcükleri seçerek,dikkatlice yazarım. Yazınızdan sonra, yazımı bir daha okudum. On madde de eleştiri değil, görüş ve öneri vardı. İlk cümleme ve saatlerine bir daha dikkat ediniz. Ev sahiplerini meşgul etmeyelim demiştim ve saat vermiştim. Gözden kaçırmışsınız. Serbest sohbet ifadesi de var. Tanışma kaynaşmayı içerir. /İrfan bey, bu arada beni pek tanımadığınız anlaşılıyor. En kısa şekilde en az yanıt vermeye çalışacağım. Benim protokolu halktan yalıtma gibi bir isteğim yok. Zaten bir yer ayırmışsınız. Tel örgüye perde veya duvar çekin demedim. Duvara zaten doğa için karşıyım. O alanda beton kullanılmamalı. Türkiye genelinde her alanda bulunduğum etkinliklerde protokolda oturma girişiminde bulunmam ve yer çekişmem. İnsanların içinde gezerim. Bu çalışmalarda fayda gözetmem. Tam tersine.. İspatı yaşantımdır. Ayrıca ben emeğe çok saygılı bir davranış sergiledim hayatım boyunca. Ben hep önce emek diyen bir insanım../ Federasyonumuzun kurucu dernek başkanları alanda mevcut idi. Gülmenize gerek yok. / Bayramın Bolu sınırları dışına çıkmasına – Kızık Boyu dışında – karşı olduğunuzu önceden biliyorum. Ben de zaten sadece boyumuza duyurdum. Kızık Boyu Birliği adlı watsapta Ümit Ağkıran kardeş, başka boyları da davet edelim demişti.. Ben de hazır değiliz diye yanıt vermiştim. Ekran görüntüsünü göndereceğim. Ayrıca bana “bizi davet etmiyor musunuz “ diye soranlar oluyor. Bu bizimle ilgili diye yanıt veriyorum. Bunu watsapta da yapıyorum. (Oysa beni bir çok boy kendi çalışmalarine ve watsaplarına eklediler. Daha dün akşam, bir boyun bölgesel çalışmasına bile eklediler.) Yani ben son derece dikkatli ve kapalı hareket ediyorum./ İmeceye gelince, Bolu dışındaki Kızıkları’n da katılmasını önerdim defalarca. Sizler tarafından kabul görmüyorsa da önerilerim, ben buradan yine teklif ediyorum. En azından şahsım olarak. Basın konusunda yeterli çalışmanız mevcut zaten. Ben sadece arşive vurgu yapmıştım.Anlaşılmamış./ Masa sandalyeye hocalar(imamlar) oturabilir diyorsanız. Ev sahibi sizsiniz. İstediğiniz gibi ayarlarsınız. Onun çözümü basit. “İl dışından gelen boydaşlarımız. Halka karışın ve aşınızı orada yiyin” dersiniz olur biter. Ekrem Tepecik bey öyle yaptı. Daha önceleri ben de öyle yapıyordum. / Bütün bunlar aslında toyda konuşulmalı. Bu sene toy yapılmadı ki. Boyu temsilen ve birlik (fed) başkanı olmaktan aldığım yersiz! cesaretle işinize karışma gibi bir davranış içine girdiysem kusuruma bakmayınız./ NAFİ ÇAĞLAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.