- 144 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
24 NİSAN 1915 TEHCİR MESELESİ VE ÇOCUK BAYRAMI'MIZ...
24 NİSAN 1915 TEHCİR MESELESİ VE ÇOCUK BAYRAMI’MIZ...
Aslında gündem çok dolu ama önemli olanları başlıklar halinde yazmaya gayret göstereceğim. Ermeni Diasporasının nasıl çalıştığını sizlere kısaca bir anlatmam gerekiyor; Ermeni diasporası, Ermenilerin yerli halk olarak kabul edildiği bölgeler dışında yaşayan Ermeni topluluklarını ifade eder. Ermenistan dışında 3-4 milyon kadar Ermeni’nin yaşadığı iddia edilmektedir. Ancak sağlıklı istatistikler yoktur. Ermenilerin diasporada en yoğun olduğu ülkeler Rusya, ABD ve Fransa’dır.
Ermeni Diasporası kendi çıkarları doğrultusunda varlık sebeplerini sözde uğradıkları soykırıma dayandırmaya çalışmakta, vatanlarından ayrılışlarının tek sorumlusunu Türkler olarak göstermeyi amaçlamakta ve bundan kazanç elde etmeyi planlamaktadır. Bu bağlamda ilçemizde geçmiş yıllarda belgesel çekimi adı altında Fransız Asıllı Ermeni Yönetmen Sergei Avedikyan’ın faaliyetlerini takip etmekteyim.
Diasporaya yakın olan bu yönetmen 2018 yılında ilçemizde bir takım çalışmalar yaptı.
Geçen yıl ki 24 Nisan yazımda değindiğim konular ile Sergei Avedikyan’ın çalışmalarının örtüştüğünü görmekteyiz. Amaç bellidir. Uluslararası mahkemelerde ülkemizi mahkum etme gayesi taşıdığı açık ve barizdir.
Bizim saha çalışmalarımızda ise iddia edilenlerin aksi delil, bilgi, belge ve bulgular çıkmaktadır. Bölgemiz üzerinde hak iddia etme gayretleri gösteren çalışmaları dikkat ile izliyoruz. Masa başı çalışma yapan sözde tarihçilerin iddialarını tezlerimiz ile çürüttük ve çürütmeye devam ediyoruz.
Sergei Avedikyan Çalışmaları üzerinden tehcirde Suriye’ye gider iken gittikleri güzergah üzerinde ki yerleri araştırdığımızda Türk makamlarına rüşvet verme teşebbüslerine karşılaştık. Halen arşivlerini açamayan devletlerin tebaalarının kalkıp bir katliam yaptınız demesi kadar gülünç bir şey yoktur.
Tespitlerimi devamlı siz değerli okuyucularım ile düzenli paylaşıyorum. Diasporaya bağlı vakıf ve dernekler sürekli propaganda faaliyetleri yürütmektedir. Hatta Beşinci kol faaliyetleri yaparak içimizden adam devşirme yöntemleri uygulanmaktadır. Geçen yıl yazdığım konuları tekrar etmek istemiyorum.
Bu bağlamda üniversitelerimizde güzel tezler çıkmaya devam etmektedir. Bilimsel olarak diaspora yalanları çürütülmektedir.
Şahsi arşivimde bulunan Sugören köyündeki kaçak silah fabrikası ve Sayın Sinan Çuluk hocamın çevirisi olan rapor ilçemiz için çok önemlidir. İşgal döneminde Tehcirde kalan gitmeyen kendini gizleyen kriptoların işgal günlerinde Yunan ile yaptıkları iş birliğini Kızılhaç Komitesi raporlarında bulabilirsiniz.
İşgal dönemi video arşivlerini halen açmayanlar, çeşitli siyasi oyunlar ile entrikalar peşinde koşmaya devam ediyor...
Devletimiz Osmanlı Arşivlerini açtı. Dileyen Osmanlı Tükçesi okuyabilen herkes girip okuyabilir, Türklerin Ermeni çetecilerden çektikleri şikayet telgrafları kayıt altında, tarafsız tarihçilerin incelemesine açıktır.
1915 ERMENİ SOYKIRIMI KOCAMAN BİR YALANDIR.
TÜRK İSLAM ESERLERİ MÜZESİ VE KUR’AN-I KERİMLER
Bursa Fetih yürüşü nedeniyle Bursa merkezde idim. İmam Arkadaşım Bayram Zorlu ile Doçent Dr Sinan Ateş’in kabrini ziyarete gitmek için sözleşmiş idik. Fetih yürüşü sonrası Heykel üzerinden, Setbaşı Köprüsü’nden geçtikten sonra Türk İslam eserleri müzesini gezip Emir Sultan ziyareti ile Sinan Ateş’in kabrinde nokta koyduk.
Ancak Türk İslâm Eserleri müzesinde tarihi Kur’an-ı Kerimlerin olmadığını farkettim. Çıkışta güvenliğe sorduğumda Beştepe’deki Saray’ın Müzesi’ne götürüldü bilgisini verdi.
Konuyu cimere sordum. Cevap bekliyorum, geldiğinde sizler ile paylaşacağım.
FETİH YÜRÜŞÜ VE PROTOKOL
Değinmeden geçemeyeceğim. Fetih yürüşü biraz alalaceleye geldi. Valimizi yürüyüşte göremedik, Yerel seçimlerin hemen sonrasına rastlayan yürüyüşte halk vardı. Ancak devlet erkanı yoktu. Hatta Çiçeği burnunda Başkan Bozbey’ide göremedik. Osmangazi belediyesi eski Başkanı Mustafa Dündar taktirleri topladı.
Çiçeği burnunda Osmangazi yeni belediye başkanı Erkan Aydın ev sahibi olarak üzerine düşeni yaptı.
Bursa’mızın Fethi kutlu olsun...
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Milli bayramlar ülke çapında epey zamandır sönük kutlanmaktadır. Hatta bazı devlet erkanı bayram günü hastalığı azar hastaneye yatardı.
İlçemizde ise son günlerde amfi tiyatro depo olarak kullanıyordu. 23 Nisan Çocuk bayramı için neden tahsis edilmiyor, neden bir organizasyon yok. Sosyal medyada halk bu yönde yorumlar yapmakta, yetkililer ise neden ise suskun...
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Sayın Mustafa Bozbey bir aylık kutlama programı açıkladı. Dünya’da başka bir ülkede kutlandığı görülmeyen çocuk bayramına sahip çıkalım.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN...
24 Nisan’da ise anılması planlanan 1915 Ermeni soykırımı bir yalandır. İçimizde 5 kol faaliyetlerine bir örnek ile yazımı sonlandırayım. Şahsi koleksiyonumda bir fotoğraf var. Bu fotoğraf bir Ermeni Patriğine ait. 1965 Yılında Türkiye Ermenileri Patriği Şinork Kalustyan’a ait fotoğrafı alınca araştırdığımızda buldum ki Fetö elebaşı 1915 olayları üzerinden bir mektup yazarak Ermeni patriğinden özür dilemiş, işte ister cemaat bazında, isterseniz akademik alanda olsun özürcü keklikler her zaman bulunuyor, Bu diasporanın be kadar etkin olduğunun bir göstergesidir.
Bu bağlamda Türk Devleti ve Milleti’nin uyanık olup tarihine mirasına sahip çıkması elzemdir.
24 Nisan 1915 Ermeni Soykırımı koca bir YALANDIR.
Mahlasa gerek yoktur. Ricaül-Gayb işini bilir. Mirasına ve misyonuna sahip çıkamayan,MİLLET’de ,DEVLET’de ağır terbiyeden geçer….
Gününüz Güzel, Hızır Yoldaşınız olsun.
Not: Bu makale 22 Nisan 2024 tarihinde Orhangazi tv ve Orhangazi lider gazetesinde tefrika edinmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.