- 145 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
reddetmenin önerdiği akıl
1
-önce normal bir insan gibi düşünmeyi öğren.bunu tavsiye etmişti babası.çocukluğunda hikayelere merakı olduğundan kitapların dünyasında yaşıyordu.gül çocuk dergisi vardı zarifoğlunun çıkardığı.dücane bey felsefenin yolundan gitmekle yeterli görüyordu sanatın sorduğu soruları.tabiki islamcılığın alternatif olması batı kültürüne.bunlar incelenmeye değer konular.hepimiz ülkücü hepimiz bozkurtuz diyor hilal kaplan futbolda yaşanan tartışmaların ardından.babasına mevlanayı sorduğunda büyük bir alim demişti kendisine.bir şair olması mevlananın.bunlar gözardı edilmiş tarihte.yusuf has hacibin kutadgu bilig kitabı için benzer şeyler söylenir.ama halkın bunlarla tanışması mümkün olmamış düşünce tarihinde.gazalide yanlış anlaşılmış ilyas hocaya göre.bilim karşıtı olmakla suçlanmış bilimsel felsefe yapmakla meşgul olmasına rağmen.modern çağda bunlarla istifadeye imkan tanırmı bu yazarların hakkıyla anlaşılması için.ali şeriatı hac kitabında bir kutsallık atfeder bu ibadete.ancak orda böyle bir atmosfer yoktur islam kültürü adına.cahit zarifoğlunun yazgısı kudüsün esaret yaşamasında gizli olduğundan.erdem beyazıt hayal kırıklığıydı anapta millet vekili olunca.belkide bu ızdırapla yaşamanın sakıncalarını gördü insanlar.mevlananın yapmak istediği modern islama yabancıydı yazarların gözünde.bir tarafta tarihi filmler bir showa dönüştürmüş türk islam kültürünü.benzer durumu yaşıyor bu günün kemalistleri tek ölçü görmeleri türkiyenin kurucu ilkelerini.belki toplumun verdiği yanıtta gizliydi tarihselciliğin sefaleti.türkiyenin sorunu emperyalizm ve sermaye değildir yalnızca.atatürk bunu kültürle başarmak istemişti.ancak sorumlu birey için toplumda varolmanın anlamı neydi sorusu.reddetmenin başka bir anlamı yoktu kabullenmenin dışında.
2
halk tvde gündem özel programında tartışılan bir konu göçmen sorunu için halkın tepkisi.erdoğan muhacir demişti mültecilere.bunun tarihteki anlaqmı açıktır himaye edilmekle mazlumların.esadın türkiyeyle anlaşılması için bir siyasal çözüm varmıdır masada.ismail saymaz bu konulara değiniyor türk bayraşını yakan radikallerin kimin için çalıştığı rezilliğini ortaya sermekle.kuzey ırakta türkiyenin etkisi fazla.bu konuya temas ediyor ismail hakkı pekin.sınırlar değişecek deniyordu 11 eylülden sonra.bunun ne anlama geldiği açıktır yaşanan hadiselerden sonra.kürşad oğuz konuya açıklık kazandırması hedefteki ülkenin türkiye olması gerçeğinden hareketle.türkiye sorunun bir parçası olması ortadoğu ülkeleri gibi kolay bir lokmaya dönüşmesini arzu edenler için.barış terkoğlu bu sorun nasıl çözülür sorusuyla yanıt arıyor bu bataklığa düşme tehlikesini hatırlatmakla.türkiye sorunun bir parçası hacaloğluna göre.türkiyenin ortadoğuda çıkarları var büyük güçleri tedirgin eden.bu nedenle çözümün ne anlama geldiği tartışma konusu.
3
emekli maaşı enflasyona göre artış yaşayınca.enflasyon düşük gösteriliyor tuikin raporuna göre.buda maaşlara eksik yansıyor hesaplamada.asgari ücret enflasyondan etkilenmiyormu piyasa şartlarında.burda bir haksızlık var işçinin alınteri karşılık bulamayınca.insanlar gelirleri nisbetinde para harcar ihtiyaçlarını karşılarken.bu durumda yoksulluk derinleşiyor fiatlara bakınca.fiatlar uçmuş ithal mallar tüketiciye ulaşmada maliyeti katlandığından.buda akla getiriyor hırsızlıkları.yani bir zengin akrabası olanlar ihtiyaçlarını bu yolla karşılıyor.yoksa mümkün değildir kişilerin hayatını sürdürmesi.aklı olan insan için servet biriktirenlerle işçilerin hayatlarındaki kaliteye balmak yeterli adaletsizliği farketmek için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.