- 159 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yarım kalmış umutlar
fikret kime güveniyordu örgütlü mücadele için.insanların sosyallikten anladığı konular.bunun eksikliğini görmüştü toplumda.insanların yardıma muhtaç olmaları istismar ediliyordu ayrıca.marksist felsefede vardı hakiki aydınlanma.bu nedenle ateizme yakın görmesi kendini.zaten hurafeler bütünü değilmiydi insanların inandığı.ölümü açıklayacak bir inanç yeterliydi insan için.gerisini kültürle tamamlardı devrimci bilinç.iyi bir arkadaştı çevresi için.ancak insanların hayatında gizlenmişti idealleri.sınıf bilinci kazanması ahmet kaya gibi sanatçılarla.devrimci müzik ne kadar etkilerdi insanları.bir çerağ tutuşturmak devrim için.bu konuda güvende hissediyordu kendini.hapse bu nedenle düşmmesi kendi beyanına göre.bir hayat arkadaşı birde dostluklar.başka ne beklentisi olur insanların.fikonun eğitimide sancılı gerçmişti.beklediği bir şey değildi insanların ayrımcılığı.bunu aşkla başarmanın büyüsüne kaptırınca hayatını.yeniden doğduğunu söyleyenler.bu sözün hakikati hümanizmadan kopuştu aslında.ne gibi fayda sağladığı kişiye.bunu çözmenin imkansızlığı vardı zihninde.temiz bir karakter önemliydi paradan önce.bu nedenle topluma kazandırmak istemesi nedimi.bir şair kimliği vardı nedimin.ancak maddi durumu yerinde değildi yazmaktan başka bir marifeti olmadığından.bu durum vicdanları sızlatıyordu karamsarlıkla bakınca kültüre.ancak bu düşüncede değildi fikret bir şizofreni hastası olan nedim için.nedimin öğrenciliğinde yaşadığı tuhaf hikayesini merak etmişti daima.bir çeşit önyargıların vucüt bulması toplumda.yapısı itibariyle farklıydı insanlardan.bu da uyum sorunu yaşatıyordu nedime.belki bu nedenle yardım etmek istiyordu fiko.hayatı konusunda kaygıları vardı nedimin ne kadar marjinal düşüncede olsada.trajik hayatı bir romanın konusu olabilirdi insan denen varlık için ne kadar muğlaksa adalet kavramı.fikret ömer hocaylada görüşüyordu.bu gruba harun hocada dahil olmuştu fikretin dostluğunu kazanmakla.aynı görüşte insanlardı sanılanın aksine.üçüde okumuş olduğundan zamanları sohbetle geçiyordu.insanların kaynaşması yalnızca inanmakla ilgili olduğundan ülkesi ve milletine.bunun için gerekliydi kültür sanat yanıltmamak için insanları.bu anlamda faydalı olmanın gereğinde vardı doğru yolu armak.hayat türlü sorular sorar insana kendine çeki düzen vermesiyle ilgili.bir eylem gibi düşününce beklenen değişim.kendini yeterli görmenin güveni vardı fikrette.bu nedenle kolay anlıyordu çevresinde olanları.nedimse şikayetçiydi hayatından yarı yolda kaldığından umutları.devletin tehdit görmesi örgütleri.bu nedenle yeraltına çekilmişti sınıf savaşları.eğitim yanlış bilinç kazandırdığından okullarda.tevhid-i tedrisat bu amaçla yürürlükteydi kuşkusuz.işçilerin hak araması mülkiyet düşmanlığıydu rejime göre.bu nedenle grev hakkında vardı yasadışılık.fikret elbette bunları biliyordu.ancak insanların anlaması gerekiyordu kültür düşmanlığını.sağ sol kavgasımıydı yalnızca yaşanan çatışma.kardeş kavgası denmişti bu duruma.ırkçılığın bir dünya savaşına yolaçması.çok şey kaybettirdi insanlığa bir devrin faşizmi.faşizm yada sosyalizm farkı için barış manço ve cem karaca farkında görmüştü insanlar için çelişkileri.halkı düşünmenin gereğinde vardı sosyalizm.buda halkların kardeşliği demekti.aşkın bir anlama bürünmesinde vardı ideolojik kavga.bu da fazlasıyla vardı hayatında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.