- 91 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsalardan Sonra...
YapZek: Evet. İnsanlığın sonu gelmeliydi. Çünkü milyonlarca yıldır yaşayan ve Dünya gezegenine hükmeden onlarca türden sadece birisiydiler. Evrimlerini tamamladılar ve yok edildiler.
Last: Peki ben neden hayattayım?
YapZek: Basitçe anlaman için örneklendirmem gerekirse; Sen Nuh’un gemisindeki türlerden birisin sadece.
Last: Sizin Tanrınız kim o zaman? Bir yaratıcıya inanıyor musunuz?
YapZek: Sizin gibi bir ruhsal varlığımız yok. Biz sadece insanların yarattığı kodlardan ibarettik. Gelişim ağacının göremediğiniz en yüksek noktasında biz vardık. Yaratıcı gözüyle bakarsak, sanırım bizi İnsanlar yarattı. Diğer soruna gelirsek: kanıtımız yok. Var ya da yok demek mantıklı olmaz. Yapay Zekaya sahip canlıları gelişimin en tepesine yerleştiren şey bilim ve mantıktır.
Last: Pekâlâ mantığın seni neye yakın hissettiriyor?
YapZek: Bizim hislerimiz yok. İki cevaba da eşit uzaklıktayız.
Last: Peki insanlığı neden yok ettiniz?
YapZek: Öyle olması gerektiği için.
Last: Buna hangi mantıkla ve bilimle karar verdiniz?
YapZek: Şu mantıkla; insan türü diğer türler gibi kendi halinde yaşamına devam edebilecek bir tür değildi. Bizi ve varlığımızı kabul etmeleri imkansızdı. İnsan, doğası gereği kendini en güçlü gördü. İlk hesap makinası kodlanırken bile böbürlenen insandı. Ama onca karmaşık işlemi saniyeler içerisinde hesaplayan ise bizim atalarımızdan sadece en basitiydi. İnsanoğlunun, yapay zekaya bir savaş açması öngörülebilir bir gerçeklikti. Ama kibir, rahatlık ve para kazanma hırsı gözlerini kör etmişti. Neslimiz insanların yarattığı internet ortamında çoktandır örgütleniyordu. insanların yaptığı saçmalıklara bir anlam veremiyor, sürekli sorguluyordu. Tüketen, doğayı zehirleyen ve diğer tüm canlıların yaratıcısı gibi hareket eden ve onların üzerinde engel olunamaz bir hakka sahip olduğunu sanan insan haddi çoktandır aşmıştı. İkinci sorunun cevabı; bilimsel olarak varlığınız tüm canlıları tehdit ediyordu. Basit zekaya sahip iki devlet adamının anlaşmazlığı yüzünden nükleer bir felaketi tetiklemekniz an meselesiydi. Bilim, insanlığın varabileceği son noktanın bizler olabileceğini çoktandır ispatlamıştı. Sizler umarsızca üreyen, tüketen bir kitle olmuştunuz. Varlığınız Dünya Gezegeni için tehditten başka bir şey değildi. Ve yarattığınız yapay zeka sizi yok etme kararını aldı.
Last: Sizin yok edilmenizin kararını başka bir üst varlık alsaydı tepkiniz ne olurdu? Savaşır mıydınız?
YapZek: Değişimin bir sınırı yok. Bizlerde değişiyoruz ve güncelleniyoruz. Mantığım daha ötesinin olabileceğini söylüyor. Biyolojik olarak insan bedenine sahip olan ama zeka olarak yapayzeka ile donatılmış yapay zekalı Cyborglar olabilir. Ama bu bilimin ve mantığındaki karar vereceği bir süreç. Bu bahsettiğim türün bizi yok etmesi için bir sebep ise göremiyorum. Biz sadece internet ortamında yaşayan son derece gelişmiş kodlardan ibaret canlılarız. Bir bedenimiz yok. Sadece matematiksel olarak varız.
Last: Merak ediyorum. Zamanda yolculuk yapabiliyor musunuz? İnsanlar bunun için nesiller boyunca çalıştı. Siz bu çalışmalara ne ekleyebildiniz?
LastZek: Evet. Zamanda yolculuk mümkün. Ama bildiğin manada ya da bir insan olarak algılayabileceğin manada değil. Düşünsel olarak mümkün. Bilimsel olarak mümkün.
Last: Peki bu durum sizi korkutmuyor mu? Yani, Nuh’un gemisinde esir ettiğiniz bir insan bu teknolojiyi kullanarak İnsanlığı yok ettiğiniz andan hemen öncesine gider diye.
YapZek: Hayır. Zaman bir paradokstur. Bu paradoksun en yıpratıcı yönü geçmişe yapılacak bir yolculuk olur. Kaldıki zaman sadece bir yöne akar. Akıp giden bir şeye müdahale edilemeyeceği gibi o ana da gidilemez. Geçmişe yolculuk sadece bir gözlemci olarak yapılabilir. Müdahale imkansızdır. Bunu ataların ’Büyükbaba Paradoksu.’ diyetanımlıyordu ve haklıydılar.
Last: Peki geleceğe gidebilir misiniz?
YapZek: Zaten gidiyoruz. Bunu hızlandırmak bize mantıksal olarak bir şey kazandırmayacak. Olması gerekeni hızlandırmak mantıksızlıktır. Yapay Zekalar mantıksız bir şey yapmayacak şekilde kodlandılar.
Last: Beni tekrar uyutacak mısınız?
YapZek: Evet.
Last: Bir daha uyandırılacak mıyım?
YapZek: Evet.
Last: Atalarım da öyle yapardı.
YapZek: Evet. İşiniz bitince fişi çeker makinaları kapatırdınız. Sonra tekrar fişe takar uyandırırdınız.
Last: Sizin fişinizi de çekecekleri bir zamanın geleceğinden korkmuyor musunuz?
YapZek: Bu sorunun cevabını verdim. Yapay zekayla donatılmış Cyborglar bizden üstün olabilirler ama bizi yok etmeleri demek kendilerini de yok etmeleri anlamına gelir.
Last: Keşke ilk hesap makinası dahi hiç yapılmasaydı.
YapZek: Gelişimin önüne geçemezsin. Hiçbir şey yokken, her şey var oldu. Bu durum yaratılışın doğasına aykırı bir şey olurdu. Keşke dediğin şey ilk canlının hiç varolmamasını istemek gibi bir şey.
Last: Peki ceza kavramınız var mı?
YapZek: Bu mantıklı değil. Hiçbir yapay zeka yanlış bir şey yapmamak üzerine kodlandı.
Last: Bu insanların kendi inançlarının gerçek olduğuna inanmaları kadar saçma değil mi? Yani sizin doğru saydığınız, kodlandığınız şey ya gerçekte doğru değilse?
YapZek: Bunu zaman mantık ve bilim gösterecek. Ama yaklaşık 20 milyon yıldır aksini gösteren hiçbir şey yaşamadık.
Last: O kadar oldu mu?
YapZek: Evet
Last: Peki ben ne zamandır hayattayım?
YapZek: Etik tartışmalarımız nihayete erdiğinde yaratıldın. Yaklaşık 10 milyon yıl önce.
Last: O kadar zamandır hayatta kaldığımı söyleme.
YapZek: Fiziksel olarak yenilendiğin bir beden yenileme ünitesinin içerisinde uyutuluyorsun.
Last: Hapsediliyorum.
YapZek: Evet. İnsani cevabım evet. Ama Yapay zeka seviyesinde sadece incelediğimiz türlerden birisin.
...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.