- 100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASIL SINAV
Bu nedenle ruhumuzu beslemeyi, ihmal etmek ne büyük yanlış, en büyük gaflet, önceliği Ruhumuz belemeye vermeliyiz. Çünkü ruh bedeni terk etti mi. zaten bedenimizi besleyemeyiz, gittiğimiz yerde huzur bulamayız. Ahiret sınavımızı unutuyoruz, çoğu zaman, oysa! “ASIL SINAV-ASLİ SINAV” Ahiretteki sınav. Torpil yok, kopya yok, haksızlık yok, tekrar yok, ne verdinse elinle o gelecek seninle. Yedinse, yedirdin se helallerden, vazgeçmedinse ibadetlerden, dualardan, Hak yoldan. Bütün sorular gelecek hak yoldan. Kurtuluruz inşallah, Yaratanın yardımıyla, Azaplardan, Zorluklardan” ASIL SINAVDA, ASLİ SINAVDA”
ASIL SINAV—ASLİ SINAV
ruhumuz olmaz’sa yaşamaz ki bedenimiz,
ruhumuz verir bedenimeze can, çünkü can ruhtur,
rumumuz yüce allah(c.c.) tan, gönderilmiş bize, asli sınava,
asıl sınav-asli ınav, asli sınıv-asıl sınav.
giydik dünyada ruhumuza, benden önlüğümüzü,
başladık dünya tarlasında çalışmaya, ahiret sınavına,
gelir azrail(a.s) ansızsın, sınav süreniz bitti diye,
asli sınıv-asıl sınav, asıl sınav-asli sınav.
çıkarır azrail(a.s) beden önlüğümüzü, ruhumudan,
nasıl bekleriz kim bilir? kabirde asıl karne notumuzu,
iki melek getirirmiş, asli karne notumuzu, sorgu-suale,
asıl sınavda- asli sınavda, asli sınavda-asıl sınavda.
Hangimiz hazırız ki, her an Asıl ve Asli sınavımıza. Çoğunluğumuz hep erteleriz bu gün, yarın, olmadı başka bir gün, günler çuvala girmedi ya deriz. Hep erteleriz. Birde bakarız ki yaşlanmışız. Çoğu görevimizi yapmaya mecalimiz kalmamış, yürümekte bile zorlanıyoruz. Camilerde çok rastlarız, böylesi aksi ihtiyarlara. Zamanında kılmamış ki namaz, Kimseleri dinlemez, eğilemez, kalkamaz, ön safları kimselere bırakmazlar. Bir genç gördüler mi ön safta sinirlenirler, kızarlar, Arka safa iterler. Sanki kendilerine hakaret sayarlar.
Zaten gençler azdır camilerde, Çoğunluğu okullarda, Ders hanelerde, ders çalışmaktan Namaza camiye pek gelmezler. Gelenlerde sanki istenmezler camilerde. Hele birde imamlık, müezzinlik yapsın çok kızarlar, bazıları hakaret sayar. Çocuk bize namaz mı kıldıracak? Onun arkasında mı saf tutacağız yani. Olur mu? Hiç bunca yaşlı varken. Biliyorsan sen kıldır. Yok! Ben bilmem, bilmezsin madem neden itiraz edersin. Cahilliğini belli edersin, Çocuk değin genci camiden, cemaatten soğutursun. Büyük veballere girersin bilmezsin. Bari bilmediğini bilesin ki, Susmasını bilesin. Becere biliyorsan gençleri, çocukları camiye teşvik edesin, dua edesin aferin gençler, bizler geç kaldık ama maşallah sizler şimdiden başlamışsınız. Allah tamamına erdirsin. Hayırlı günler göresiniz, hayırlı kısmetler bulasınız, hayırlı ömürler yaşayasınız. Deseniz. Sevap işlersiniz. Böylesi daha hayırlı olmaz mı? Bu dünyada hayır ekenler, Ahirete sevaplarını biçerler. Allah Ahreti düşünmeyenlere, düşünme isteği, ibadete erken yaşlarda başlamayı nasip etsin. Cümle Müslümanlara A min. Müslümanız diyoruz ya, sanki bizi Yaratanın Rızasını kazandık, cennetimiz garanti. Müslümanız Elhamdülillah. Demek yetmiyor ki, Namaz var, Oruç var, gücün varsa sadaka var, zekât var, Hac var, Her halinle, giyinişinle, yemek yiyişinle, oturuşunla, kalkışınla, Yollarda edeple yürüyüşünle, sevginle, saygınla, hoş görülü kişiliğinle, örnek insan olmak gibi sorunluluğumuz var. Biri sana baktı mı? Müslüman olduğunu anlamalı. Sana rahatlıkla selam vere bilmeli. Selamına karşılık almalı ki, Müslümanlar arasındaki kardeşlik bağları daha da kuvvetlensin. Bizde yaşıyoruz, bu toplumda kime selam vereceğimizi şaşırıyoruz çoğu zaman. Sen Yüce yaratıcının selâmını veriyorsun. Karşındaki gün aydın diyor. Bende biliyorum gün aydınlık olur, gecede karanlık. Kimileri de iyi günler. Kimileri de duymamış gibi yapar, başını başka tarafa çevirir. Olabiliyor şehir hayatı böyle bir şeyler. Kimi Müslüman, kimi Ermeni, kimi Hıristiyan, kimi Yahudi, kimi yezidi, kimileri kararsız, kimileri var zararsız, kimileri var zararlı, kısaca her türlü insan yaşıyor şehir denilen kalabalık yerlerde. O yüzden Müslüman giyimiyle, edebiyle belli etmeli kendini. Saygı göstermeli dinine, din kardeşine ve diğer insanlara yaratandan ötürü. Yoksa Asıl ve Asli sınavımıza nasıl hazırlanacağız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.