- 103 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİLİK
Vebale girmek, her gün haram yemek öyle kolay değil, Veballer-Haramlar insanı hasta eder. Yataklara düşürür. Hayatın hep dertlerle, üzüntülerle geçer. Oflarsın, puflarsın, dertlerine çareyi yine haramlarda, yanlış yerlerde ararsın.
Çok da sağlıklı beslendiğini sanırsın. Besmelesiz kazanır, besmelesiz yersin,
Helal-haram demez, demeye gerek bile görmez. Sağlık-sıhhat, afiyet beklersin.
Yanılırsın, Yanlış yoldasın. Yanlış yoldan doğru yere gidildiğini hiç duydun mu? Bu mümkün değil denilenlerden. Karsa gitmek istiyorsun, Ankara otobüsüne biniyorsun. Derslerine çalışmıyorsun, Yüksek notlar bekliyorsun. Daha çok beklersin. Bekliyoruz da. Olmadı utanmadan kopya çekersin, torpille işe gerersin, o işi de beceremezsin, yüzüne gözüne bulaştırırsın. Aldığın maaşı hak etmezsin, haram yersin, yetim hakkı, kul hakkı yersin. Nasıl zehirlenmez, hasta olmazsın. Bir de isyan edersin. Maalesef Çoğunluğumuz böyle. Bizler her kese yanlışlar yapıyoruz. Doğru bir yanımız yok. Herkesten doğruluk bekliyoruz. Sağlığımızı düşündüğümüzü, söylüyoruz yanlış besleniyoruz. Sağlığı sadece yemek yemekle elde edilir sanıyoruz. Haram kazanmakla, haram yemekle, kötü alışkanlıklarla, Bedeni bizi besliyoruz sanıyoruz, oysa kendi kendimizi zehirliyoruz. Sonrada hastalıklardan kendimizi ve ailemizi kurtaramıyoruz. Bir de şaşırıyoruz. Nasıl olur diye? Zehir yiyip, içenin zehirlenmemesi yanlış olurdu. Hem biz insanlar sadece bedenden ibaret değiliz ki. Sadece bedenimizi beslemekle iş bitmiyor ki. Bizi asıl taşıyan bize can veren ruhumuzdur.
İ Y İ L İ K
iyilik seni asla yalnız bırakmaz,
iyilik sana hep iyilik eder,
iyilik hasta isen seni iyi eder,
iyilikten—iyilikten,
iyilik seni helallere götürür,
iyilik seni iyilere götürür,
iyilik seni iyi yerlere götürür,
iyilikten—iyilikten,
iyilik seni hep güldürür,
iyilik iyi günlerini sürdürür,
iyilik seni sevimli-sevecen gösterir,
iyilikten—iyilikten.
İyilikten hiç kimse zarar görmez görmedi. Belki zarar gördüğünü zanneder. Çünkü o iyiliğin sana mutlaka faydası vardır. Sen fark etmeye bilirsin. Bizim farkında olmadığımız, fakat var olan, o kadar çok şey var ki, bizim Çok öğündüğümüz Aklımız almaz, almıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.