- 189 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KUR’AN, BOŞU BOŞUNA MI İKAZ EDİYOR BİZLERİ?
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
[email protected]
[email protected]
semazen.net
KUR’AN, BOŞU BOŞUNA MI İKAZ EDİYOR BİZLERİ?
Hakikaten insanları anlamak zor. Bunun için: “İnsan Rabbine karşı nankördür” denir. Ne hikmetse kuraldan rahatsız oluyor insanların çoğu. Halbuki Kur’an, kural kitabı. Müslümanlar da kuralcı olması lazım. İbadetlerimiz, bizi kurallı hareket etmeye yöneltir. Bütün peygamberler, bütün din büyükleri, gönül insanları…Kur’anı rehber edindikleri, onun dediği istikamette gittikleri için başarılı olmuş ve sevilmişlerdir. Merhum Âkif, aşağıdaki sözünü boşuna mı söylemiş?
“Doğrudan Kur’an’dan alarak ilhamı,
Asrın idrakine söyletmeliyiz İslâm’ı”
(M. Akif Ersoy)
İki yakamızın bir aya gelmemesinin en büyük sebebi; Rast eler, kuralsız hareket ettiğimizdendir. Denir ki;
“Kula bela gelmez Hak yazmadıkça,
Hak bela vermez, kul azmadıkça”
Sık sık: “Müslümanım”, “İnandım” diyoruz. Fakat uygulamaya geldiği zaman yan çiziyoruz. Dünya menfaati devreye girdiğinde Allah’a karşı görevlerimizi unutuyor, her şeyi bir kenara atıyoruz.
Müslüman aksiyon adamıdır. Doğru, ama sözle aksiyonerlik kafi mi? Kur’an, aksiyoner olmayı ister. Tamam da, bir eli yağda, bir eli balda aksiyonerlik oluyor mu? Var mı böyle bir şey?
Kur2an’ın, dediklerini yapmayacaksak, Allah bize ne diye, “Kulum” desin? Aşağıdaki ayetlere dikkatinizi çekerim:
“Sakın, Allah’la beraber başka ilahlara yalvarma!” (Şuara/213)
“Kendilerine hainlik edenleri savunma! Zira Allah, hiçbir haini, hiçbir günahkârı sevmez!” (Nisa/107)
“Onlar, ağızlarıyla Allah’ın nurunu söndürmek istiyorlar. Halbuki kâfirler istemeseler de, Allah nurunu tamamlayacaktır!” (Saff/8)
“Eğer biz bu Kur’an’ı bir dağın tepesine indirseydik, sen onu Allah korkusundan başını eğip paramparça olduğunu görürdün. Biz bu misalleri insanlara veriyoruz ki, etraflıca düşünüp gerekli dersi alsınlar.” (Haşr /21)
“O akıl sahipleri, ayakta dururken, otururken ve yanları üzerine yatarken daima Allah’ı zikrederler; göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler ve: “Rabbimiz! Sen bunları boşuna yaratmadın. Sen bütün eksik sıfatlardan uzaksın. Bizi cehennem azabından koru!” derler.” (Âl-i İmrân / 191)
Yasalara uymayınca nasıl sıkıntı çeker ve hayatımız zehir olursa, Kur’an da bir yasadır hem de ilahi yasa. Beşeri yasalara uymamak sıkıntı hasıl ederse, ilahi yasalara uymamak öncelikli olarak sıkıntı verir.
Bugün yeryüzünde Müslümanların çektiği ıstırap, zulüm, terörle başlarının belaya girmesi…birlik olmamak, yan yana durmamak, destek vermemekten kaynaklanıyor. Yani. “Allah’ın ipine sımsıkı sarılın, parçalanıp ayrılmayın” ilahi yasayı çiğnememiz yüzündendir. (11 HAZİRAN 2024)