- 94 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRİKOPİS.
YUNAN KOMUTANI TRİKOPİSİN TESLİM ALINMASI.
Tarih 30 Ağustos 1922. Mustafa Kemal Paşa Akşaşar’daki Birinci Ordu Karargahında bir yandan yazılı emirlerle harekatı idare ediyor bir yandan da esir alınan Yunan subaylarıyla konuşup düşmanın son durumu hakkında bilgi almaya çalışıyordu. O subaylardan birinin ağzından kaçırdıkları Başkomutanlık Meydan Muhaberesi için dönüm noktası olmuştur. Yorgun haldeki Yunan subayı Başkomutan Mustafa Kemal Paşa’ya Yunan orduları Başkomutanı General Trikopis’in Türk askerlerinin çevirmek üzere olduğu çemberin içinde olduğunu itiraf ediyor. Bu itiraf üzerine Mustafa Kemal Paşa hızla Trikopis’i esir edilmesi emrini veriyor. Bu emir üzerine keşif birlikleri çıkarılır. 2 Eylül günü Başkomutan General Trikopis bir Türk birliği tarafından esir alınır. Bu esir alan birlik Afyon’lu Ahmet Çavuş’un birliğidir. Ahmet Çavuş’un birliği bir noktada karartı ve sesler duyar. Ahmet Çavuş’un üzerinde o sırada bombalar vardır. Eline bombaları alıp Yunanlıların olduğu yerin içine atlayarak “etrafınız sarıldı, teslim olun” der. Büyük şaşkınlığa uğrayan Yunanlılar kaçma girişiminde bulunurlar ama başaramazlar. Çaresizlik içinde teslim olmak zorunda kaldılar.
Başkomutan General Trikopis esir alınışını şu sözlerle anlatıyor:
“Her tarafımız Türklerle çevrilmişti. Esir olacağımızı anlamıştık. Bizde kılıcı düşmana teslim etmek küçüklük sayılır. Durumun kötüye gittiğini gören yaverim, bir ara yanıma gelerek:
“Generalim kılıcını imha edelim” dedi. Derhal kılıcımı verdim. Önümde parçaladı.
Bu sırada atım da vurulmuştu. Başka bir atla çemberi yarıp kaçmaya çalıştım. Olmadı yakalandım. Atımdaki süvari kılıcını da aldılar. Ve beni ilk defa garp cephesi komutanı İsmet Paşa’nın yanına götürdüler. Daha sonra Mustafa Kemal’in huzuruna çıkardılar.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.