- 215 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BALIKÇI RÜSTEM DEDE
Bir varmış bir yokmuş kara denizde yalnız ve kimsesiz bir balıkçı yaşarmış. Bu balıkçının ismi Rüstem imiş. Balıkçı Rüstem Dede’nin kendine ait eski bir sandalı varmış. Bu sandalla balık tutup ekmek parasını sudan çıkartırmış, küçükte bir balıkçı barınağı varmış, orada yatar kalkarmış. Rüstem Dede’nin en sevdiği şeylerden bir tanesi sandalıyla güneş batacağına yakın yavaş yavaş kürek çekip balığın bol olduğu yerde ağını atıp etrafı seyrederek ağın dolmasını beklemekmiş. Rüstem Dede dalıp giderken uzaklara sandalın altına büyük bir balığın vurduğunu fark eder, korkuyla sandaldan aşağıya doğru eğilip bakar ve beyaz bir balinanın ona bir şeyler anlattığını hisseder. Balina Rüstem Dede’ye asla zarar verme düşüncesinde değildir. Bunu anlayıp emin olan Rüstem Dede” ufaklık söyle bakalım benden ne istiyorsun?” der. Beyaz balina sudan yukarıya doğru kalkıp yüzgeçlerini tedirgin ve üzgün bir halde çırparak suya tekrar iner. Rüstem Dede bir şeylerin ters gittiğini anlar, Annesi suyun altında eski bir ağa dolaşır ve oradan çıkmaya çalışırken daha da çok dolanır ağlara ve yardım isterken Rüstem Dedeye denk gelir. Rüstem Dede beyaz balinaya yardım etmek üzere denize atlar ve derine doğru yüzerek balinayı takip eder. Bir de ne görsün büyük beyaz bir balina ağlara dolanmış vaziyette çaresiz kurtarılmayı bekliyordu. Bebek beyaz balina Annesine yardım getirmenin sevinciyle suda taklalar atmaktaydı. Rüstem Dede Anne balinayı birkaç dakika içerisinde kurtarır. Anne balina Rüstem Dedeye teşekkür etmek ister ve sırtına alıp hızlıca sudan yukarı çıkartır. Ama Rüstem Dedenin sandalı yerinde yoktu. Su dalgaları sandalı sürükleyip uzaklaştırmış olmalıydı. Bu duruma üzülen Anne balina Rüstem dedeyi sırtında kıyıya kadar götürür. Balinalar ile görüştükten sonra barınağına dönene Rüstem Dede geceden sabaha kadar uyumadan düşünür artık ekmek parasını nereden kazanacaktı, ne iş gelirdi elinden çaresizdi. Barınaktan dışarıya çıkar başını öne eğerek denizin kenarından yürür ve yerde bir ipin suda gidip geldiğini fark inanılmaz bir şey bu o da neydi öyle sandalı suyun kenarında duruyordu. Rüstem Dede buna çok şaşırarak sevindi. Bu sandalı bulan ise denizden su fışkırtarak havaya kalkıp suya dalan beyaz Anne balinaydı. Rüstem Dede eliyle havaya kalkan balinanın başını okşayarak teşekkür etti. Sandalını kıyıya bağlayarak barınağına gider ve dinlenmek için uzanıp, gün içinde balinalar ile yaşadığı dostluk ve karşılıklı iyilik ilişkilerini gözden geçirerek gülümser sevimli balıkçı Rüstem Dede. Hikayemizin de sonuna geliriz böylece…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.