- 110 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMEVİ DİNİ.
EMEVİ DİNİ.
Ne yazık ki bugün İslam diye ortaya konulan din, özellikle Emevi döneminden başlayarak, daha sonra Abbasiler döneminde sonuca ulaşan uydurma hareketinin ürettikleriyle karışmış bir yapı arz etmektedir. Bu İslam, temellerini sırf Kuran’dan alan, yani din adına Kuran’ı yeterli gören bir “İslam” anlayışı değildir. Bu İslam, Emevilerin ve Abbasilerin reforma uğrattığı İslam’dır. Benim anlatmaya çalıştığım, dinde reform yapmak değil, aksine özellikle Emevi ve Abbasilerin ürünü olan reformu ortadan kaldırıp, Kuran’ın saf mesajını ortaya çıkarmaktır. Dine Emeviler ve Abbasiler tarafından yapılan reform; dini zorlaştırma, karartma, insan doğasıyla çatışır hale getirme ve kadınları toplumdan soyutlama şeklinde yapılmıştır. Bu ilaveleri yapanlar, dinin kaynağı olduğunu iddia ettikleri yüzlerce hadis ve fıkıh kitaplarıyla dini yozlaştırmışlardır. Dini yozlaştıran bu tarihi sürecin en baştaki basamağı Emevi devridir. Bu dönemi iyice incelersek, din diye uydurulan mezheplere, hadislere neden güvenemeyeceğimiz daha iyi anlaşılacaktır. Emevi dönemi gelince dört halife döneminde hadis nakillerinden dolayı azarlanan bazı kişiler bir anda baş tacı oldular. (Muaviye’nin bu şahısları manevi itibar ve maddi çıkar sağlamak yoluyla nasıl teşvik ettiğini okuyabilirsiniz.) Aynı Emeviler, İslam’daki ilk ciddi kargaşayı çıkarmış ve İmam Ali’ye karşı savaşmışlardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.