- 270 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
ŞAİR - YAZAR - TV PROGRAM YAPIMCISI ŞERİF KUTLUDAĞ HOCAMIZIN “SELAM OLSUN” ŞİİR KİTABI ÜZERİNE...
Şair – Yazar – Eğitimci – Gazeteci – Tv Yapıcısı – Gönül Adamı - Şerif Kutludağ hocanın “SELAM OLSUN” adlı Şiir Kitabı Yayınlandı.
Dördüncü şiir kitabı yayınlanan ve çeşitli sahalarda adından sıkça söz ettiren, bilgi, birikim, sadelik, anlayış, yardımseverlik, doğruluk, güler yüzlülük gibi birçok insani meziyete sahip olması ile insanlarla dost olmayı ilke edindiği belirtilen şair Kutludağ şiirleriyle okuyucunun gönlünde taht kurmayı başarmakta.
Aslen Denizli, Güney’liden olan ve İzmir’e yerleşen Şair Kutludağ Hoca Pamukkale Üniversitesinde uzun bir dönem öğretim görevlisi olarak görev yapmış ve emekli olmuştur. Üniversitede ki akademisyen arkadaş gurubu şiirleriyle dolu kutlama günü düzenlemiş ve emekli oluşunu kutlamıştır.
Görkemli, heyecan verici, toplum kültürüyle barışık, milli ve manevi değerleri dikkate alan, şiirlerinde bunlara öncelik tanıyan, Türk milletinin bekasını önemseyen, akıcı üslubuyla, hece ve kafiye ağırlıklı şiir kitabını, Şerif hocamın zahmet edip, nezaket gösterip adresime göndermesi neticesi heyecanla okuma şansına nail oldum.
Türkiye Cumhuriyetinin gelecek yüzyıllarına selam olsun “sonsuza kadar payidar kalması” dileğiyle… önsözüyle SELAM OLSUN kitabı içerik ağırlığını ve vatan sevgisini okuyucuya göstermektedir.
Şerif Hocamızın Atatürk, Vatan, Millet, Mehmetçik sevgisini, İnsan, İlim, Kültür konularını şiirlerinde işlediğini görmekteyiz.
"En çok yalnızlığını severim büyük kentlerin" şiiriyle, içinde evsiz, barksız yalnızların dramını da vurgulamaya çalıştığı gözlenmekte. Caddelerin kalabalıklardan yorulduğunu mecazi vurgularken;
"Sanki gündüzlerin kalabalığını süpürür çöpçüler
Caddeler bir – iki saat dinleniversin diye…" ifade eder düşüncesini.
İnsanın hata yapmasının, ya da güzel işler başarmasının mümkün olabileceğini, insanın yenilenebileceğini, bu nedenle insanın etkilenebileceği ve değişik oluşumlar içinde yer alabileceğini kabullenmek gerektiğini vurgulayan İnsanım ben şiiri de harika bir düşünce ürünüdür. Ayrıca serbest şiirdeki başarısını bu şiirle okuyucu anlayabilmektedir. Değişik konularda şiir yazarak, okuyucuya doğa, aşk, sevgi, kültür, vatan, orman, okul, vs konularda harikulade şiirler yazdığını okumaktayız.
"İnsanım ben!
İyi de bende kötü de…
Öfke de bende, sevgi de…
Bazen yalınca bir dağ başında
Doğum yapan haycana ebeyim.
Bazen Büyüksahra’da
Ne aslan avcısı, ne de ceylandan yanayım…"
SELAM OLSUN şiir kitabı Şeb-i Yelda en uzun kış gecesine, Nardugan bayramına da dikkat çekmiştir;
"Biraz tarih öncesine gidersek mitolojik döneme;
Türkler için Nardugan bayramı’dır bilgide kalan.
Hayat Ağacı’yla, Ülgen’iyle, Erlik Hanı’yla…
Güneşin bayramıdır ışığıyla güne uyanan…" diyerek kültürel bir bayrama dikkat çekmiştir.
Barış, dostluk, sevgi, saygı, aile gibi değerler Şair Şerif Kutludağ Hocamızın vaz geçilmez ulvi değerleri olduğu için şiirlerinde bu düşünceler kök salmış, okuyucuya ve gelecek nesillere bu değerlere sahip çıkın görüşü nasihat gibi öğütlenmekte adeta. Şiirlerini okuduğumuzda İzmir Körfez’ine olan aşkı nasıl kıyıya vuruyorsa şiirinde, Denizli’ye olan vefa borcunu da unutmadığı, köklerinden kopmadığı fikri okuyucuda oluşmaktadır.
Şerif Hocamızın "SELAM OLSUN" şiir kitabı hayırlı ve bol okuyuculu olsun diyorum…
Bu vesileyle; Serhat şehrimiz, Ağrı dağının yamacında kurulu, güneşin ilk doğduğu yer olan, Kayısı bahçeleri ile meşhur IĞDIR ilimizden gönül köprüsü oluşturduğumuz, Iğdır’ımızın kadirşinas ödül kazanmış şair evladı, baba dostumuz rahmetli Rasim EROĞLU abimizin kıymetli evladı, dostum Aygün EROĞLU’nun gönül köprüsünün temellerini atması ile İZMİR’de varlıkları ile mutlu olduğumuz, bana dostluk elini uzatan Şair – Yazar - Eğitimci "SELAM OLSUN" Şiir kitabı yazarı)Şerif KUTLUDAĞ Hocamıza, baki dostluğuyla, şiir programları ile dinlemekten haz duyduğumuz, şiirlerime ses olması nedeniyle de zahmet verdiğim, Şair – TV yapımcısı Metin SOYDEVELİ Hocama, Iğdır’ın İzmirdeki şair- yorumcu- yapımcı-yazar yüzü, kıymetli dostum, kardeşim Aygün EROĞLU Hocama ve ayrıca cümle gönül köprüsüne dahil, isimleri gönlümüzde yer bulmuş kıymetli şair, yorumcu, şiir dostlarıma selam, sevgi ve saygılar sunuyorum. Emir ŞIKTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.