BANLİYO KAPANI
BANLİYO KAPANI I)
(Aşağıdaki şiir yeraltından bildirim şeklinde başlamakta..birbiriyle alakasız imajlar montajlanıp tekinsiz bütünlük sağlanmaktadır..düzyazı ve şiir kolajlanıp sayfa bozuluyor verili lirizmden uzaklaşılıp verili şiir estetiğini biçimsiz bir noktaya çekecektir metin..)
Grafiti kazılı apartmanda
Kızıl tramvayı.. harabe.oluyor..
Demiryolu tozu şavkıyor
Hiphop kuşları grafiti duvarında...Jazz notası saksafonla uçuor
şehvetin içinde bataklıklar
lağım patlıyor deltada...
Çamurdan sürünen mahluklar:
çığlık içinde yaklaşıyor...
(Uzun metraj kabusla açılıyor kamera ..anlatımcı teknikte görünmekte ..fakat öykücü anlatımdan anlık fotoğraf görüntülerine geçecektir..şiir kasvetli imgelerle açılmakta burda..kabus atmosferi şeklinde başlamaktadır metin...bataklık, lağım ,çamur gibi mekanlar üzerinden mekansallışıyor zihin... çizgisel bir düzende anlatım sürmeyecek..sebep sonuç ilişkisi ortadan kaldırılarak giriş gelişme sonuç şeklinde sürmeyecektir ..giriş gelişme sonuç ilişkisi kırılacak anlatım bütünlüğü deforme edilecektir..)
Tinerci ciğeri yeraltından çıkıyor
ağza döşeniyor demiryolu,
Korkunç uğultu ciğerin odasında,
Kamera kadrajında açılıyor sabah..
Yırtık jartiyerden salyalar..
Darağacında yırtılıyor intihar;
Ki intihar; ölümün başkalaşım geçirmesi kozada
(burada imgesel anlatım giriyor devreye intiharın yırtılması gibi,akciğere döşeli demiryolu gibi...hala öyküsel kurgulama var gibi ama değişecek ilerki bölümlerde..belki de değişmeyecek ben de bilmiyorum...metin öznenin hiyerarşisine dahil edilmiyor...öznenin hiyerarşisinden bağımsız yürüyor ..anlamı şiire dahil etmeye çalışıyor şair.. Underground imajları kullanılıyor genelde dizelerde...şizofrenik beynin sanrıları gibi ilerlemekte ortam...sanrılar arasındaki bağlantı deformeyle kırılmakta..anlam metinden çıkarılacak yavaş yavaş...bitimsiz amaçsız görüntüler yumağına dönüşecek ...)
BANLİYO KAPANI II)
kozada tırtıllar kelebeğe dönüşüyor..
Yapışkan omurga yırtılıyor(İçinden kırkayak, hayvanlar, yılanlar)
...cesedi çiziliyor kasvetli sokakta...(uzakta mutasyonlu hayvanlar)
Zehirli sularda bölünen mikroplar(gövdeyi çığlıkla işgal)
puhu mezarlığı...yıkıntılı banliyo..konduda sanrılar
(gecekondular ve banliyolar üzerinden bilinç ve bilinçaltı bu şiirde mekansallaşıyor..BİLİNÇLE BİLİNÇDIŞI İLİŞKİSİ mekanlar üzerinden kurgulanmakta...genelde yeraltı mekanları görüntü imgesinde görselleştirilerek görünür kılınmakta...parantez içleri dizelerle beraber kullanılıyor... dizeler parantez kullanarak anlamı heybesine almakta... araya alakasız imajlar koyarak hem anlatımı sekteye uğratıyor hem de lirizmden ve duygusallıktan uzaklaşarak okurla arasına mesafe bırakmaktadır...yeraltını çağrıştıran kelime öbekleri birarada örgütlenip , atmosfer bataklığa doğru çekiliyor)
Adet kanları,kanlı pamuklar; çöp...
Damarlarda mikroplu jiletim..
Yeraltında zincirlenip ulumakta,
narkotik orgazm vizitesi bilmem kaç?
Fahişe kusmuğu travmatik hatıra
zührevi yılan düğümlü ağusuna..
(üst üste rahatsız edici imgeler giriyor araya..fuhuş,kusmuk, orgazm gibi günahı ve kriminali çağrıştıran kelimeler ard arda kullanılıp tekinsiz bir atmosfere geçilior..günah ve suç ilişkisi arkafonda kurgulanıp kriminal kabuk içine alınıyor anlatı.. kamera zapping tekniğiyle çekim yapıyor burda..mekanlar zapping tekniğiyle değişmektedir.konudan konuya atlıyor şiir.öyküleme tekniği, yerini anlık imgelerin fotoğrafını çeken tekniğe bırakmış..görüntüler üstüste bindiriliyor..)
Uzun metraj kabusla kapanacak hatıra,
Hatıra ki; kırbaçla anların kırbaçlanması orda..
firari dumanlar belkemiğinden çıktığında,
hayvanlar hormonal salgıyla boşaldığında..
alacakaranlıkta köpürecek organlar
(yüklemle öznelerin arasındaki ilişki belirsiz şekilde kurgulanmış..belirsizlik hissi hakim kılınmakta anlatıma..tekinsizlik hissi baştan sona kurguyu biçimlendirmiş.. Tehlikeli simgeler demir yolu ,banliyo ,yeraltı gibi uzaklıgı çağrıştıran cümleler örgütlenip, kriminal bir alana taşınıyor anlatım...verili gerçeklik deforme edilip mecaz yoluyla sözcükleri asıl anlamından sıyırıp zaman mekan birliğindeki verili gerçeklik bozuluyor sürekli... Korkunç simgelerden netameli atmosfer üretilerek şizofrenik gerçeklik inşaa edilmiş..bu gerçeklikte dolanan şair bitimsiz amaçsız kabusta kayboluyor )
-Son-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.