- 169 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Öğrencilere Bazı Tavsiyeler
"Tecrübelerinizden hareketle bize her konuda tavsiyeleriniz var mıdır?" diye soran değerli öğrencilerime...
Öğrencilere Tavsiyeler
*.Anadilinizi iyi derecede bilmelisiniz. Mümkünse bir de yabancı dil öğrenin.
*.Ailenizle çok vakit geçirmeye bakın,ortak aktiviteler yapın ve onlara değer verin.Size karşılıksız iyilik yapacak olanlar aile bireyleridir.
*.Ömrünüzde bir kere olsun akıl hastanesini ziyaret edin.Böylece aklın insan için nasıl bir nimet olduğunu anlaşılır belki.
*.Mezarlıklar ibret alınsın diye yol kenarlarına yapılmıştır.Mezarlıklar ziyaret edilmeli
*.Film,müzik,kitap konusunda seçici olmalı.
*.Bol bol kitap okumalı.Kendinizi geliştirmenin yolu okumaktır.Okumak bilgiye ulaştırır, bilgi insanı yüceltir.
*.Küçük bir iyiliğe bile teşekkür etmeye, kimseyi incitmemeye özen göstermeli.Zira insana nezaket yaraşır.
*.Hatalarımızı fark etmek ve kabullenmek erdemdir. Bundan kaçınmamalı.
*. Hiçbir mesleği küçümsememeli, esas olan emeğe saygıdır.
*.Çalışarak elde edilen kazancın kıymeti daha iyi bilinir. Her şeye gerektiği kadar değer vermeli.
*.Akıllı bir insan kazancının bir kısmını,mesela üçte birini biriktirir. Zor durumlara düşmeyeceğimizin garantisi yok.
*.Seyahat meşakkatli olsa da bize katkısı ve faydası çoktur. Fakat gezdiğimiz yerleri detaylı şekilde tanımaya çalışmalı.
*. Hiçbir şeyi abartmaya gerek yok. Hayatımız, dünyada bir ağacın gölgesinde durup dinlenen bir yolcunun hâli gibi.((hadis)
*.Arkadaşlarımız mutlaka iyi kimseler olmalı. İyiler iyiliklere davet eder, kötüler kötülüklere.
*İnsanların en çok aldandığı iki nimet sağlık ve boş vakitlerimizdir.(Hadis) Sağlığımızı korumaya özen göstermezsek büyük bir pişmanlık duyarız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.