- 227 Okunma
- 2 Yorum
- 5 Beğeni
KIŞIN KÖY EVLERİNE GİREN SERÇE KUŞLARI
Kış mevsiminin soğuk ve çetin şartları, doğanın tüm canlıları için bir mücadele alanına dönüşürken, serçe kuşları da bu zorlu koşullarda yaşamlarını sürdürmek için çaba sarf ederler. Köy evlerine konuk olarak gelen serçe kuşları, doğanın kararmış yüzüne bir neşe ve umut ışığı taşırlar.
Köy evlerine kışın giren serçe kuşları, sadece yiyecek arayışıyla değil, aynı zamanda sıcaklık ve güvenlik ihtiyacıyla da gelirler. Soğuk havalarda yiyecek bulmakta zorlanan bu sevimli kuşlar, insanların evlerine sığınarak hem yiyecek bulurlar hem de sıcak bir barınak elde ederler. Özellikle ekmek kırıntıları, yemek artıkları ve kuş yemi gibi besinlerle beslenen serçe kuşları, köy evlerindeki bahçelerde ve çevredeki ağaçlarda buldukları kışlık yiyeceklerle beslenirler.
Köy evlerine gelen serçe kuşları, sadece yiyecek arayışıyla değil, aynı zamanda insanlarla da bir bağ kurarlar. Onların cıvıl cıvıl şarkıları, köy evlerine neşe ve huzur getirir. Bu sevimli kuşlar, bahçelerde, ağaçlarda ve çatılarda yaptıkları şenlikli danslarıyla göz kamaştırır ve insanların yüzlerine tebessüm getirirler.
Kışın köy evlerine giren serçe kuşları, doğanın yaşam döngüsünde önemli bir yer tutarlar. Onların neşesi, coşkusu ve sadeliği, insanların kışın içini ısıtır ve umut dolu bir atmosfer yaratır.
Havalar ısınıyor hayvanlar için bir kap su koymayı unutmayın lütfen..
YORUMLAR
tesadüf balkon da oturur iken içere geçtim su içtim camın yanına bir iey geldi birden ses çıktı kosarak balkona geri gittim kanatkarı açmış bana bakıyor güvercin geri adım attım korkmasın diğe su ve marul verdim sakinleşsin diğe birazda bulgur hem bakıyordu hem yiyor sudan içti biraz sakinleşti dedim sorunu var mı diğe bazen sert rüzgar olur kanadı takılır balkon demirine yada ipe yakalayım bir şey yoksa salarım uçar gider.
içerden havlu aldım kenara doğru yavaşca sıkıştırdım tutdum .tutmaz olaydım yüreği çok hızlı atıyordu sitrese girdi harelde ama çok inanılmaz bir hıs kapladı bende baktım kanadı sağlam küçük kırmızı ayaklarıda iyi gözler sağlam tüyleri yesil gri beyaz parlıyordu sanki ,biraz sevdim biraz tüylerine baktım öptüm hava fırlattım uçup gitti .
o yüret atışları inanılmazdı . yazınızı okuduğum zaman aklıma geldi yazayımdedim o küçük canlının hayata tutunma çabaları çok güzel gökyüzünün narin süsleri bence.
emeğinize sağlık anlamlı ve faydalı duyarlıktaydı bir kap su biraz yem canlı dostlara yeter birazda şevkat