- 154 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAL DİLİ İLE EĞİTİM
ÖRNEK BİR ŞAHSİYET
MÜTEVAZİ KİŞİLİK
HAL DİLİYLE ÖĞRETMENLİK
Kemal Temel.
Namı diğer Kemal hoca. Erzincan’da Okuduğum lisenin müdürü.
Kayseri’ye seyahat ederken 40 yaşında bir trafik kazasında rahmetli oluyor.
Hocamızın hayatını ve anılarını anlatan bir kitap çıkarmış çocukluk arkadaşım Sultanbeyli belediye başkanı Hüseyin Keskin.. ve kitabın genel yan yönetmenliğini Hasan Keskin hocamız yapmış..öncelikle kendilerini tebrik ediyor böylesine güzel bir çalışmaya imza attıkları için yürekten kutluyorum.
Belki kitaba yetişmedi ama ben de hoca ile ilgili bir anımı anlatmak istiyorum.
DERS VEREN BİR HAREKET
HAL DİLİ
Okulun en Haylaz sınıflarından birinde okuyordum.
Muhtemelen lise 2 ya da 3 sınıftaydım. Teneffüste oraya buraya koşturuyor resmen boğuşuyorduk.
Birden Kemal hoca’nın sınıfa girdiğini gördüm ben de kapıya Çok yakın bir yerde duruyordum.
Hoca Arkadaşlar kolay gelsin nasılsınız diye hal hatır sordu. Biz de iyiyiz hocam sizler nasılsınız diye cevap verdik.
Hoca şöyle sınıfı bir süzdü gözü yerdeki buruşturulmuş bir kağıt parçasına takıldı.
Hiiç gocunmadan eğildi kağıdı çöp tenekesine attı.
Sonra arkadaşlar hepinize iyi dersler diliyorum diyerek sınıftan çıktı ama ne çıkış. Arkada bir bomba bırakan çıkış..
Diğer arkadaşlar neler hissetti bilmiyorum Ama kafama bir balyoz yemiş gibi hissettim.
Müdür bey içimizden birine al şu yerdeki kağıdı çöpe at diyebilirdi. Ya da arkadaşlar ayıp değil mi yerlere kağıt atıyorsunuz utanmıyor musunuz diye fırça atabilirdi.
Ama öyle yapmadı koskoca okulun müdürü eğildi yerdeki kağıdı aldı ve hiç üşenmeden gocunmadan ve gurur kibir yapmadan çöp tenekesine attı. Ben adeta yerin dibine girmiştim..
Elbette o olaydan sonra asla ben şahsım adına sınıfa bir kağıt atmama atmadım.
Ben eğitimin ne olduğunu bu olayda gördüm demek ki eğitim kal dilinde değil hal dilinde gizliymiş.
Liseden mezun olalı 35 yıl olmuş hala bu olay hafızamdan çıkmamıştır. Her platformda her konferansımda bunu anlatırım..
Ağırbaşlılığı ve vakur kişiliğinde derin ve pozitif bir yüksek enerjisi vardı. Hem sıcak hem samimi hem de heybetliyd. Duruşu, davranışları ve konuşmasıyla gerçekten insanları etkileyebiliyordu.. Onun okulunda olup da yüreği ondan etkilenmeyen insan yok gibidir kanaatime göre..
Enerjisiyle olgunluğu ile ağırbaşlılık ve vakur bir kişiliği ile gerçekten bu dünyada bu asrımızda eşine Ender rastlanan bir kişilik olduğunu hiç yüksünmeden söyleyebilirim.
Ben sonraki yaşadığım 36 yıl içinde Kemal hoca gibi bir insana bir daha rastlamadım.
Necati Daştan
Allah mekanını cennet eylesin Allah taksiratını affetsin..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.