- 143 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
fetönün dünyadan beklentisi
1
bir kaç gün ingilizce çalıştım kendimi bu konuda geliştirmek için.anlamak kolayda pratik yapmakla mümkün dil konusundaki yeterlilik.yeniden hayata başlamak gibi anlamlandırma bir dile vakıf olmak için.cnn türkte enflasyon tartışılıyor ahmet hakanın tarafsız bölge programında.hükümet ciddiye almıyor galiba devletin ekonomiye müdahil olmasını.neo libera politikanın bir sonucu bir rant kavgası yaşanırken siyasette.ahmet hakan abdeye canlı bağlanıyor cnn türke yapılan saldırı için eyalet polisinin yürüttüğü soruşturma açısından.abd saldırıyı kınıyor gelen bilgilere göre.daha fazla bilgi için emniyete başvurması tarafların yürütülen soruşturmayı anlamak için.buda bir gelişmedir değerlendirme açısından.amerikanın fetöyü himaye etmesi sözkonusu yorumlara göre.olayın detayları konuşulurken anlaşılmaz bir durum fetönün korunması abd tarafından.fetö ifşa edilirken neyin amaçlandığı çalışma noktasında.cıa gibi örgütlerin desteğiyle dünyanın farklı bölgelerinde abd çıkarı için çalışmakta bir çeşit emperyalizme hizmet.sağ sol davasından sonra laik şeriatçı kavganın taraflarıda inanmıyor bu çıkarcı örgütlere.
2
yeni asya değişime direniyor.böyle bir şablona uyarmı düşünceler.her şeyden önce çağdaşlığın bir tanımı olduğu gerçeğinden giderek ulaşırız hakikate.sait nurside bunu yapmıştır.risalelerin skolastik düşünce olduğu tenkitleri için kuranın bu bilgileri içermesi gibi bir açıklama yayınlar.çünkü inkılapların hikmet-i hükümet için bir tehlike olduğunu görmüş üstat.istiklal mahkemeleri inkılap karşıtlarını idama götürmüş dinde özgürlük adı altında.inançların bireysel anlamda laikliğin güvencesinde olduğunu söyleyenler çıkmış.üstat bu konuda feylosofları maddiyun tarifine uygun görmüş felsefelerini eleştirmekle.aydınlanmanın islamı anlayacağına inanmış onun için.kendisini cumhuriyet düşmanı görenler karşısında nasıl bir eğitimin çare olacağını açıklamak istemiş.fetönün başlangıçta hizmeti amaçladığı biliniyor okullarında islam kültürünün açıklayıcılığı için çalıştıklarından.kuranın ilme dikkat çekmeside inancın bir cüzü üstat için.yani bir bilim kitabı kadar üstündür bilgi açısından.
3
95 ve ikibinli yılları arasında sivas cumhuriyet üniversitesinde öğrenciydim.şehir olarak gelişmek isteyen bir sivas vardı.güzel anılarım var sivastan bende hatıra kalan.ancak insanlar için farklı özellikleriyle çıkıyor karşımıza şehre renk veren geleneksel kültür.muhafazakar bir kimlikle iyi niyetli insanların varlığı çoğunlukta.sivas göç veren bir şehir büyük şerhir kimliği kazanmış olsada.orda bir dergi çıkarmıştık arkadaşlarla.pek rağbet olmadığından kapanmıştı doğal olarak.sivasta yaşamak isteyenler için öncelik şikayet edilen sosyal sorunların çözülmesi demek olduğundan bir anlamda kültürle varolmayı başarmak tüm ülke genelinde.inançla çıkmak için yola nasıl bir gelecek beklemek aydın diyebileceğimiz azınlıktan.bu sorular arkadaş ortamına kadar vardırır genellemeyi.sivasın çoğunluğu büyük şehirlerde yaşıyor.bunlar nasıl bir sivas görmek istiyor memleket özlemi açısından.bunlar benim merak ettiğim konular.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.