- 159 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FUTBOL NE ZAMAN SPOR OLUR?
Sözüm ona futbol maçı izliyoruz.
Yani bir spor müsabakası...
Ne beklersiniz?
Sağlam, sürenin hakkını veren, yan yollara sapmadan rekabetçi bir karşılaşma oynansın!
Genel izleyiciye zevk, mekânı dolduran taraftarlara gurur versinler ortaya koydukları oyunla! İnsanlar, günlük hayatlarına geri döndüklerinde o maçtan aldıkları hazla yaşamaya daha sıkı sarılsınlar. ‘Edebiyle’ sevinçlerini veya üzüntülerini paylaşsınlar katıldıkları sosyal ortamlarda! İleride çocuklarına, torunlarına anlatacakları hoş anılar biriktirsinler! Başka?
Başka ne istenir, ne beklenir ki, bir spor karşılaşmasından?
Sporun amacı, sunumu, manevi hazzı, mirası; örnek kişilik ve davranışların gurur duyulacak, dersler çıkarılacak model, olgu, olay sayısını çoğaltmak, onları dünya spor tarihi arşivine taşımak değil midir son kertede?
Ama öyle değil ne yazık ki! Bu söylediklerimin hepsini unutun, gitsin!
Maç boyunca oyunu güzelleştirme çabası aramayın boş yere. İnsan varlığınızdan utanırsınız.
Kasıtlı şarj, kuraldışı engelleme, şiddetli itiraz... Tacı, serbest vuruşu bilerek yerinden atmamak... Rakibine kart cezası aldırmak niyetiyle ovunmak, dövünmek; abartılı yerde kalıp süreden çalmak... Hakemi kendi takımı lehine etkilemeye çalışmak, onun işini doğru yapmasını engellemek, insanları yanıltmak yoluyla kazanç sağlama çabası içine girmek... Üstelik bütün olanlar herkesin gözü önünde gerçekleşir.
Sonra çık, mikrofonu bulduğun yerde at, tut!
Yeniliyorsan, kazanmayı hak etmediğin için yenilirsin.
Yeniyorsan da rakibine üstünlüğünü kabul ettirdiğin içindir!
Ama rakip takım senin düşmanın değil, önce bunu kavra!
Gün gelir, sen hak eder, üstün olduğun için de galip gelir, kupa zaferi yaşarsın!
Ama hakemler! Ama rakip takım taraftarları! Ama saha, hava, sakat veya cezalı oyuncu sayısı!
Geçin bunları!
Bunları söyleten sebepler, futbolu spor olmaktan çıkartan sebeplerdir aslında!
Futbolu şike, bahis, kazanç sarmalına sokup rekabeti ‘haksız rekabet’ durumuna getiren günümüzdeki egemen zihniyetten söz ediyorum!
Paranın girdiği, konuşulduğu yerde doğru ahlak, ahlaklı rekabet koşulları aranmaz. Arasanız da bulamazsınız zaten.
O zaman ne yapalım?
Sağlam ve uygulanabilir kurallar, tüzükler, yasalar ile futbolu doğru zemine çekmek gerekir öncelikle. Suç parada değil, paranın nasıl müdahil olduğunda çünkü. Bakın bankalara! İşleri para ama çürükler barınamıyor aralarında. İyot gibi açığa çıkıyor hemen.
Sonuç mu?
Başkanı da, yönetimi de, futbolcuyu da ahlaklı olmaya çekecek zemini oluşturmak üzerine bir niyet beyanı ve uygulama kararlılığı sadece...
Sahaya yabancı ve zararlı madde atan seyirciyi taraftarlar aralarında barındırmayacak... Para gücüyle cehaletini, kibrini, kötü niyetini örttüğünü sanan başkanı, yönetimi üyeler seçmeyecek... Yani içerden temizlik... Hakem camiası da, spor basını da aynı temizliği yapacak öncelikle...
Niyet halisane ise, sonuç da salim olur vesselam!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.