- 122 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRU İNSAN.
DOĞRU VE DÜRÜST İNSAN NASIL OLUR?
Dürüst bir insanın özellikleri, güvenilir olması, sağduyulu olması, saygın olması, sevilen biri olması, onurlu, şerefli ve haysiyetli olması gibi özellikleridir. Dürüst İnsanın en önemli yanı yalan söylemez. Verdiği sözü tutar. Çevresine örnek olur.
Dürüst ve güvenilir olmak ne demektir?
Haksızlık karşısında susmayıp haksızlığa boyun eğme yendir. Doğru insan yalan söylemez, başkalarının hakkını yemez, hakkı olmayan şeyi almaz. İnsanların hatalarını aramaz, hatası olanların hatasını yüzüne vurmaz. İnsanlara kötü söz söylemez, insanlara lakap takmaz, insanları alaya almaz.
Doğru insan kime denir?
Türk Dil kurumuna göre dürüst kelimesi yalandan uzak ve doğru bildiğini ifade eden ve doğruluktan kaçınmayan kişi olarak kabul edilmektedir. Dürüst Kime Denir? Dürüst bir konuda doğru olanı hata dahi olsa yalansız şekilde ifade eden kişi demektir. Dürüst kişi doğruluktan uzaklaşmayan anlamına gelmektedir.
Doğruluk dürüstlük nedir örnek?
Doğruluk ve dürüstlük ne demektir? Doğruluk, gerçeği söylemek, yani sözlerimizi gerçeğe uydurmaktır, dürüstlük ise gerçeği sözlerimize uydurmaktır. Dürüst insanların hem bedeni hem de ruhu rahattır. … Dürüst olan bir insan hiçbir zaman yalan söyleme ihtiyacı duymaz.
Güvenilir insanın sahip olduğu özellikler nelerdir?
Hem öğrenci hem de çalışan kişilerle yürütülen bu çalışmada güvenilir insanda aranılan özelliklerin ’ÖZ GÜVEN’, ’DİĞERKÂMLIK’ (ÖZGECİLİK), ’UYUMLULUK’, ’DÜRÜSTLÜK’, ’SEVECENLİK’, ’AÇIKLIK’, ’TUTARLILIK’, ’BİLGİLİ OLMAK’, VE ’DEDİKODU YAPMAMAK’ olduğu ortaya çıkmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.