- 213 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Eksik Bulacaksan Bakma
-"Vay efendim, damatla gelin birbirine pek yakışmamış."
-"Damat fakirmiş, üstelik yakışıklı da değilmiş."
-"Gelin güzel olsa ne olacakmış,
damat okumuş ama gelin kültürsüzmüş, hiç dengi dengine değillermiş."
Falanmış filanmış...
Düğünlerde şöyle bir esip geçen lakırdılardan bazıları
Elalemin ağzı torba değil ki büzesin.
Bir kulp bulmadan, bir eksik yazmadan olur mu?
Halbuki insanlar, bu çiftlere sadece huzur ve mutluluk dileseler, öyle eksik arayan gözlerle incelemeseler, haklarında dedikodu etmeseler, eleştirmeseler olmaz mı?
Hem evlilik bir kaderken, kaderi yazan kalemin sahibi yakıştırırken
bunca yakışıksız cümleler sarfetmek başkasının kaderini tenkit etmekten başka ne olabilir?
Evlilik.
Allah’ın arşta yazıp,
arzda yakıştırdığı ve o kalpleri birbirine ısındırıp, aynı çatı altında bir kıldığı mukaddes ahidleşme,
kutsal bir müessese.
Allah herkesi dengi dengine nasip etmiştir. Kimi hayat arkadaşının imtihanıdır kimi de armağanı.
Her şeyde bir denge ve düzen yaratan Allah (CC) onları da birbirinin tamamlayıcısı kılmıştır.
Bu müessese öyle esaslar üzerine kurulmalı ki, hiç bir şeyden etkilenmemeli
Dış güzellik, zenginlik, kariyer...bunlar asla kıstas olmamalı.
Huyu güzel olmamış,
ruh zenginliğine varmamış,
karakteri kariyer yapmamış olanlarla ömür geçmez.
Birbirini sevebilecek yüreklere,
birbirine yetebilecek gönüllere düşmektir aslolan.
Ben her düğüne gittiğimde şu duayı ederim.
Rabbim "Bu çiftlere asr-ı saadet yuvasının huzurunu ve iki cihanın mutluluğunu nasip et.
Ve sonra derim ki;
İleride evlatlarımın yuva kuracağı kişiler kimler ise onları da şu anda iyi ahlâkla ahlâklandır.
Zamanın fitnesinden onları da koru İmanlı yetişmelerine yardım et.
İçlerine merhamet tohumları ek.
İffetli ve şahsiyetli olmalarını ve bu hallerini korumalarını nasip et.
Anne babalarına, iyi yetiştirilmeleri hususunda yardım et.
Hepimiz dua edelim ki,biz evlatlarımızı yetiştirirken, onlara nasip olacak kişilerde aileleri tarafından iyi yetiştiriliyor olsun.
Gittiğiniz düğünlerde aklınızdan geçen düşüncelere dahi dikkat edelim.
O düşünceler ileride evladımızın kaderi olmasın.
Hepimizin evladı hayırla yetişsin ve Rabbim yollarını hayırlılarla kesiştirsin
VESSELAM
YORUMLAR
Muhteşem!..İnsandaki nefis bir doymazlık ifadesi olduğu için devamlı birbirinde açık aramak kaçınılmaz.Birilerinin eksikliklerini görmenin kendisini tamamladığını sanan insan ,bunu kendisini düşürdüğünü bir bilse!.Derslik bir yazı.Mahir kalemi selâmlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Hatice Kılınç
Çok doğru söylediniz başkalarında eksik bulmak kendi eksiğini görmezden gelmek aslında ve insanı öyle düşürür ki o da anlayana ...
Selam bizden, en kalbi muhabbetlerimle 💐