- 257 Okunma
- 4 Yorum
- 7 Beğeni
Narsist İnsanı Memnun Edemezsin
NARSİST İNSANI MEMNUN EDEMEZSİN
Kendimizi sevelim, değer verelim, özsaygımız özgüvenimiz olsun. Fakat aşırı olmamak, edebi kurallar çerçevesinde olmalıdır, aksi takdirde hem kendimize hem de çevremizdeki bize değer veren, seven insanları incitmek ve onları kaybetmek kaçınılmaz olur. Ben duygusu çok tehlikeli bir duygudur. Bu duygumuz varsa ve keşfettiysek beslemek yerine törpülemek içimizde barındırmamak doğru bir karar olur. Kendine değer veren, merhamet eden ve dahi kendine sarılıp teselli eden biri olarak olumlu sonuçlarını kendi üzerimde test etmiş, psikolojik rahatlama pozitif enerjiyi hissettiğimi bunun günlük rutin yaşantımda da geçmişte aldığım yaraları bile tedavi ettiğini söyleyebilirim. Narsistlik boyutuna taşımamak lehimizedir ki, yoksa sonuç nitekim Narkissos gibi olması içten değil.
Birilerinin beğenisini kazanmak için kimseyi boş yere övmeyin. Her zaman her konuda kendinize ölçüyü düstur edininiz. Ölçülü olmak size değer katar, asil kılar. "Fazla övüldüğümde haya ederim, lâyık olamazsam" diye.
Narsist insanların en belirgin özelliği kibirdir. Onların kibrini besleyerek topluma daha zararlı bireyler kazandırmış olursunuz. Kendini aşırı beğenmişlik, kendisine sürekli hayranlık duyulması, insanlara tepeden bakma, kendi başarıları olmasa da başarılıymış gibi kendileriyle aşırı gurur duyma. Uzmanlar bir kişilik bozukluğu olarak tanımlar. Onlar sizi hiç önemsemezler, empati kurma duygusu yoktur. Bilhassa sizi manipüle eder ve küçümserler.
Özseverlik olan insanlar kendi kendilerini yok ederler. Kelime kökeni Yunan mitolojisinde bir kahraman olan Narkissos’ dan gelir.
Narkissos bir gün suda kendi yansımasını görür ve ona aşık olur. Saatlerce seyredip durur. Suyun üzerinde duran kendisine bakan ama karşılık vermeyen bu imge, tam ona sarılacakken yok olur. Sonunda Narkissos aşkına kavuşmak için suya düşer ve boğularak ölür.
Yazar- Şair Radiye Diri