- 148 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cesaret Herkese Lazım Doğru Yerde Doğru Zamanda
CESARET HERKESE LAZIM
DOĞRU YERDE DOĞRU ZAMANDA
Profesör Daniel Putman’a göre, "Cesaret" bir amaç uğruna kişinin acı verici ve korkulu bir bedel veya koşulu kasıtlı olarak kabul etmesidir. Profesör Daniel korku ve güven arasında yakın bir bağlantı olduğunu düşünür.
Cesaret, evrensel olarak en beğenilen ve özenilen bir erdem olarak kabul edilir. Mamafih cesaretin karmaşık bir doğası olduğu inkâr edilemez.
Bazen zorluklarla boğuşup yüzleşmek, bazen bir şeyleri başarabilmek ve içimizde ki gücü bulabilmek. İçimizdeki gücü bulmak için cesaretin
doğuştan gelen bir özellik olmadığının da farkında olmak gerekir.
Bir karar verdiğinde önce kazanacağın ve kaybedeceğin liste yapman doğru bir davranış olur.
Geçmişte yaşadığın korkuların sebebini, anlamını düşün.
Cesaretin sana yaşattığı olumsuz deneyimlerini hatırla.
Bunlar cesaretini kırmak için söylenmedi. Sorumluluk ve güven duygunu kuvvetlendirmen için. Cesaret olgusu kişiye göre değişir diye düşünüyorum.
Cesareti olmayan insanlar sizi tabiri caizse gaza getirir. Başkası için mi yaşayacaksın? Korkma! İçinden geldiği gibi yaşa vs vs... Herkes içinden geldiği gibi yaşarsa hayatınızda ki insanları hiçe saymış olursunuz. Önemsiz görmüş olursunuz. Çevrenizde kimse kalmaz koca dünyada tek başınıza dolanır durursunuz. Cesaretinizi kime ispatlayacaksınız ya da ispatlamak zorunda mısınız? Ne kadar zengin olduğunuzun, ya da çok güzel olmanızın hatta güçlü olmanızda onları çok etkilemeyecektir. Evet başkası için yaşamıyoruz fakat düşüncesiz ve umarsızlık da güzel bir davranış olmasa gerek.
Cesaretli olmak, hayatınızda olan çevrenizdekileri hiçe saymak değil. Bilâkis onların huzurunu, mutluluğunu, size olan saygılarını güvenlerini kaybetmemektir. Kararlarınızı cesurca verin fakat umarsız olmayınız. Misal verecek olursak, cesaretin var mı aşka? Deyip sizi gaza getirirler. Aşkı yaşamak güzel fakat sizin konumunuz veya karşınızdakinini konumu önemli değil mi? Cesaretini ispatlamak için sizin veya diğer bir insanın evli olup olmaması, varsa çocukların bu durumdan etkilenip etkilenmemesi sonradan çıkacak huzursuzluk, mutsuzluklardan kendinizi sorumlu tutmayacak mısınız?
Cesaret ve sorumsuzluğu birbiriyle karıştırıyorlar. Cesaret yaşamda karşımıza çıktığında sorunları aşabilmektir. Cesareti, salt ataklık, dayanıklılık, cüretkârlık, gözü karalık gibi ifadelerle açıkladığımızda yanlışa düşeriz. CESARET; bir erdemdir doğru kullandığın zaman, her risk alınmaya, her türlü tehlike karşılanmaya değmez ve cesaret salt atılganlık ya da gözü karalık olamaz. Bazen korkularımız nedeniyle de cesareti ortaya çıkardığımız olur örneğin; çocuğunu koruyan bir anne, ailesini koruyan bir baba cesaretin büyük bir örneğidir.
Bazen bir kişiyi fazla cesaretlendirmek de çok iyi neticeler vermeyebilir. Cesaretin bu karmaşık doğası karşımıza farklı sebeplerle çıkması halinde, asıl davranışlarımız doğru kararlarımızla cesaretimizi göstermiş oluruz. Hayatımızı şekillendirmiş oluruz.
Sevgili okurum, hayatını olumlu değiştiren cesaret gösterdiğin bir konuyu dönüş olarak paylaşabilir misin?
" Hayat insanın cesaretine göre, büyür veya küçülür."
( Anais Nin )
Yazar- Şair Radiye Diri
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.