- 132 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖMÜR.
ÖMÜR VE HAYAT.
Ömür, varoluş ile yok oluş arasında geçen süreye verilen isimdir. Her canlıya biçilmiş olan bir ömür vardır. İnsan da kendisine biçilmiş olan bu ömrü gerek mutlulukla gerekse de kederle eşgüdümleyerek yaşar. İnsanların bazıları kendisine biçilen bu süreyi oldukça uzun bulurken, pek çoğu ise kısa bulmaktadır. Oysaki önemli olan ömrün süresi değil nasıl yaşandığıdır. İnsan ömrünü yeterince iyi değerlendiremediğini düşündüğünde çareyi ömre ve kendisine sitem etmekte bulur. Kendisine “geçti ömür yanlışlarla” diye serzenişte bulunan birey, çareyi yine kendi düşüncelerini tasdikler nitelikte olan geçti ömür sözleri ne sığınmakta bulacaktır. Çareyi ömür ile ilgili sığınmakta bulan birey, bununla yetinmeyip kendisini tatmin etme arayışına girerek kendisi için ömürlük sözler söyleyecektir.
İnsan tabiatı yalnız yaşamaya aykırı olduğu için insan ömrü boyunca yanında birileri olsun ister. Hayat sevdiklerini, insandan koparınca da birlikte bir ömür geçirseydiler yaşam nasıl olurdu diye düşünmeden edemez. Bu doğrultuda duygularına tercüman olan birlikte bir ömür sözleri ve seninle bir ömür boyu sözleri zihninde yankılanır adeta.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.