Yaşam
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yaşam, sonsuz bir yolculuktur. Her insanın bu yolculukta kendine özgü bir hikayesi vardır. Kimi zaman mutlulukla dolu, kimi zaman hüzünle dolu, ama her zaman anlamlı ve değerlidir.
Yaşam, bir serüvendir. İnsanın içinde keşfedilmeyi bekleyen sonsuz hazineler barındırır. Her yeni gün, yeni bir maceradır aslında. Yeni insanlarla tanışmak, yeni yerler görmek, yeni deneyimler yaşamak... İşte yaşamın tadı burada gizlidir.
Yaşam, bir öğrenme sürecidir. İnsan, yaşamın her anında yeni şeyler öğrenir. Sevinci, kederi, mutluluğu, hüznü... Tüm duyguları yaşayarak, insan kendini ve çevresini daha iyi anlar. Her deneyim, insanı bir adım daha ileriye götürür.
Yaşam, bir paylaşım ve sevgi yolculuğudur. Sevdiklerimizle birlikte güzel anılar biriktirmek, onlarla birlikte mutlu olmak, onların mutluluğunu paylaşmak... İşte yaşamın en değerli yanı budur. Sevgi, yaşamın anlamını belirler. Sevgi olmadan, yaşamın hiçbir anlamı yoktur.
Yaşam, bir veda ve bir başlangıçtır. Her veda, yeni bir başlangıca işaret eder. Belki de bu yüzden yaşam, sonsuz bir döngüdür. Her ölüm, yeni bir yaşamın başlangıcıdır aslında. Ve bu döngü, sonsuza kadar devam eder.
Yaşam, her şeyden önce bir armağandır. Her anını değerli kılmak, her anın tadını çıkarmak, işte yaşamın en büyük sırrı budur. Geçmişe takılıp kalmak yerine, anın tadını çıkarmak, geleceği umutla beklemek... İşte yaşamın anlamı budur.
Ve son olarak, yaşam bir seçimdir. İnsan, kendi yaşamını şekillendirme gücüne sahiptir. Mutlu olmayı seçebilir, umut dolu bir gelecek inşa edebilir. Ya da kederi seçebilir, geçmişteki hatalara takılıp kalabilir. Ancak unutulmamalıdır ki, yaşamın anlamı, ne kadar mutlu olduğunuzla değil, ne kadar sevdiğinizle ölçülür. Ve bu yüzden, yaşamı sevmek, yaşamın en büyük sırrıdır.
YORUMLAR
Hayat da deriz yaşamda ikisi de aynı kapıya çıkar, bizce bir sakıncası yok ikisini de kullanmanın. Elbette bir armağan bize Allah tarafından bahşedilen yaşam. O zaman bunu iyi değerlendirmek birazda öteler yani ahiret için azık hazırlamak gerekir. Dünyada ki zamanımız sınırlı saatler ve dakikalar ile... İyilik ve iyilerden yana olmak hem bedene hem de ruha huzur verecektir bir şekilde. Bunun karşılığı olarak kötüler ve kötülüklerde var. Allah'ın bize verdiği irade ile ikisinden birini seçme durumundayız zaman akıp giderken. Okumak, bilgi, terbiye gibi eylemler varken, bunun yanında kötülük, sinsilik, cinayet işlemek gibi eylemlerde var. Tabi insan dünyaya geldiğinde kötü bir çevrede genellikle kötü huylar ediniyor, tersinde de iyi insanlar arasında genellikle iyi oluyor karakter yapısı, istisnalarda olabilir. Hani diyor ya Yunus Emre ''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.'' Aynen öyle kalmayacakta, öte aleme sadece yaptığımız iyilikler ve kötülükler ile gidip Rahman'ın karşısına çıkacağız. Sevgi, barış, aşk, umut hep var olsun içimizde... Kutlarım yürekten...