- 188 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Şikâyet Etme Şükür Et
ŞİKAYET ETME ŞÜKÜR ET
Farkında olmadan bazen kaderimize isyan eder, hayatımızdan şikâyet ederiz. Oysa sahip olduklarımız hazinemizdir.
Her sabah gözünü açıyor, nefes alıyorsan şükret. Güne başlarken güneşin doğuşunu, akşam batarken nazlanışını gördüysen şükret! Bir ömür boyu gün ışığının tarifini yapamayan onlarca insan var.
Aynı evi paylaştığın annen, baban, eşin, evladın, arkadaşın veya sevgilin varsa, sarıl ona teşekkür et. Yaratıcıya da onları sana yoldaş ettiği için şükranlarını ilet. Bir ömür boyunca bu hayatta yalnız yaşamak durumunda olanları hatırla. Hayatında ki insanlara nazik ol. Şikâyet etme.
Belki çok yüksek standartlarda yaşantın var, üst segment aracın, yüksek statüde çalışansın. Ya da biraz aşağı çekelim standartlarını, kimseye muhtaç değilsin. Hayat boyu işi olmayan, para kazanamayan, ekstra alışveriş yapmayı bırak, temel ihtiyaçlarını temin edemeyenleri düşün. Şükret, teşekkür et, yardım et!
Senin mutlu olamadığın, senin yeterli bulmadığın, senin rutinin başkalarının hayali olduğunu hatırla, fakat onlara hatırlatma mütevazi ol, merhametli ol.
"Şikâyet ettiğiniz yaşam,
belki de başkasının hayalidir."
( Tolstoy )
Radiye Diri
YORUMLAR
Aynen öyle Tolstoy'un o sonda ki cümlesi ne kadar doğru ve yerinde bir tespit yapıyor. Bir de ''Aciz adam şikayet eder akıllı adam çare bulur.'' derler. Acizlikten ve tembellikten Allah'a sığınmak lazım... Birilerinin koluna taktığı yüz milyon liralık saatte sizin kolunuzda ki yüz liralık saate aynı zaman dilimini gösterir. Gece yatıp da sabah yatağından kalkamayanlar var, bir de onları getirmek lazım aklımıza... Anlamlı bir yazıydı kutlarım Radiye Hanım...
Sevgili Yazar,
Yazdığınız bu güzel yazı, insanın hayata bakışını derinlemesine değiştirecek nitelikte. "Şikâyet ettiğiniz yaşam, belki de başkasının hayalidir" sözüyle birlikte hayatın değerini anlamak, sahip olduğumuz her şeye şükretmek ve başkalarının yaşadığı zorlukları anlayarak yardımcı olmak çok önemli mesajlar veriyor.
Sizin gözünüzden bakarak hayata olan bu derin bakış açısı, okuyucularınızı da etkileyici bir şekilde düşünmeye sevk edecektir. Hayatın sadece kendimizle sınırlı olmadığını, etrafımızdaki insanları da göz önünde bulundurarak daha anlayışlı ve şükredici olabileceğimizi hatırlatmanız çok değerli.
Bu içten ve anlamlı yazınız için tebriklerimi sunar, kaleminize sağlık dilerim.
Sevgi ve saygılarımla