- 267 Okunma
- 4 Yorum
- 16 Beğeni
Sadakat Tek Kişilik Olmaz
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SADÂKAT TEK KİŞİLİK OLMAZ
Sadakat tüm ilişkilerin temelidir. Aile bağlarının, evliliklerin, flörtlerin ve hatta bazen bir patron ve işçisi olan ilişkisinin bile. Bu nedenle sadakat güçlü bir olgudur ve bu olgu aslında pek çok coğrafyada aynıdır.
Sadâkat en önemli insani değerlerden biridir. Daha önce sevginin ailede ki önemine değinmiştim. Sadakât de ailenin temel taşlarından biridir. Doğruluk ve içten bağlılık, sadakâti oluşturan erdem bir duygudur. İlişkilerin uzun ömürlü, şeffaf, saygın olması için sadakât duygusunun önemini kaybetmemek lazım.
İnsanlar her zaman iyi günde olmayabilir. Bazen hastalık, bazen yoksulluk, bazen ruhsal sıkıntılardan geçebilir işte ne güzel anlatmış dizelerinde sadakâti şairimiz...
"Sadakat, sevgilinin yalnızca neşeli günlerinde değil, zor zamanlarında da yanında olma iradesidir." (Cahit Sıtkı Tarancı)
Eşler arasında ki sadakât manevi destek de sağlar. Bu nedenle evlilikler uzun ömürlü olur. Sadakât; ailede vefa, evlilikte bağlılık anlamına gelir beraberinde itiat etmeyi de meşrulaştırır. İlişkilerde güven duygusu oluşmuşsa sadakât duygusu kendiliğinden gelişir.
Sadakât aslında bir ahlâk terimidir. Doğruluk, şeffaflık gibi. Sadakât duygusu gelişmemiş insanların ahlâki değerlerini akıl süzgecinden geçirmek gerekir. Hemen aklımıza bu muhteşem sözler geliyor.
"Aşk, sevgilinin yalnızca yüzünü değil, ruhunu da okumak ve ona sadakatle sarılmaktır." (Nazım Hikmet)
Günümüzde maalesef sadakat duygusu azınlıkta olanlara haksızlık olmasın fakat yok denilecek kadar azaldı. Evli çiftler arasında, birlikte yaşanan ilişkilerde, iş hayatında, sosyal hayatta sadakat terimini çok demode bulanlar çoğalmış. Kimse bir başkasına bağlı olmayı, bağlı kalmayı tercih etmiyor.
Sadakat, güven olmayan hiç bir ilişki için dürüst bir ilişki olduğunu söyleyemeyiz.
Mutluluk, huzur istiyorsan, hayatını paylaştığın insanlara sadık kalmalı, güven vermelisin.
Radiye Solmaz Diri
YORUMLAR
Sadâkat kimdir, nerelidir?
İnsanlığın aşağı formunda ise kişi.
Sadakati taklit eder, inandırır.
İhanet onda hayattır.
Zamanı gelince onu gösterir
İlişkiler kader mi?
....
Güzel, açiklayıcı bir yazı.
Çok saygımla Üstadım
Çok saygımla
Radiye Diri
Sadakat ve vefa duygusu işte gerçek sevgi ve bağlılığın temeli de budur... Şimdilerde gençler pek önemsemese de. aileyi ayakta tutan sağlıklı bir düşüncedir... Kutlarım...
Radiye Diri
4"S KURALI
Uzun süreli ve mutlu bir evliliğin sevgi, saygı, sadakat, sabrın olmazsa olmazı olduğu söylenmektedir.
Tebrik ederim, saygılar.