- 208 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR İLAHİ ADALET HİKAYESİ
İbretlik Hikaye:
Zalim bir padişah bir gün bir kadın görür. Kadına gönlü akar. Sorup soruşturur. Kadın bir demirci ustasının hanımıdır. Adam kendi halinde işinde gücünde örsünden çekicinden geçinen bir gariptir.
Zalim padişah nasıl etsem de şu kadına sahip olsam diye düşünürken yalaka vezirlerinden biri ; sultanım ondan kolay ne var. Bu adam demirci. Haber yollayalım 1000 tane mıh yapsın. Ve mıhlarıda bir günde yapsın. yapamazsa kellesini alırız. der.
Padişah ellerini ovuşturur sevinçle. ve adamlarıyla haber yollar demirci ustasına. Padişahımız 1000 mıh yapsın dedi. yarın sabah mıhları almaya geldiğimizde yapamazsan kelleni alırız derler.
Adam bu haber üzerine yıkılır omuzları düşer. 1000 mıh ı yapmasına hele birgün gibi kısa bir zamanda yapmasına imkan yoktur. O kederle evine gelir. Akşam sofrada bir lokma bile yemek yemez. Bu hali hanımının gözünden kaçmaz.
Bey söyle hele senin bir derdin var der. Demirci ustası olanı biteni hanımına anlatır. Ferasetli hanımı beyine der. Hele bey tevekkel ol. Mıh ın sahibi var sen üzülme Allah bir kolaylık kapısı açar der. Adam ve hanımı yatarlar.
Sabah kapı gürültüyle vurulmaya başlar. Adam hanımına hakkını helal et . Buraya kadarmış der. Hanımı dur bakalım bey hele bekle der. Kapıya varıp kim o diye seslenir. Kapıdan cevap gelir.
Padişah öldü. Ustaya söyle sanduka için 30 mıh almaya geldik derler. Hanımı sevinçle beyine haberi verir. Bey ben sana demiştim. MIH ın sahibi var hele kederlenme tevekkel ol diye der. Kalk padişah ölmüş sandukasına 30 mıh ver der. İşte böyle.
Bu dünyada herkes bir hesap kitap yapar. Plan yapar. Lakin bütün plancıların tuzakçılarında fevkinde bir hesap ve plan yapan vardır. O da kainatın ve bütün mevcudatın yaratıcısı ve sahibi Hz. ALLAH tır. Amenna ve saddakna.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.