KALPLERDE OLANI YALNIZ ALLAH BİLİR
Camiler cemaatlerin dini ibadetlerini toplu olarak yaptıkları yerlerdir.Din görevlileri öncülüğünde ibadetlerini yaparlar ve irşad edilirler.
İbadet on kısımdır.Dokuzu helalinden rızık kazanmaktır.Diğer kısmı İslamın şartları ve imanın esaslarıdır.Camilerde irşad ve ibadette gözönünde bulundurulmalıdır.Haram yemeyi adet haline getirip imamın arkasında en önde saf tutan cemaatler ters örnek yerine geçer.Yine vaazlarda dini bilgiler ayet ve hadisler eşliğinde anlatılmalı kimsenin hanımı ve çocukları hakkında dedikodu yapılmamalıdır.Üstünlüğün takvada olduğunu bile bile maddiyata avuç açıcı menfaat sağlayıcı durumdan kaçınmalıdır.Oturuşu din, yürüyüşü din, çabası din ve tebliğ din olmalıdır.Camilerde siyasete yer verilmemelidir.Çocukların camiye gelmesi özendirilmeli, kırıcı davranılarak uzaklaştırılmamalıdır.Kimsenin hakkında "kafirdir’’ ibaresi kullanılmamalı ,kimseye kâfir damgası vurulmamalıdır.
Cemaate siyaset üzerinden göz dağı verilmemelidir.Af mercii Allah’tır.Bunu kullanarak cemaatten yüklü bağışlar talep edilmemelidir .Hutbeler ve vaazları yöre insanlarının ihtiyaçlarına binaen çeşitlendirmeli siyaset karıştırılmamalıdır.
"Aaaa filan da camiye gelmiş" gibi ibareler kullanılmamalıdır .Camiler cemaatleri ile vardır, unutulmamalı ve tebessüm ve sevgi ağır basmalı, soruları ve sorunları cevap bulmalıdır.
Unutulmamalıdır ki; camiler siyaset ve siyasetçilerin arka bahçesi değildir.Cennet bahçelerine dönüştürülmelidir.
Ezanlar ve şehadetler dinin temelidir .Ebedî yurdumun üstünde davete icabet için çağrıda bulunmalıdır.Tevazu ve hoş görü camilerimizi cemaatle doldurmaya yetecektir.Rab’im inayetini ve affını bizlerden esirgemesin..Amin..
YORUMLAR
Cemaat olmak olabilmek ne güzel. Ne güzeldir o küçük mahallelerde ki camiler ve o camilerin insanları. Gençleri ve çocukları da özendirmek lazım zaman zaman camilere... İmamlar ve müezzinlerin cana yakın, samimi ve bilgili insanlar olması her bakımdan çok önemli. Bir kere sesi güzel olmayan insanlara müezzinlik asla yaptırılmamalı o cami için büyük yardımlar yapmış bile olsa, çirkin bir ses insanları kaçırtabilir camiden unutmamalı ki... Kur'an sadece Arapçası değil anlamı üzerinde de sıklıkla düşünmeli ve anlatmalıyız çocuklarımıza, cehennem korkusu anlatılsa da cennetin güzellikleri de anlatılmalı... Allah korkusunun sevgi ile de harmanlanıp çocuklara öyle anlatılması elzemdir... Güzel bir yazı olmuş kutlarım...
neneh.
isabetli bir yazı...
kişisel fikrim din yaratıcı tarafından yarattıklarının adil ahlaklı ve eşit bir biçimde yaşamalarını öngören kanunlar bütünüdür. günümüze ulaşageldiği gibi yüzlerce din yoktur kitabı olanlar olmayanlar hepsi tek dinin mensuplarıdır kaldıki kuran bütün dinlerin tamamlayıcısı ve sonuncusudur...bu gün için ne mürşide irşada ne tarikata ne şeyhe ihtiyaç vardır her bilgi ulaşılabilir durumda...
bu konuda tek kılavuz kurandır inanlar ınanmak isteyenler için tek klavuz....
kaldıki müslümanlık bir holdıng adı değildir dünya servetine değil ruha hitap eder...
emeğine sağlık arkadaşım
neneh.
Olması gerekenleri, ama günümüzde yok sayılan ve birilerinin tahrif ve tahrip ederek kendi çıkarları doğrultusunda kullandığı değerleri dile getirmişsiniz hocam.
kaleminiz ve kelamınıza gönülden tebrikler ve saygılar
neneh.
Yerden göğe kadar haklısın sevgili kardeşim.
Sevgili peygamberimiz "Zorlaştırmayın, kolaylaştırın" diyor.
Aksine 2 rekatlık Cuma namazı 16 rekata çıkarılmış. Teravih derseniz öyle.
Şimdi bir de 6 günlük uğurlama orucu çıkarmışlar.
Çocukların camiye alıştırılması konusunda da biz küçükken bir kaç Nemrut suratlı "Hadi gidin" der bizi kovalardı.
Kendilerini ağır abi gösterirler her türlü haltı yerlerdi.
Daha başka ne çıkacak bakalım.
Selam ve saygılar.
neneh.
Senin kalemine kelamına yüreğine sağlık.
Ah keşke bunu bir bilseler.
Selamlarımla USTAM...
neneh.
Günaydın. Ne güzel bir konuya parmak basmisiniz tebrik ederim cani gônûlden. Elbette kalbimizde ne var neyok yûce Yaradanim bilir,elinize emeğinize yüreğinize sağlik tebrikler..dinin arkasına siğinip kôtuluk yapanlardan cùmlemizi korusun rabbim hayirlı cumalar
neneh.
Değerli dost. Yazın sade ve güzel olmuş. Din, insanı insan olmaya davettir bana göre. Yani insanları beşeriyetten kurtarmaktır. Dini, siyasete, ticarete alet edenler bunun bedelini çok fena ödeyecektir. Çocuklara dini bilgiler verilirken, cehennem, azrail gibi korkutucu betimlereden uzak tutulmalıdır. zira çocuklar henüz bu kavramları anlamayabilirler veya zihin ve inanç dünyalarında farklı bir din algısı oluşabilir. Allah'tan korkmayı öğretirken, aslında Allah'ı sevmeyi öğretmelidir. Kalemine sağlık.