- 375 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
ÇOK ÇOK KIYMETLİ SAYIN CUMHURBAŞKANIMIZA AÇIK MEKTUP.
CEMAATTA RAHMET AYRILIKDA AZAP VARDIR.HADİSİ ŞERİF.
ALLAH AŞKINA BU FERYADIM DİKKATE ALINSIN . FERYADIM CAMİLERİMİZDE CEMMATIN ÇOK AZALIYOR OLMASINDANDIR.
mübarek Dinimizin daha da zayıflamaması için ve mÜbarek vatanımızda daha da kuvvetlenmesi için önerilerimdir
1-merkezi ezan sistemi kaldırılmalıdır.her cami görevlisi ezanını kendisi okumalıdır.
kıyak ezana son verilmeli, görevliler ben güzel ezan okuyamıyorum aşağılık kompleksinden kurtarılmal.müftüler güzel ezan okuma kursları açmalıdır. Risk almalı.suyu getirenle testiyi kıran ayrılmalı,bir tutulmamalıdır.
2-eskiden olduğu gibi namazdan önce üç fatiha okunmalıdır.bu hal cemaatin itikadını dahada kuvvetlendirie.
3-ezanda Gelin Namaza,Gelin kurtuluşa nidası cemaata saygı ile gerçekleşir.imam birinci Rekastta uzun sure okumaldır,osmanlının cemaate saygısı olduğu gibi...
4-Din görevleri memur gibi hareket etmemeli, surat yapmamalı,kasılmamalıdır,Din görevlisi gibi,güler yüzlü tatlı dilli olmamalıdır.bir mum gibi erisede Allah rızası için etrafını aydınlatmalıdır.
5-camiye cemaatten önce girmelidir.on dakika önce mihrapta yerini almalıdır.orada Yasini şerifi okuyup Dua etmelidir,ağzında Dua ve Ayetler olmalıdır.bu konuda da cemaate örnek olmalıdır.
6- dokunsalar ağlayacak gibi duygusal olmalıdır,gülmek kalbi karartır.Allah çok ağlayın az gülün buyuruyor demelidir.
7- görevini Allah indinde Hesap vereceğinin şuurunda yapmalıdır.Abdest üzerine Abdest nur üzerine nurdur demeli namazı kıldırırken aklı başka yerde olmamalı sanki son namazı gibi kılmalıdır.
8-en önemli hususda şudur,
cemaati çok sevmeli,hepsini birer kardeşi olarak bilmelidir. cemaatin azalması kendisi için büyük dert görmeli, artması için çok çaba gayret göstermelidir. yüzü daima bal satmalı, selamı önce vermeli, önce kendisi hal ve hatır sormalıdır.
9-müftülükler Risk almalı,kabadayı ve ,,kibirlı görevlilere ceza vermelidir.
cemaatini çoğaltan görevliler takdir edilmeli, onura edilmelidir.
10-maalesef çok çok üzülerek yazıyorum. Geleceğimizin temimatı olan Gençlerimiz elden gidiyor.
il ve ilçe müftülüklerince gençlere yönelik ,Bilgilendirme toplantı ve konuşmalar konferanslar düzenlenmelidir.
kesinlikle asla,
- canım onlara anlatılsada asla anlamazlar dememelidir. zamanımızda müslümanlığı yaşamak anlatmak büyük cihattır demeli,Dinin öğütle durduğu izah edilmelidir.İslam elden giderse bütün kutsallarımız elden gider demelidir.önemiyle ilgili Ebu Eyyubel Ensari örnek verilmelidir.86 yaşında cihad için istanbulun fethine
katıldığı anlatılmalı. özellikle cihad ile ile ilgili Ayeti kedrimeledr Hadisi şerifler dikkatle ve özenle işlenmelidir.
Mübarek ecdadımızın CİHAD ruhu şzah edilmelidir.Atamız Fatih sultan mehmet ve Yavuz sultan selim anlatılmalıdır.
bu konuda gençlere yemeklerr verilmeli hiç bir masrafdan kaçınılmamalı.sık sık sizler bizim canlarımızsınız,göz bebeklerimizsi,niz demelidir.
11-onları çok dikkatli dinlemelidir hatalarımız kusurlarımız olduysa en kısa zamanda giderimeli. onların istekleri gerekiyorsa burs ve yardım şeklinde yerine getirilmelidir, bu konuda zenginler teşvik edilmeli katkı yapmaları sağlanmalıdcır.
12- bu konuda daima şu husus akılda tutulmalıdır,,
DÜNYA MALI DÜNYADA KALIR,
Müslümanı daima takip edecek olan,
yaptığı ibadetler, iyilikler v e de hayırlardır demelidir.
ABDULKERİM KAYA EMEKLİ VAİZ.18 .04,2024.ANKARA.
YORUMLAR
Daha da önemlisi camiler Allah'ın mabetleridir. Yüce Allah'ın huzurunda cemaat arasında ayrım ve siyaset yapılmamalı, yine camilerde toplanan yardımların makbuz karşılığı yapılması olası dedikoduların önüne geçilmiş olur vs. Bir çok Müslümanın hislerine tercüman olmuşsunuz. Kaleminiz daimi olsun.