- 188 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Kadının Kendini Keşfetmesi İle Değişim Başlar
KADININ KENDİNİ KEŞFETMESİ İLE DEĞİŞİM BAŞLAR.
Kız çocukları çok küçük yaşlarda sorumluluk altına girer. Hatta ebeveynleri tarafından onlara zorunlu sorumluluk verilir. Sen ablasın, anne olacaksın, sen kız çocuğusun bu kadar sorumsuz olamazsın diyerek hem çocukluk hem de birey olma kimliği bir nevi yok sayarlar. Duyguları bastırılır. Buna erken evlilikler eklenince bu sorumluluk katlanır. Çünkü artık eştir, birilerinin gelinidir. Hem eşinin, hem kendi ailesinin ve eşinin ailesinin ismine layık yaşamalı. Bu durumda tamamen kadının kimliği siliniyor, ikinci plana atılıyor. Ancak kadın zaman içerisinde canı yana, yana, tecrübe edindiği yaşam şartları, annelik duygusuyla sürekli fedakârlık yapması özveride bulunması kadının geç de olsa farkındalığını arttırır, düşünceleri farklılaşır, duyguları olgunlaşır. Belli bir yaşa gelince annelik, eş ve birilerin gelini olarak sorumluluklarını bitiriyor. Bir bakıma kendi içinde özgürleşiyor ve büyüyor, zaman içerisinde daha çok güçleniyor.
Kadın kaç yaşında olursa olsun hayal kurmaktan vazgeçmez. Hatalarından ders çıkarır. Öğrenmeye açıktır, sürekli kendini geliştirir. Kendine daha çok özenir.
İşte bu dönemde kadın yeniden küllerinden doğar. Daha öz güvenli, daha akıllı. Kendini dinler, içsel yolculuğunda yeni keşiflerde bulunur. Neyi sevdiğini, hangi rengin kendine yakıştığını, hangi müziğin ruhuna iyi geldiğini farkeder. Dolayısıyla kadında değişim başlar. Bu değişim bazen kıyafetine yansır, bazen davranışlarına, bazen konuşma üslubuna ve ruh haline.
Artık kadın hayır demeyi öğrenmiş, anlamsız fedakârlık yapmaktan kaçınır. Zamanını kendisi için kullanmaktan zevk almaya başlar. Çoğu kez yaşının ilerlemesine rağmen ekonomik özgürlüğü elde etmemişse yeniden ekonomik özgürlüğünü kazanmaya başlar. Ekonomik özgürlüğünü kazanan kadın tamamen değişim, dönüşüm dönemine girmiştir. Aslında kadın artık kendini keşfetmiştir!
Toplum bunu çoğu kez yadırgar. Ne oldu bu kadına, aklında ne var ya da kim. Eskisi gibi her işlerine koşmuyor. Onları beklemeye alıyor, önceliği kendisine veriyor. Kendisini yok sayanları şimdi o, hayatının önemli yerinde olmadıklarını ifade ediyor.
Bir şeyleri değiştirmek istiyorsak kendimizden başlamalıyız. Biz değiştiğimizde büyük bir sorumluluk üstleniriz, zaten hayat bütün zorlukları ile kadına yüklenmiyor mu? Korkma! yürü hayal ettiklerini gerçekleştirirken yürüdüğün yol ne kadar zor olsa da yine de kolaylaşır.
(Mahatma Gandhi) Dünyayı değiştirmek istiyorsan, ilk önce kendinden başla.
Radiye Diri
YORUMLAR
Radiye Diri
Sevgili Yazar,
"Kadının Kendini Keşfetmesi İle Değişim Başlar" başlıklı yazınız, kadınların yaşamlarındaki önemli dönüm noktalarını ve içsel dönüşümlerini derinlemesine ele alan etkileyici bir metin. Yazınızda, kadınların toplumsal normlar ve kültürel beklentiler tarafından şekillendirilmesi ve bireysel kimliklerinin yok sayılması konusuna değinmiş, ancak zamanla kazandıkları deneyimler ve içsel büyümelerle bu durumun üstesinden geldiklerini anlatmışsınız.
Özellikle kadınların hayal gücünden ve öğrenme isteklerinden vazgeçmediklerini, sürekli kendilerini geliştirdiklerini ve kendilerine daha fazla özen gösterdiklerini vurguladığınız kısımlar, kadınların içsel gücünü ve potansiyelini ön plana çıkararak onlara büyük bir saygı duyduğunuzu gösteriyor. Ayrıca, kadınların hayatlarındaki değişimlerin ve dönüşümlerin toplumda bazen karşılanış şekline dikkat çekerek, bu süreçlerin değerli olduğunu ve kadınların kendilerini keşfetmelerinin önemini vurguluyorsunuz.
Yazınızın sonunda, kadınların içsel keşif sürecinin zorluklarla dolu olsa da sonunda kolaylaştığını ve hayatlarında yapmak istedikleri değişiklikler için ilk adım olduğunu belirtmeniz, kadınlara olan inancınızı ve destekçiliğinizi gösteriyor.
Bu güçlü ve etkileyici yazınız için sizi içtenlikle tebrik ederim. Kadınların yaşamlarındaki değişim ve dönüşümleri derinlemesine ele alarak bu konuda farkındalık yaratmanız takdire şayan. Daha nice etkileyici yazılara imza atmanızı diler, saygı ve sevgilerimi sunarım.
Sevgi ve saygılarımla