- 162 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖTÜ GİDİŞATA TESLİM OLMAK
İNSANLARA DUYMAK İSTEDİKLERİNİ SÖYLEMEK
İnsanlara duymak istediklerini söylerseniz daima takdir ve teveccüh kazanır hiç kimsenin düşmanlığını cezbetmezsiniz.
Zira insanlar eleştirilmekten hoşlanmazlar Çünkü eleştiriyi kabullenmek değişimi ve dönüşümü getirir. Bu da insanoğlu için zor bir durumdur.
Ancak yalan da olsa takdir edilmek övülmek insan nefsini ve gururunu okşadığı için insanda büyük bir sarhoşluk meydana getirir..
Hakikati gizlemek bize ne getirir.
Bu durum bizi toplumu ve memleketi hayra götürür mü?
Düşünün komşunuzun çocuğu yanlış insanlarla arkadaşlık yapıyor yanlış mekanlara gidiyor yanlış bir yolda.. Komşunuzu uyarmıyorsunuz oğlunun sürekli doğru yolda olduğunu söylüyorsunuz.
Yıllar sonra komşunuzun çocuğunun Bir suçlu olarak cezaevine düşeceğini bildiğiniz halde bunu yapıyorsunuz hadiseler cereyan ettiğinde vicdan azabınıza yenik düşmeyecek misiniz ?
Geçici bir süre komşunuzdan taltifler iltifatlar görmek sizi huzura ulaştıracak mı ?
Aydın odur ki toplumda sarsıcı da olsa bedel ödemeyi de gerektirirse hakikati ifade etmekten asla vazgeçmeyen insan demektir. Zaten toplumları geliştiren ve dönüştür bu düşüncedir.
Namuslu Aydın ve namussuz Aydın ayrımı burada geçerlidir.
insanların birçoğu hakikatleri pek çok nedenden dolayı ifade edemezler.
Birincisi: menfaat
İkincisi korku
Úçüncüsü sorumluluk bilincine sahip olmamak.
Oysa ki bir hakikat var.Aydınlar daima yalnızdır.
Çünkü Aydın olmak toplumda herkesin ulaşacağı bir etiket değildir.
Çok seçkin ve nadide insanların ulaştığı bir mertebedir
Aydın insan, toplumun görmediği tehlikeleri görür. Toplumun hissedemediklerini hissederler ve gelecekte olacakları aynen görürler.
Gelecekte yaşanacak tehlikeleri yaşanmış gibi görür ve ona göre tedbir almak isterler.
İnsanları uyarırlar ancak toplum bunu algılayamadığı için çoğunlukla aydınlara düşman olurlar ve tarih göstermiştir ki Aydınlar öldükten sonra kıymeti anlaşılan insanlar olmuştur.
Soru şu:
Aydın kişi mutlu mu olmak ister yoksa sorumluluk bilinciyle bir mücadelenin adamı mı olmak ister.
Her şey burada düğümleniyor..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.