- 483 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
Neye Yaradı 6 / Kim Dost kim Düşman?
Kim dost, kim düşman?
Neye göre, kime göre?
Komşuluğa göre desek bölgemiz fokur fokur kaynıyor! Herkes birbirini çiğ çiğ yeme derdinde.
Dine göre desek 58 tane Müslüman ülkenin bir araya gelmesi mümkün değil. Hepsi birlik olsa/olabilse şimdiye kadar İsrail diye bir devlet kalmaz, yok olur giderdi.
Peki bize kim dost, kim düşman?
Komşulardan başlayalım.
İran; tarihsel süreçte defalarca savaşmışız. Taa Alper Tunga döneminde yıllarca süren İran-Turan Savaşları olmuş.
Tarihte başımıza bela olan üç ülke var; Çin, Rusya ve İran.
İran En son Karabağ Savaşında resmen Ermenistan’ı destekledi. Karabağ’da Hocalı’da din kardeşleri katledilirken o Ermenistan’a yardım etti, silah verdi. Kendi içindeki yaklaşık 50 milyonluk Azeri Türkünün korkusundan mıdır nedir hep bizim karşımızdaki cephelerde yer alıyor. En son PKK’ya 50 Adet SİHA verdi. Şimdiye kadar PKK’ya her türlü desteği verdiği yetmezmiş, ülke topraklarında PKK kamplarına izin verdiği az gelmiş gibi şimdi de SİHA veriyor.
Bu konuda en güzelini Azerbaycan yapıyor galiba, açıkça İsrail’i destekliyor.
Birkaç gün önce -güya misilleme- yaptığı saçma sapan SİHA saldırısı boş alanlaraydı. Hiçbiri isabetli olmadı. İsrail %99’unu havada imha ettik diyor. Ne ölen var ne yaralanan.
Ürdün bile hava sahasından geçen füzeleri imha ettik diyor.
Sonra da çıkıp İran tarafından "Bizce operasyon bitti, devam etmeye niyetimiz yok!" açıklaması yapıldı apar topar.
Yemedi tabii!
Yunanistan; ne olursa olsun, kim ne derse desin bizim ezeli düşmanımız. Fırsatını bulduğu an bizi haritadan siler. “Düşmanımın düşmanı dostumdur” deyimini doğrularcasına bizim aleyhimize olan tüm unsurları destekliyor, tüm oluşumların içinde. Vaziyeti çaktırmadan son yıllarda 18 adamıza el koyabiliyor. Kıbrıs’ın doğusunda petrol ve doğalgaz yatakları için oluşturulan konsorsiyumda başı çekiyor. Kimler yok ki..
2019 Ocak ayında Kahire’de bir araya gelen Kıbrıs, Yunanistan, İsrail, İtalya, Ürdün, Filistin ve Mısır, Avrupa Birliği’nin de desteği ile Doğu Akdeniz Gaz Forumu’nu kurduklarını ilan ettiler. Filistin bu oluşumun içinde yer almış, Fırat Kalkanı harekâtında Türkiye’yi kınamıştır. !!
Türkiye de Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Libya’yla bir oluşuma gitti.
Bulgaristan; bu ülkeyle de her zaman sorunlarımız olmuştur. Ülkede bulunan Türklere baskılar hep devam etmiş zaman zaman göç dalgaları yaşanmıştır.
Irak; yeryüzünde Türk’ün ezilip hor görülmediği bir yer var mı acaba? Abbasiler döneminden beri Türk yurdu olan bu bölgede Türklere neler neler yapılmadı! Saddam’ın baskıcı rejiminde Peşmergeler karşısında Türklerin ezilmesine, Türklere soykırım yapılmasına hep göz yumuldu. Peşmergeler adım adım ilerlediler. %100 Türk şehri olan Telafer, Musul, Erbil, Altunköprü, Kerkük, Tazehurmatu, Tuzhurmatu, Kifri, Karatepe, Hanekin, Diyala, Mendeli ve Bedre gibi şehirlere özellikle Arap ve Peşmergeler yerleştirilip demografik yapı aleyhimize döndürüldü.
Kuzey taraflarında PKK kamplarına göz yumuldu. Terör hep oralardan beslendi. Saddam sonrası Amerikan yönetimince 36. paralelin kuzeyindeki Peşmerge kısmı resmen devlet haline getirildi. Silahlandırıldı. PKK’ya alenen destek verilmeye devam edildi, ediliyor. Peşmerge liderlerinden biri Irak’a cumhurbaşkanı bile yapıldı.
Suriye; hiçbir zaman dostumuz olmadı. Her zaman kuyumuzu kazmaya çalıştı. Etine buduna bakmadan Hatay üzerinde gözü oldu. Haritalarında Hatay’ı kendi toprakları olarak gösterdiler. Türkiye aleyhine yapılan terör eylemlerine sürekli çanak tuttu. Apo’yu yıllarca ülkesinde barındırdı. Ülke karıştıktan sonra oradan ülkemize milyonlarca göçmen gelmesi apayrı bir sorun oluşturdu. Şu anda 4 parçaya bölünmüş durumda.
Ermenistan; tarihsel süreçte hep sorun yaşadığımız bir ülke. Osmanlının son dönemlerinde her tarafta terör estirdiler. Özellikle Sivas’ın doğusundaki illerimizde toplu katliamlarla, akla hayale gelmeyecek işkencelerle insanlarımızı öldürdüler.
En son Karabağ Savaşında Azerbaycanlı kardeşlerimize yapmadıkları kalmadı. Can Azerbaycan’ımızın kendini toparlamasıyla ağı bir yenilgiye uğrayarak işgal ettiği topraklardan çekilmek zorunda kaldı.
Azerbaycan; Türkün Türk’ten başka dostu yoktur deriz ya. İşte tam bu sözün ispatı. Geleceğimizin ve kurtuluşumuzun diğer Türk devletleriyle dayanışma içinde olmamız şart.
Peki komşularımız böyle de dünyanın kaderiyle oynayan baş aktörler?
Amerika; müttefikimiz olsa da hiçbir zaman müttefik gibi davranmıyor.
Rusya; tarihsel süreçte hep sorun yaşamışız. Asla güvenilmez.
İngiliz, Fransız, Çin hepsi malum.
"Tırnağın varsa başını kaşı" demiş atalarımız.
Tırnağın olmak zorunda. Değilse yok olur gidersin.
-
Evet neye yaradı. Yapılan 7 Ekim’deki 1 günlük efelik neye yaradı?
İSRAİL’İN HEDEFİ GAZZE’DEN FİLİSTİNLİLERİ ÇIKARMAKTI!
İsrail onu gerçekleştirdi.
BİTTİ Mİ? BİTMEDİ. NİHAİ HEDEF İSRAİL’DE BİR TEK FİLİSTİNLİ BIRAKMAMAK.
İran’ın isabetsiz birkaç SİHA göndermesi falan hikaye.
İran kendi halkını kandırdı belki ama İsrail’i sivrisinek ısırığı kadar etkileyemedi.
7 Ekim saçmalığından sonra milyonlarca Gazzeli evsiz barksız kaldı.
Binlercesi öldü.
Bir kısmı da Türkiye’ye gelmesi muhtemel olmak üzere Gazze’lilerin bölge ülkelerine dağıtılacağı söyleniyor.
Geri dönmeleri mi?
Geri dönmeyi, İsrail sınırından içeri girmeyi unutun gitsin.
İsrail, Amerika hazır bölgedeyken, bu kadar destekleyeni varken, savaşın büyümesini istiyor ama Amerika ve yandaşları istemiyor. Amerika İsrail’in alması gerekeni şimdilik aldığı kanaatinde.
İngiliz Dışişleri Bakanı David Cameron, "İran saldırı sonrası, hem İsrail’e veremediği zarar açısından, hem de bölge için ciddi bir tehdit olmadığı anlaşıldığından çifte yenilgi aldı" dedi.
İran’ın SİHA saldırısı, İran’ı -özellikle İran halkını- tatmin için oluşturulan danışıklı dövüş!
Evet, OLANLARIN TAMAMI DANIŞIKLI DÖVÜŞ. İSRAİL VARLIĞINI İRAN’A BORÇLU. İRAN DA ÜLKE BÜTÜNLÜĞÜNÜ İSRAİLE BORÇLU.
--Muhtemelen İsrail bu gece İran’ı vuracak.--
GAZZE DESTANI YAZILIYORMUŞ!
Bu mu destan?
-
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Muhteşem!..Emek ürünü..Baştan sona ders..Ne demişler; düşmanımın düşmanı benim dostumdur.Menfaati olmadan dost edinenler çıktısını muhürler.Yaptıkları için hayıflanmaz.Veysel'in dediği gibi sadık yar kara yer.Ağzı olan bir şey der.Tarihe tekerrür diyenler kaybetmeyi göze alanlardır.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
İslam kardeşliği diye bir şey aslında halk hikayesi desek daha doğru, yok öyle bir şey. İran denen zibidi devlet halkının büyük bir kesimi ile tamamen Türk ve İslam düşmanı bir yapı arz ediyor... Al İsrail'i vur İran'a hiç farkları yok bizim gözümüzde. Halkı da salak ki zafer kutlamaları yapıyorlar. Müslümanlar aptallık ediyor, eşit şartlarda olmadan ordular bu savaşlar sadece yıkım olur İslam Toplumlarına devletin adı her ne olursa olsun... Her zaman Türk Devletleri olarak dik durmak ve güçlü olmak durumundayız. Tabi bir de Türki Cumhuriyetlerin içinde ki çürük elmaları da ayıklamak lazım. Az da olsa onlardan var içimizde... Kutlarım manidar bir yazıydı Suat kardeş...