- 508 Okunma
- 7 Yorum
- 10 Beğeni
EVLAT
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Allah’ın takdiri ama kız evladı da olması lazım insanların.
Bir tane varsa ekmek üzeri bal, hele ikiyse kızın, bal üzeri de kaymak…
Bayram tatili dokuz güne çıkınca Ankara’daki küçük kızım aradı:
“Baba gelelim, Isparta’dan sizi de alalım Antalya’ya ablamıza gidelim
Düşündük.
“Olur, kızım gidelim. Bir arada olur hasret gideririz.”
Bir telefon oğlumuzdan:
“Baba bu kuralları en iyi sen bilirsin. Ben gelemiyorum. Oğlum sizi alsın gelsin biz de yalnızız, bayramı beraber geçirelim.”
Oğlum Kaş’ta Jandarma. Asker için Garnizonu terk etmesi mümkün değil.
Bir daha düşündük.
Tercih bize düşüyordu. Kararımızı Antalya için kullandık. Oğlumuz askerdi. Acıları da görmüştü, sevinçleri de. O koca yüreğiyle bayramı yalnız geçirmeye razı olmalıydı. Kızlarda duygu, erkeklerde mantık öndeydi.
Geldik Antalya’ya.
Sarmaş dolaş, gülerken mutluluktan ağlamalar…
Şimdi iletişim kolay. Gelinim aradı:
“Ben de sizin bir kızınız değil miyim? Sizi de ben anne baba bilmedim mi? Ne zaman karşılaşsak annem, babam diye sarılmıyor muyum size? Niye buraya gelmediniz ki?”
Doğru söylüyordu. O da bizim bir kızımız olmuştu. O nu da iki kızımızdan ayırmıyorduk. Bir iki tatlı sözle gönlünü aldık.
Sandalyeye oturuyorum. Sırtıma bir yastık bir kızımdan, Antalya sıcak olmasına rağmen diğer kızımdan üstüme bir battaniye. Çeşit çeşit yemekler ellerindeki çatalla ağzımda.
Beş gün kaldım. Dönüşte evimize bıraktı bizi götüren kızım. Ama ne olursa olsun insanın evi gibisi yok.
Yine hayata başladığımız gibiyiz. Hanımcığım canımcığımla beraberiz. O kendi odasında dizisini izliyor.
Ben de size bu yazıyı yazıyorum.
Kız olsun erkek olsun herkesin evladının canları sağ, huzurları yerinde olsun.
Her ne kadar geçmiş olsa da;
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
YORUMLAR
Benimki ekmek üzeri bal, bir oğlan bir kız işte neticede. İkisi de meslek sahibi çalışıyorlar. Oğlan evli, kız da yakın az kaldı o da evlenir, tabi ayıramıyor insan gelinini de damadı olacak insanı da. Kız ile muhabbetimiz hakikaten farklı, ikisini de ayırmadan daha doğrusu birini diğerinden fazla sevmiyoruz duygusunu onlara hissettirerek sevmek lazım. Çocukken yan yana iseler ''İki tane bir tanem var benim.'' derdim ikisi de anlardı bu durumu, şimdi de öyle... Kutlarım yürekten güzel öykünüz abim ...
Bedri Tokul
Allah kızımıza da hayırlı nasipler versin.
Hiç birimizin hiç bir evladının ağzının tadını bozmasın.
Selamlarımla canım Kardeşim.
Ahmet Zeytinci
Bedri Tokul
Allah daha mutlu güzel günleri sizlere de nasip etsin.
Selam ve Saygıyla...
Açıkçası imrendim.
Kız çocuğu gibi var mı?
Adamdaki keyfe biri ardına yastık koyuyor, biri çatalla yemek yediriyor.
Gel de komplekse kapılma.
Şaka bir yana çok sevindim.
Allah hepsine sağlık sıhhat versin. Herkes yerinde sağ olsun abi.
Bu güzel yazıyı güne alan seçki kuruluna da tebrik ve teşekkürler.
Adam yazdı mı yazıyor kardeşim.
Selam ve saygılar.
Kel'den öptüm.
Bedri Tokul
Senin de dediğin gibi:
Allah hepsine sağlık sıhhat versin. Herkes yerinde sağ olsun.
GARDAŞIM BENİM...
Öncelikle bayramınınz kutlu olsun Bedri Komutanım.
Güzel olaylardan bahsediyorsunuz. Tüm evlatlarınız bayramı sizinle geçirmek istemişler. Kuru bir telefonla yetinmeyip, mümkün olan herkesin bir arada olması için program yapmışlar. Daha ne olsun!
"Kızlarda duygu, erkeklerde mantık öndeydi."
Buna katılmıyorum. Aksine durum bence tersine.
Gelemeyeceğinizi söylediğinizde oğlunuz birçok erkek gibi kısa vadeli düşünüp üzülmüştür. Halbuki gelin daha sonraki hamleleri de düşünerek sizi manevi baskı altına almış. Şimdi varın kolaysa bir sonraki bayramda başka yere gidin. Bu duygusallık değil, mantıklı bir şekilde ileriyi görme.
Umarım tüm bayramlardaki sorunlarınız bu denli tatlı olur. Saygılarımla.
Bedri Tokul
Bu bayram böyle geçti.
Önümüzde Kurban Bayramı var.
O bayramda da ya oğlumuza gideriz ya da o bize gelir.
Allah herkesin evladına sağlıklı huzurlu yıllar nasip etsin.
Burada güller tomurcuklandı. Açan güllerden bir demet gönderdim sana.
Sevgi ve selamlarımla da demeti bağladım.
Hoşça kal.
Bedri Tokul
Allah sana da sağlıklı huzurlu uzun ömürler versin.
Selam ve Sevgiyle...