- 295 Okunma
- 8 Yorum
- 8 Beğeni
BAŞARININ SESSİZ GÜCÜ : SABIR
"Her engel, sabırla aşıldığında başarı daha anlamlı hale gelir."
Bu güzel Türk atasözü, hayatın zorlukları karşısında sabrın ve azmin önemini vurgular. Engeller, hayatın kaçınılmaz bir parçasıdır ve her birimiz zaman zaman zorluklarla karşılaşırız. Ancak bu engelleri sabırla ve kararlılıkla aştığımızda, elde ettiğimiz başarıların değeri katlanarak artar.
Sabır, sadece beklemek değil, aynı zamanda zorluklar karşısında sakin ve odaklanmış kalmayı da ifade eder. Azim ise, hedeflerimize ulaşmak için gereken sürekli çabayı ve kararlılığı temsil eder. Bu iki erdem birleştiğinde, en büyük engeller bile aşılabilecek ve başarıya ulaşılabilecek hale gelir.
Hayatımızda karşılaştığımız engeller, bizi daha güçlü ve daha bilge kılar. Onları aşmanın verdiği tatmin, sadece hedefe ulaşmanın ötesinde, kişisel gelişimimizin de bir göstergesidir. Sabır ve azimle dolu bir yolculuk, bizi sadece başarıya değil, aynı zamanda kendimizi keşfetmeye ve potansiyelimizi gerçekleştirmeye de götürür.
Peki, sizin hayatınızda sabır ve azimle aştığınız engeller nelerdir? Bu engelleri aşarken neler öğrendiniz ve bu süreç size nasıl bir perspektif kazandırdı? Kendi hikayenizi bizimle paylaşın ve başkalarına ilham verin.
Her insan hayatında çeşitli engellerle karşılaşır. Bu engeller, bazen küçük tümsekler gibi görünse de, bazen de aşılmaz dağlar gibi durabilir. Ancak, bu engellerin her biri, sabırla ve kararlılıkla aşıldığında, başarıya giden yolda anlam kazanır.
Sabır, genellikle sessiz bir güç olarak görülür. Görünürde hızlı sonuçlar getirmez, ancak uzun vadede, sabır bize dayanıklılık ve direnç kazandırır. Sabırlı olmak, zorluklar karşısında hemen pes etmemek demektir. Bu, özellikle günümüz dünyasında, her şeyin hızla değiştiği ve sabırsızlıkla daha fazlasının istendiği bir zamanda, daha da önemlidir.
Başarı, sabır sayesinde daha anlamlı hale gelir çünkü sabır, başarının sadece bir hedefe ulaşmak olmadığını, aynı zamanda o hedefe ulaşırken gösterilen çabanın ve katlanılan zorlukların da bir parçası olduğunu öğretir.
Sabır, bize hedeflerimize ulaşmak için gereken zamanı ve mekanı verir. Aceleyle alınan kararlar yerine, daha bilinçli ve düşünülmüş adımlar atabilmemizi sağlar.
Sabır, aynı zamanda bize güç katar. Karşılaştığımız engelleri aşarken, her adımda daha da güçleniriz. Her başarısızlıkta, her düşüşte, sabır bize yeniden kalkıp devam etme gücü verir. Sabır, başarının sadece zirveye ulaşmak olmadığını, asıl önemli olanın yolculuk olduğunu hatırlatır.
Sonuç olarak, sabır, başarı yolculuğumuzda bize eşlik eden, bizi destekleyen ve sonunda hedeflerimize ulaşmamızı sağlayan değerli bir dosttur. Sabır sayesinde, başarı sadece bir sonuç değil, aynı zamanda bir süreç haline gelir. Ve bu süreçte, her engel aşıldığında, başarı daha da anlamlı ve tatmin edici olur.
YORUMLAR
Nejat Hocan gönlünüze kelamınıza sağlık. Tebrik ederim. Küçük bir katkıda ben sunmak istiyorum. Sabır nedir? Sözlük Manası: Tahammül etmek, zorluklara karşı dayanmak, belâ ve musibetler anında şikâyetçi olmamak gibi anlamlara gelmektedir. Dini anlamda Sabır ise; Allah (c.c.)’tan gelen, belâ ve musibetlere karşı isyan etmeden şükür ve Rıza ile karşılayabilmektir. Ayrıca ibadetleri yaparken, nefsin ve şeytanın yanlışa yönlendirmelerine karşı durabilmek demektir. Âyet-i Kerimelerde: “Ey iman edenler! Sabredin;(düşman karşısında) sebat gösterin,(cihat için) hazırlıklı ve uyanık bulunun ve Allah’tan korkun ki başarıya erişesiniz” (Ali-İmran süresi. Ayet:200) “Onlar öyle kimselerdir ki, Allah anıldığı zaman kalpleri titrer, başlarına gelene sabrederler, namaz kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden (Allah için) harcarlar” (Hac süresi. Ayet: 35)
“Andolsun ki sizi biraz korku ve açlık; mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz azaltma (fakirlik) ile deneriz. (Ey Peygamber) sabredenleri müjdele!” (Bakara süresi: Ayet: 155) “Ey iman edenler: Sabır ve Namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Çünkü Allah, muhakkak sabredenlerle beraberdir” (Bakara süresi. Ayet: 153) “And olsun ki senden önceki Peygamberlerde yalanlanmıştı. Onlar, yalanlanmalarına ve eziyet edilmelerine rağmen sabrettiler, sonunda yardımımız onlara yetişti…” (En-am Süresi. Ayet:34) “Sabret! Senin sabrın da ancak Allah’ın yardımı iledir. Onlardan dolayı kederlenme, kurmakta oldukları tuzaktan kaygı duyma!” (Nahl süresi Ayet:127) buyrulmuştur.
Evlâtlarımızın çok iyi eğitim almaları için uğraştığımız gibi, dürüst, ahlâklı olarak yetiştirmeye gerçek anlamda özen göstermeliyiz. Gençlerimize öz güvenlerini vermeli, tarihimizin derinliklerinde kalan, birçok buluşa imza atan ecdadımız gibi, yarınlarda da çok değerli icatlara sahip olacak, güzel ahlâk sahibi Asım’ın Neslini yetiştirmek için çalışmalıyız. Arzu ettiğimiz şekilde nesilleri yetiştirmeye çalışırken, her türlü kötülükle mücadele etmeliyiz. Gençlerimizi sevgi, saygı, birlik beraberlik, kardeşlik duyguları ile dopdolu bir şekilde değerlerimize bağlı olarak yetiştirmeliyiz. Karanlığı, aydınlığın yok ettiği gibi, bizler de kötü, çirkin ve zararlı olan davranışlardan evlâtlarımızı kurtarmalıyız.
Rabbimiz, her birimize gerçek anlamda İmanımızın gereği olarak çalışmayı, Salih amelleri işlemeyi, namazı dosdoğru kılmayı, ibadetleri yapmayı, her hususta üzerimize düşenleri yapmayı, başımıza gelen sıkıntılara Sabır ile karşılık verebilmeyi nasip eylesin. Sıhhat ve âfiyetler dilerim.
Ömer Lütfi ERSÖZ tarafından 14.6.2024 10:39:36 zamanında düzenlenmiştir.
nejat hoca
Günümüz toplumunu bazı sosyolog ve psikologlar “risk toplumu” olarak ifade ediyor. Artık insanların topluma karşı güvensizleştiği bir süreçte; Post modern- risk toplumunda yaşayan biz bireyler topluma karşı bu kadar güvensiz dururken karşılaştığımız zor olaylarla nasıl mücadele etmeliyiz sorusuna din psikolojisi ile yaklaşan uzmanlar “sabrın” değerinden bahsederler. Başarının bize mutluluk olarak dayatıldığı bu dönemde aslında sürecin ya da yolculuğun insana öğrettiği çok şey olduğu kanısındayım. Tahammülü aşmamak koşulu ile sabır ile gelen süreç doğal olarak yaşam öğretisindeki başarıyı getireceğini düşünürüm.
nejat hoca
Din psikolojisi bağlamında sabrın önemine vurgu yapmanız çok yerinde. Sabır, zorluklar karşısında sağduyulu olmayı, dayanıklılığı ve içsel gücü temsil eder. Bu süreçlerde sabırla ve tahammülle yaklaşmak, yaşamın sunduğu öğretileri kavramamıza ve kişisel gelişimimize katkıda bulunabilir. Başarı sadece hedeflere ulaşmakla değil, süreçte edindiğimiz deneyimlerle de ölçülebilir.
Bu yolda sabır, bize kılavuzluk eden bir erdem olabilir. İçsel huzurumuzu korurken, karşılaştığımız her zorlukla daha da güçlenmemizi sağlayabilir. Bu açıdan, yaşamın bize sunduğu her anı değerlendirme ve içselleştirme konusunda felsefi bir yaklaşım sunuyorsunuz. Teşekkürler, bu düşündürücü yorum için.
BAŞARININ SESSİZ GÜCÜ : SABIR... Ya sabır, Esma-ül Hüsna'da geçen Allah'ın isimlerinden biri. Sabırı oturup beklemek olarak, ya da şiddete karşı susarak beklemek anlamında algılamayın lütfen. Sabır, başa gelen dertten kurtulmak için elimizden gelen maksimum mücadeleyi vermektir. O kadar çabaladıktan sonra baktık ki, artık bir şey değişmiyor, tevekkül edip ne olacaksa artık beklemektir. Yazarım bunları vurgulamış ve güzel bir yazı olmuş. Okudum istifade ettim. Selam ve sevgilerimle.
Sabır zaman zaman zor gelse de meyvelerini toplamak faydalı ve güzeldir. Bunun ile ilgili psikolojik bir deney de vardır bilenler bilir. On kadar çocuğu çikolatalar ile dolu bir odaya koyuyorlar ve biz söylemeden çikolatalara el sürmeyeceksiniz diyorlar. Tabi çocuk bunlar bir kısmı söylemeden dayanamayıp yiyor çikolataları sabredip yemeyen ve daha sonra söylendiği zaman yiyen çocuklar, ileriki yıllarda çok önemli değerlere ulaşan kişiler oluyorlar. Bu da böyle bir bilgi... Kutlarım sabır her zaman lazım biz insanlar ve de çocuklarımıza...