- 195 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
devrim ve prensipler
1
atatürk ilke ve inkılapları ne demek.padişahın koruyamadığı cumhuriyet.chpli aydın için bunun dışında bir hakikat yok.kemalizm dışı bütün ideolojiler benzer şeyleri söyler.ancak içimizden bir insan başarabilmiş devrimi.emperyalizme karşı barış ve kardeşlikte görmüş çağdaşlığı.20.yüzyıl aydını için benzeri handikaplar var.hakikat sonrası ideolojiler nasıl bir dünyaya inanıyor.bir boşlukta yaşamanın sonuçlarıdır alkol ve uyuşturucu bağımlılığı.cumhuriyet değerleri yeniden yaşam felsefesinde görürmü çağdaşlığı.alpayın eylülde gel şarkısındaki hüzünde bize ait tatlar var.devrim ve prensipler demekse böyle bir inanış şekli.prensipler politik bir açmaz yaşamışsa istibdatla birlikte.osmanlı bu bilinçlemi bakmış ittihat terakkinin kuruluşundan sonra.lnkılaplar hayata geçtikten sonra bir özgürleşme yaşanmışmı cumhuriyette.herkesin yurttaşlıkta eşitlendiği yalanı bu çıkmazın dayandığı ikiyüzlülükle sahiplenmek seküler hayatı.nitekim milli iradeye düşman bir yapılanmayla yasaklar getirmiş cumhuriyete devlet aklı.demokratik talepler eşit haklarla karşılanmalı sistem tarafından.ancak bu şekilde örgütlü toplum için bir şans doğar.
2
bizde devrimden anlaşılan darbe olmuştur son 300 yıllık taihimizde.üçüncü selimle düzenli orduya geçilmek istenmiş radikal reformlardan sonuç alınmak beklentisiyle.tanzimat batılılaşmanın iktidarla başarılağı tezinde ısrarcı olsada şeklen bir değişim yaşanmış toplumda.cumhuriyet fikrini batıdan almış ne kadar devrim için gerekliyse toplumsal direnç.hayatın anlamını bu faşist literatürde aramakta bu ucuz halk düşmanlığıdır bir çeşit islam korkusunu yşarken siyasi iktidar.bigiye sınırlama getirmekte tevhid-i tedrasatın herkesçe idrak edilen yönü.batı merkezli tarihin başlangıcında islamın ortaçağ tarifi var.batıya ayinedar olan islamın endülüs deneyimide avrupadan çıkarılması islamın.tıp ve astronomi islamın bir yöntem bilim açısından orjinaldir kendi çağında.buna diğer alanlarda eklenebilir bilgideki tasnif açısından.
3
nizam-ı cedit taklitçiliğin başlangıcı kabul edilir.avrupa devletleri bir islam ülkesi istemiyordu.batı bilimde ilerlerken bizdeki tartışmalar toplumu dışarda bırakır.türkiye cumhuriyeti bu eksiği farketmiş erken dönemde.halk evleri ve köy enstitüleri bu amaçla medeniyeti götürmüş anadoluya.hastalıkla boğuşan halka prensipleri ulaştırmak istemiş cumhuriyet.ekonomik sorunlar bu hastalıklara bağlanmış bizi geri bırakan cehaletle savaşırken devlet.artık islamın irtica gibi bir problemi yoktu soğuk savaş yıllarına kadar.bunu başarmanın yoluydu ancak çağdaş sanat.batı müzikalleri sahnelendi anadolda bir rönesans rüyasıyla görmekle sanatı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.