- 247 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YÜREĞİMDEKİ İĞNELER-3 (Balıkesir/ BURHANİYE)
YÜREĞİMDEKİ İĞNELER-3
A- Belde ve toplum içerikli şiir de yazma amaçlı BALIKESİR / BURHANİYE’DE ev kiraladım ve üyesi olduğum Atatürk Düşünce Derneğine takılmaya ve çevreyi tanımaya koyulmuşken A. D. D’nin bulunduğu katta yan komşu olan Pir Sultan Abdal Derneğinin açık olduğunu gördüm ve çaldım kapısını…
Asker emeklisi ve dernek başkanı olduğunu öğrendiğim Sayın İbrahim KIZILER Beyin hoşgörülü muhabbeti esnasında hanımının da terzi dükkânı olduğunu öğrendim ve hanımı da beyi gibi ise istiare neticesi kendime yol çizerim düşüncesiyle ertesi gün hanımının terzi dükkânına uğradım.
Beyin annesi ile terzilik yapan eşi iş yerinde imiş ve annem yaşındaki annesinin / teyzenin 15-20 dakika boyunca geçmişini anlatır söyleşisini dinlerken oğlu Sayın İbrahim KIZILER Bey de geldi ve birkaç dakikalık muhabbetten sonra ayrılacakken; Ananem gereği annelerinin / annem yaşındaki teyzenin elini öpüp anlıma değdirdiğim anda kadıncağız bastı feryadı…
Oğlu Sayın İbrahim KIZILER; anne benim yaşımda söylemleri ile annesini yatıştırmaya çalışırken yaptığım eylemin bu denli ters algılanışına şaşa kaldım ve suça bürünmüşçesine dükkândan ayrıldım fakat duruma anlam veremedim… Birkaç kişiye olayı anlattım, onlar da susa kaldılar ve buranın tahtacıları biraz farklı demekle yetindiler.
Birkaç gün sonra başıma gelen bu olayı çözümleyen var mı diye ADD’ye uğradım. Sayın İbrahim KIZILER Bey de ADD de imiş ve “Söyle yaparım, böyle yaparım” gibi sözlerle asıp kesiyorken, ADD’de bulunanların gözleri bana yöneldi… Olayı anladım ve dinlemeye koyulmuşken Sayın İbrahim KIZILER Bey konuşmayı kısa keserek kapıya yöneldi ve ben de onunla dışarı çıktım ve beyefendi, beyefendi diye peşine yöneldim ama kendisi fırlayıp ayrıldı… O günden sonra onla insani ilişkiyi kopardım. O da beni gördüğünde yol değiştirdi…
B-1) Burhaniye de müzikle uğraşı topluluklarını araştırırken;
*Disk Emeklileri Halk Türküsü Topluluğu olduğunu öğrendim ve onlara katılmak için DİSK halk türküsü topluluğuna üye olmak gerekiyormuş, hiçbir siyasi kuruluşa üyeliği bulunmayan ve siyasi taraf olmaktan uzak duran biri olarak üyelik işime gelmez deyip katılmayı ret ettim.
*Asker emeklisi Sayın Ali ÖZCAN Bey’in şefliğini yaptığı Türk Sanat Müziği topluluğu varmış, oraya uğradım. Tanışmanın akabinde; Burhaniye’ye ait türkünüz, şarkınız var mı diye sorduğumda, yarışma düzenledik ve birinci olanı biz seslendirdik. Burhaniye Marşı’mız var, internetten bulabilirsiniz dediler.
Eve döndüğümde internetten buldum ve şiirini okudum. Mısraların uyumsuzluğuna ve birinin de yakışıksız anlam yüklendiğini görünce videosunu dinledim, videosu da aynı…
Videonun açıklama kısmında yarışmanın belediyece düzenlendiğini okuyunca şiirin bilgisayardan çıktısını aldım.
SÖZLERİ HÜSEYİN TOPÇU’YA AİT DERNEK ÜYELERİMİZDEN
AHMET DALKILIÇ TARAFINDAN BESTELENMİŞ OLAN BURHANİYE MARŞI
YAZ BAHAR AYINDA GÜLLERİN AÇAR,
KAZ DAĞINDAN SOLUR, MADRA DAN İÇER,
ETRAFINA VATAN SEVGİSİ SAÇAR,
YİĞİTLİK DESTANIN VAR BURHANİYE.
*
ZEYTİN AĞACIDIR ORMANI DAĞI,
DÜNYACA ÜNLÜDÜR ZEYTİNİ, YAĞI,
ÖRENDEN BAŞLIYOR DENİZİN AĞI,
BUNUN SEFASINI SÜR BURHANİYE.
*
MİLİS GÜÇLERİNİN YANINDA OLDUN,
KURTULUŞ UĞRUNA, CANINI VERDİN,
SONUNDA ÖZGÜRLÜK LÜTFUNA ERDİN,
EBEDİYEN YAŞA; HÜR BURHANİYE.
*
KÖRFEZDE PARLAYAN BİR IŞIKSIN SEN,
ATA NA SAYGILI, BİR ÂŞIKSIN SEN
ÇAĞDAŞLIK YOLUNDA BİR EŞİKSİN SEN,
VERİRİM UĞRUNA; SER BURHANİYE,
Ve
Sabah iş başı saatinde Burhaniye Belediye Başkan yardımcısı Sayın Cemal AKKILINÇ beyin makamına vardım ve selam dahi vermeden; “Burhaniye Marşınızın” şiirini okudunuz mu? Sadece kulağa hoş gelen müziğini mi alkışladınız deyince;
- hayırdır dediler.
-Kuvvacılar beldesiyiz diyorsunuz ama “SONUNDA ÖZGÜRLÜK LÜTFUNA ERDİN” mısrası sizce şık mı? Dünyanın neresinde, hele hele Anadolu’da hangi beldeye özgürlük lütfedilmiş… Deyince, kendisinin Ak Partili belediye başkan yardımcısı oldugunu söyleyen, halen dostluğumuzun sürdüğü, Sayın Cemal AKKILINÇ Bey; Onu CHP’liler, Önceki belediye Başkanı Sayın Fikret AKOVA’NIN direktifi ile yaptılar, kendisi de şu an Tariş Başkanı dediler.
Sayın Fikret AKOVA Beyin Tariş binasındaki makam yerine vardım ve odasında misafirleri görünce salonda bekliyorken beni gördü ve şairim buyur diye seslendi. Misafirleriniz var, beklerim deyince, buyur-buyur dediler ve odasına girdim. Buyur otur diye yer gösterdiler. Teşekkür ederek oturdum ve olayı anlattım.
- Vay canına, üstelik; Yazanın durumu iyi değil dediler bir de 25.000.-TL. Verdim; sözleri üzerine;
-Tarihimizle gurur duyan milletiz, gereğini yapmalısınız gibi söylemde bulundum. Aylar sonra videonun ve şiirin sanal alemden kaldırıldığını söylediler ama ben de bu şiiri seslendiren ve videosunu yapanların, marşımız var diye övünenlerin hışmına uğradım… " Doğruyu dokuz köyden..."
B-2) Atatürkçülük söylemlerini dillerinden düşürmeyen birkaç derneğe uğrayışımda dilleri ile eylemlerinin uyuşmadığını sohbetlere dek gelişimdeki eleştirilerim... Beni Emniyet Müdürlüğü bünyesindeki Dernekler Masası yetkililerine dek şikâyetleri, daha önceleri ADD de ve bir siyasi partinin ilçe başkanlığında da karşılaştığım dernekler masasından birinin haddini aşar hareketlerine karşılık...
ASLAN DEĞİL, BUNLAR TİLKİ
Bu topraklar Atatürk’tür,
Türk’üm diyen herkes Türk’tür,
Birlik olmak kutsal haktır,
Aslan değil, bunlar tilki…
*
Duvarında Atatürk’ü,
Kafasında başka türkü,
Beyaz’a boyanmış kürkü,
Aslan değil, bunlar tilki…
*
Doğduğum gün Atatürk’tüm,
Bu yollarda kanlar döktüm,
Bükülmedim bilek büktüm,
Aslan değil, bunlar tilki…
*
Dinci değil laikçiyim,
Ayrılık yok; Birlikçiyim,
Hıfzı eden bir bekçiyim,
Aslan değil, bunlar tilki…
*
Ey Ankara! Kışta kaldım,
Kapı ayaz dışta kaldım,
İnsan sandım puşta kaldım,
Aslan değil, bunlar tikli…20.11.2015-Burhaniye
Şiirini yazıp kendilerine ve Ankara merkezlerine gönderdim. Ankara’ya gelince de gerekli yerlerle irtibata geçerek olayları anlatıp gereğinin yapılmasına dek uğraşı verdim.
B-3) Burhaniye de kaldığım on aya yakın sürede çevre şehirlere yazdıklarım hariç Burhaniye halkınca da takdirle karşılanan Burhaniye doğası ile kültürünün yoğrulduğu bir divan örneği
Olmak üzere ikisi seslendirilmiş ON şiir bıraktım ve 06 Haziran 2016 da başlayacak Ramazan’da çocuklarımın başında olmak ve bayram sonu yeni yerlere şiir yazma amaçlı Burhaniye den ayrıldım.
Aradan bir yıl geçmiş ve Trakya Bölgesine /Çanakkale şiirini yazma amaçlı yola çıktığımda urhaniye Bekediyesi Başkan Yardimcısının telefonla davetlerine istinaden uğradım ve Burhaniye adına takdir plaketlerine mazhar oldum.
Hıfzı KARACA
T. C. Kültür Bakanlığı Halk & Kalem Şairi ve Yazar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.