- 147 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NİYETLER
NİYETLER
İnsan, niyetleriyle yargılanır bu hayatta. Ama iyi ama kötü… Kötüyse niyetiniz hem çizerler üstünüzü. Ağzınızla kuş tutsanız dahi bir daha kolay kolay düzeltemezsiniz hakkınızdaki izlenimleri. Ve ne yaparsanız yapın siz kötü niyetli biri olarak anılırsınız. Kötü düşünmek, kötü davranmak elbette sevilen, sayılan ve tasvip edilen bir şey değildir. Bu yüzden niyetiniz asla kötü olsun istemem. Çünkü çok sıkıntı çekersiniz bu yüzden. Ama kolay kolay pişmanlık duymazsınız. Ne de olsa kötüsünüzdür ve hak etmişsinizdir yaşadıklarınızı ve yaşayacaklarınızı. Bir nevi umursamazlık çökmüştür yüreğinize.
Ama iyi niyet öyle değildir işte. Yaşanmışlıkları, daha doğrusu yediğiniz kazıkları barındırır içinde. En büyük tecrübedir aslında farkında olan insana. Nasıl mı? İyi niyet, her zaman iyi değildir. Siz ne kadar iyi düşünseniz de herkes öyle düşünmüyor bu hayatta. Siz iyi düşündükçe tepenize binmek için sıra bekliyor olacak insanlar. Bunu da dost ayağına ve bile isteye yapacaklar. Diğer bir deyişle sizin iyi niyetinizi kullanacaklar, çıkarları uğrunda sömürecekler. Aynı iyi niyeti şeyi sakın beklemeyin onlardan. Yapmazlar, yapamazlar bundan emin olun.
Ne de olsa insanların çıkarları her şeyden önce gelecektir. Sizi sonuna kadar kullanmaktan çekinmiyorlar, çekinmeyecekler de… Ta ki siz bunu fark edene kadar bu böyle devam edecek. Ne zaman çıkarlarını baltaladınız, menfaat sularını kestiniz haydi geçmiş olsun, nur topu gibi bir düşmanınız oldu. O güne kadar ki iyiliklerinizi unutup sizi hain dahi ilan edebilirler. Her şeye hazırlıklı olmanızı şiddetle öneririm.
Ya da bunların hiçbirini yaşamamak için insanlarla mesafeli olun derim. Kim olursa olsun herkes haddini, hududunu bilsin. Buna siz de dahilsiniz. Ve ne olursa olsun fazla iyi niyet göstermeyin insanlara. Çünkü herkes siz gibi değil. Olmayacak da.. Fırsatını bulan kullanıyor, siz fırsat verdikçe de kullanmaya devam edecekler. Bunu test etmek için önce insanlara sınırsız iyilik yapın uzunca bir süre. İlerisini gerisini düşünmeden yapın. Bir gün iyiliklerinizi kesin ve bu sefer siz onlardan bir şey isteyin. Sizin onlara davrandığınız gibi davranmadılarsa emin olun sınıfta kalmışlardır dostluk, ahbaplık konusunda.
Öylelerinin hayatınızda çok da yeri yoktur zannımca. Hiçbir şey yapamıyorsanız biraz uzak tutun kendinizden. Bırakın kendi çöplüklerinde kendi pisliklerinde yaşasın o kan emiciler. Siz de iyi niyetinizle baş başa kalın. Çekinmeyin asla yalnızlıktan. Birilerinin sizi hunharca kullandığı kalabalıkta yaşamaktansa kalite yalnızlık her zaman iyidir. Doğrudan kazancı olur mu bilmem ama kaybetmeyeceğiniz muhakkaktır.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.