- 1257 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Güzel Sorular Sordurur
ÖZGELİŞİM GÜZEL SORULAR SORDURUR
Sevgili özgelişim Yolcusu dostum,
Okul konuşmalarımda bilirsin hep çocuklara, gençlere soru sormaları konusunda cesaretlendirmeye, soru soranlaraı kalem, defter, kitaplarla ödüllendirmeye gayret ederim. Bu çabamız alay konusu olsa da önemli olan “Oku” emrini veren Yaradan ‘ın rızası ve hediye alan ve verenin mutuluğu. Bu çabaların faydalı olduğunu görerek mutlu olmamız.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Bu çabamızla gençlere hediyeleşmenin önemini , hele de kitap gibi kutsal şeyleri hediye etmenin önemini uygulamalı olarak anlatmış oluyoruz. Verdiğimiz kitaplar belki onlar okumasa da evlerinde mutlaka okuyan olacaktır umudumuzu her zaman taze tutarım.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Gençler sormak ve sohbet etmek istiyorlar ama nasıl soru soracakları ve soru sordukları zaman da nasıl karşılanacağı konusunda tereddüt ediyorlar. Bizlerde, öğretmenleri de , ailelerde çocuklara mantıklı sorular sormaları, bunun da gerçekleri öğrenme amacı ile olması konusunda desteklememiz gençlerin güzel sorular sorarsa, güzel şeyler öğrenmesine vesile olacaktır.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
İşte burada Özgelişim içinde olmak ve özgelişim için çabalamak önemli hale geliyor. Özgüven içinde olan insan özgelişimi de önemser. Gençlere özgüvenli olmayı da öğretmemiz lazım. Mantıklı ve güzel soru sorarlarsa kimsenin onları yadırgamayacağını, bazıları ayıplasa veya alay etse de onların sorunu olduğunu vurgulamamız lazım. Gençlerde özgüvenle soru sorsunlar. Bunu yapmaya gayret etmek sana mektup yazmak kadar verimli oluyor bana. Çok genç bu cesaretlendirici tutumumuzla özgüvenle soru soracak hale geliyorlar. Soruların çoğu basit sorular olsa da amaç basit te olsa genççlere soru sormaları konusunda cesaret vermek.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
“özgelişim Güzel Sorular Sordurur” görüşümüzde işte burada önem kazanıyor. Sorduğumuz güzel sorular kişiliğimizi yansıtır. İnsanın kalitesi konuşmasından çok sorduğu kaliteli, öğrenmeye yönelik sorulardan belli olur. Güzel soru ve cevabı hem bize hem de muhatabımıza fayda sağlayan, yaşam kalitesini az da olsa artırmaya yönelik sorular ve cevaplar olmalıdır.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
“Soru sormasını bilmeyen insanın başkasına pek faydası olmaz” derim. Soru sormayı , güzel soru sormayı da insan aileden öğrenir.Ailede çocuğun sorularına cevap verecek ebeveyn varsa, çocuğun merakını giderecek ve öğretici olan cevaplar verebilen ebeveynleri çocuklar sever. Çünkü çocuklar kimin faydalı kimin boş konuştuğunu fark edecek kadar iyi idrak ve bilince ve gözleme sahiptirler. Ben bunun farkına varmakla her zaman sevinç duymuşum ve soru soran çocuklara daha samimiyetle cevaplar vermeye başladım. Bunun da faydasını gördüm.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Güzel soru sormak insnaa cesaret verdiği gibi alacağı cevaplardan tatmin olan insna daha çok öğrenmek konusunda cesaretli olur. Öğrencilerinin sorularına tetmin edici cevaplar veren hocayı öğrencisi daha çok sever. Öğrenciler gerçekten dersi samimiyetle anlatan ve sordukları sorulara da bilgece cevap veren hocalarını seneler sonra bile unutmazlar.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Kendini geliştirmek isteyen genç, geliştirecek kitaplar bulur okur. Kitaplar bulacak insanları bulur onlardan faydalanır. Kitabı alır, okur, kütüphaneye veya verene iade eder. Bugün bakıyoruz. “Kitap tavsiye et” diyene ödünç kitap verdiğimizde getirmiyorlar geri. Sorduğumuzda “unuttum” diyorlar. İnsan neden unutur? “Önemsememekten “ demek ki insanların “gelişmek istiyorum” demeleri çok zaman lafta kalan söylem. Gerçekten gelişen okur ve okuduklarını da uygulamaya çalışır.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Önemseyen insan, özgüven elde eden insandır ve özgüvende güzel soru sormaya kapı açar. Özgelişim ise soru sormayı uygulama haline getririr. Özgelişimi ileri seviyeye götürenin sorusu da daha kaliteli ve dikkat çekici lur. Mesela güzel soru soran muhabirin sorusu dikkat çeker ve hem kendine malzeme olur, aldığı bilgi ile donattığı haber okunur, hem de verilen güzel cevap oradaki diğer arkadaşlarının da okunan ve kaliteli bir haber ortaya çıkarmasına vesile olur.
Sevgili özgelişim Yolcusu dostum,
Bende şahsen bana güzel sorular soran gençlere, öğrenme amacı ile soran gençlere gücüm oranında cevap veririm. Yaş, maaş gibi sorular bana çok samimiyetsiz gelir. “Nasıl gelişelim, çocuklarımızı da nasıl geliştirelim” soruları daha çok gelişime yönelik olduğundan faydalı bulurum.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İnsanların iletişiminde de , gelişimnde de, iletişimin kalitesinin artırılmasında da güzel sorular sormanın rolünün büyük olduğuna inanan insan olarak “güzel sorular dostluklar kurtarır” diye düşünüyorum.
Sevgili Özgelişim Yolcuısu dostum,
Bizlerde Özgelişim yolculuğunda daha güzel soruları, doğru zamanda doğru kişilere nasıl soralım ki, iletişimimiz daha kaliteli ve geliştirici olsun diye kendimize sorarak, bunların cevabını doğru vererek gelişelim ki, hayat bize daha kaliteli olmamız konusunda fırsatlar sunsun.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Her güzel yaşanmışlıklar da, ders veren olumsuz yaşanmışlıklarda bizim için öğrenmesini bilen insan için öğreticidir ve gelişimimize katkı sağlar. Tabii ki yaşanmışlıklar içinden ders çıkaran için geçerli bunlar. Okuduğundan ve yaşadığından ders alamayan insana ne yazarsak ve söylersek tesir etmez. Heni derler ya “ söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil” diye. Çok zaman “artık söylemesem , dinleyen yok diye” düşünüyoruz ama gene de yazmadan ve söylemeden duramıyoruz.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Senin gibi yazdıklarımı heyecanla okuyan ve okuduktan sonra düşünen “ bu mektubu kime okutsam da faydalansa “ diye düşünen bir dostum oldukça da elimizden kalem düşmeyecek. Varlığın bile bizleri geliştirmeye yetiyor işte.
Sevgili dostum,
Mektuplar aslında sadece dostlara yazılan kağıtlar değil, gelecek nesillere de dersler sunan bir miraz olarak algılayabiliriz. Çok zaman gelecek nesiller okuyor. Zamanında okunmayan mektuplar yıllanan ve değer kazanan antikalar gibi oluyor. Eminim sen de arada çok eski mektuplarımı okuyarak bugünkiler ile kıyaslayarak ders çıkarıyorsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.