SAYGI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Büyük emekler sonucunda kitap çıkarana, edebiyatla ciddiyetle uğraşana, şiirle haşır neşir olana, doğaya her gün dikkat edene, yüreğinden kopan duygularla çiçek sulayana, karıncaların varlığını her zaman önemseyene, uçan kuşa selam verene, sevdikleri için çaba gösterene, yarınlarımız için güzel düşüncelere sahip olana bir zahmet saygımız olsun.
Elinde okumak için kitap olana, güzellikleri kaygısız paylaşana, iyiliği her ortamda tavsiye edene, anne ve babaya canı gönülden hürmet edene, insanlığın selameti için samimiyetini ortaya koyana, zor durumdakileri sevindirmek isteyene, sevenleri mutlu etmek için niyetini belli edene, elinden geldiğince iyi işler yapana zahmet olmadan yol vermek gerekir.
Unutmayalım ki hayat bizden öncekilere ait olmadığı gibi bu hayat bizden de ibaret değildir. Yürürken önümüzdeki alan tamamen bize ait değildir. Oturduğumuz evler ve bindiğimiz arabalar bizim değildir. Tuttuğumuz takım her bakımdan mükemmel değildir. Kan kardeş olduğumuz dostlar hata yapmayacak insanlar değildir. Bugün var olup yarın yok olmak hepimizin ortak felsefesi.
Yanlış yapmak, yanlış sözler sarf etmek, yanlışa düşmek biz insanlara mahsus özelliklerdir. Ne yapsak da başımız göğe eremez. Hayallerimiz kocaman olsa da insan olma gerçeğimiz bugün ve yarın sabittir.
Evde kurduğumuz cümlelerin dışarıda karşılığı olmayabilir. İyi niyetlerimizi suiistimal eden insan çıkabilir. Düz yolda yürürken başımıza pekâlâ taş düşebilir. Sağlıktayken ansızın hasta olabiliriz. Afiyetteyken canımız sıkılabilir. Yüzümüz gülerken içimiz paramparça hâlinde olabilir. İnsanız, taştan ibaret değil beden ve ruhumuz. Yaşarken birçok şeyle ve sayısız kimseyle sınanırız.
Hem özenle ve aşkla kucakladığımız hayat bir olasılıklar dünyasıdır. Bugün keyfimiz on numarayken biraz sonra o keyiften eser olmayabilir. Bugün derdimiz yokken başka gün içimiz hüzünden gemiye dönüşebilir. Bugün tuttuklarımız bir işe yaramazken yarın dokunduklarımız altın değerinde olabilir. Bugün sözlerimize kıymet vermeyen az sayıdayken öldükten sonra dediklerimiz dillerden düşmeyebilir.
Yeter ki bugüne göre hareket etmeyelim. Zira bugüne göre gittiğimizde mazimizi unutabilir ve geleceğimizden olabiliriz. Her durumda ve her zamanda kendimize karşı saygılı olmamız ve dürüst davranmamız gerektiği hakikati su gibi elzemdir.
-Meselci