- 1184 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Özgelişim Sağlıklı İletişim Kurmaktır
ÖZGELİŞİM SAĞLIKLI İLETİŞİM SAĞLAR
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Sana yazacağım mektubun konusu ne olsun ? diye düşünürken bu konu aklıma geldi. Sağşlıklı İletişime önem verenlerin daha özgelişim içinde olacağını düşündüm. Ya da özgelişim yolcusunun sağlıklı iletişim için çaba harcayacağını düşündüm.Yumurta mı tavuktan tavuk mu yumurtadan misali...
Değerli Özgelişim Kardeşim,
Toplum çok konuşuyor ama çok az insan sağlıklı iletişim halinde. Çoğu konuşunca suni bir rahatlama içinde gerisi sağlıklı değil konuşmaların. Sağlıklı İletişim ne diye soracak olursan ben sana bu mektubumda onu anlatayım istersen.
Sevgili dostum, Çzgelişim azimlisi dostum,
Sağlıklı iletişim bilgiye dayalı olur. Kulaktan dolma bilgileri, yani dedikodu niteliği taşıyan bilgi içermez. Başkalarının ne yaptığından çok, kendisinin ve dostunun insanlara nasıl faydalı olacağı konusunda kafa yorar. İmkanları ölçüsünde yardım da eder. Hatta imkanlarını kendi zor duruma düşmeden zorlar.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Sağlıklı İletişim Öğrenmeye dayanır. Her gün yeni şeyler öğrenmek için vardır. İletişim okula gider gibi yeni bilgilere gitmektir. Bu bilgiler iki dünyada da faydalı olacak bilgiler olmalı ama. “Yaşın kaç?” ya da “sen bundan büyük müsün? “ gibi sorular değil. “İnsanlara nasıl faydalı olabilirim?” , “Arkadaşımın insanlara faydalı olmak için ortaya koyduğu eserin geniş kitlelere ulaşması için maddi ve manevi nasıl destek olabilirim?” sorularını sorarak buna cevap arayıp ve uygulamaya geçmektir sağlıklı iletişim.
Sevgili dostum,
“Çocuklarıma faydalı olacak akraba ve iş arkadaşlarımla iletişimi nasıl geliştirebilirim? Onlardan çocuklarımın daha çok faydalanmasını nasıl sağlarım? “ diye kendine sorarak sonrasında da hemen harekete geçmektir sağlıklı iletişim. İnsanın kendisi ile sağlıklı iletişimi yoksa başkaları ile sağlıklı iletişimi nasıl olabilir. Bu boş diyaloğlar olmaz mı ?
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İletişim hep dalga geçmek, mesaini ve günü doldurmak değil “iki günü denk olandır ziyandadır” diyen liderin yolunda insanlara faydalı olmak için and içmek ve çalışmak ile olur. Hiç bir şey bulamıyorsa insan gençlerin yanında kitap okuyarak bile faydalı olabilir.
Kıymetli Özgelişim Yolcusu dostum,
İletişim, yemek yediğimiz insanlarla fotoğraf çekinerek sosyal medyada paylaşmakta değildir. Dostumuza güler yüzle sohbet ederek O’na kendini değerli hissettirmek ve ikramda bulunmaktır. Çok insan hep ikram bekler. Cimridirler. Bunu da marifet sayarlar ama bilmezler ki cimrilere gösterilen sevgi büyük oranda sahte sevgidir.
Kıymetli Özgelişim Yolcusu dostum,
Bunların farkına vardığım zaman çok boş iletişimlerimi azaltmaya , def etmeye baktım. Bunu da sana buradan itiraf ediyorum. Gerçek dost yaşadığı olumlu ve güzel tecrübeleri dostu ile paylaşan değil midir? Bizi yükselten insanlar ile daha fazla iletişimde olurken bizi seviyelerine çekmek isteyen seviyesizler ile araya sınır koymak ve bu sınırı cesurca vatan sınırı korur gibi korumak demek değil midir? Boş konuşan , boş davranan ve hep ikram bekleyen düşman olmasa da dostta değildir çünkü .Bize ise gerçek dostlar lazım.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
İletişimi bilen dost gerçek dosttur. Yardıma muhtaç olan insanı lafta değil imkanı olduğu kadar imkanlarını da zorlayarak yardım edendir. Kıskanan değil.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Sahte sevgi gösterisi bulunanlardan o kadar canım yandı ki, artık insanlara selam vermeye bile korkmaya başladı insan. Selamımızı küçümseyerek mi alacak yoksa içten mi diye çekinceli bir tavır sergilier olduk. Gerçek dostu gördüğümüzde ise taa uzaklardan kollarmızı açarak kucaklamak isteriz. Fark burada işte..
Sevgili dostum,
İmkanım olsa bu sevgiyle yoğrulan mektupları sahte sevgi gösterenlerin gözüne , beynine sokmak isterdim. Çünkü sahte insan o kadar çoğaldı ki, üzülüyor insan. Çekim yasası gereği ben mi çekiyorum sahte insanları yoksa? Y ada onlar beni mi buluyor ? İşin içinden çıkamadım doğrusu sence ne ?
Sevgili dostum, Özgelişim Yolcusu,
Şaka bir yana gerçekten de gelişime dayalı olmayan dostluklar ile aramıza sınır koymak lazım. Yoksa üzülen biz oluyoruz her zaman. Bizi yücelten seviyemizi yükselten insanlar ile dost olmaya gayret etmemiz. Bu da yoksa bizi yüceltecek ve yükseltecek kitaplara yönelmemiz en mantıklısı.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Değer vermek parayla olan iş değil, yürekle olan iş. Samimiyetle olan şey. Sevgi kalpten çıkar , bilgi beyinden. Gerçek sevgi insanın gözlerinden tavırlarından anlaşılır. Çünkü sevginin dili yoktur ve beden ile konuşur sevgi. Bedende dile gelir adeta. Gzölerde hayat bulur, gözler ile yansır. Bakan bu samimiyeti anlar. Gerisi teferruat yani.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
İletişimin kalitelisi insanı vezir, iletişimim toksik ve zehirli olanı, kinle yoğrulanı da her zaman rezil eder. Mevki makam ve servet varken dost olarak görünen çok olur. Padişaha sormuşlar “Sizce kaç gerçek dostunuz var? “ Gülümsemiş ve “O tahttan inince belli olur” demiş. Sanırım anlaşılıyor bu kıssadan hisse çıkarmak istersek.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Ne olursa olsun biz sağlıklı iletişim kurmak için çaba harcamalıyız ve sağlıklı iletişimi ne kadar sağlıklı kurarsak o kadar faydalanacağız dostluklardan ve başkalarına da o zaman faydalı olacağız. Yoksa ne kendimize ne de gelişmediğimiz için çevremize faydalı olacağız. Bu halimizle de her halde ne kendimizi değerli göreceğiz ne de başkaları bizi değerli görecek. O halde gelişime devam edelim.
Özgelişim yolunda her mektup sağlıklı bir iletişim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.