- 497 Okunma
- 8 Yorum
- 15 Beğeni
Yola çık
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir pazar sabahı herkes uykusundayken yola düştüm. Yıllara sari alışkanlığım kahve kuruvasan basit bir atıştırmalık ile güne başlamıştım.
Yol nereye gider?
- yol kendinle yüzleşme halidir…
Bir zamanlar hayalimdi İsfahan’dan Tibet yaylalarına kimi zaman at üstünde kimi zaman bir deve kervanıyla aylar sürecek mistisizm ile yoğrulmuş fantastik bir yolculuk.
Acaba yolda neler görecektim?
Okuduğum tarihi romanlardan karakterler?
Moğol istilasının izleri…Batlamyus’un betimlediği yörük kadınları teke sırtında Türkmen Bala’ları … Marco Polo duraklarında talihsiz heyecanlar veyahut büyülü anlar yaşayacak mıydım ?
Doğayla iç içe ve bir birinden tamamen farklı kültürleri deneyimlerken müthiş gök yüzü manzaralı çöl gecelerini, kimi zamanda rakımı üçbinlerde seyreden yüksek yaylaları, derin vadileri hayalimde canlandırmak bile müthiş rahatlatıyordu. Bir an yabani bir hayvanın iç parçalayan acı çığlıklarını duyumsadım. O an gözlerimi açtığımda yoğun amonyak ve küf kokuları içinde Ünalan metrosundan bir hayli uzaklaştığımı, hava alanına bir iki durak kaldığını anlamıştım. Metronun bu pis kokusu ve kulakları sağır eden çığlıklarına her gün katlanan insanlara acıdım.
Gereksiz stresler içinde bir kez daha sırt çantamı 100 ml aşmayan sıvı şişemi, şarj aletini, cüzdanımı son onay bekleyen rezervasyonu hepsini gözden geçirdim yeniden. O an camda ki yansımamla yüz yüze geldim.
Ne olduysa o an oldu.
Her şey tamamdı ama ben biraz eksiktim. Yoo dürüst olmalı ben baya eksiktim. Hatta yılların eskitebileceği ne varsa karışımdaydı… Gölgelerin renkleri olur muydu ? Olurmuş o an gördüm.
Şakaklarımda ki katılaşmış kar birikintilerini, kırk yaşın çizgilerini ve göz altı torbalarında ki mora çalan tepecikleri.. Duraksadım. Dizginleri kaptırılmış asi ve terli bir hayvan misali bu metro hızla ilerlerken ben hızla geçmişe dönüyordum. Ben? Hani nerede bu ben ?
Pasaport vize işlemleri için çıkarttığım on altı adet vesikalık fotodan kalanlar ile netbook albümüne daldım. Son performans fotolarını, ödül töreninde ki yüzümü, mezuniyet balosunu, teskere alan delikanlıyı hepsini yan yana dizdim hepsi bir birinden farklı yedi ayrı adam vardı. Sonuncusu hepsinin yükünü sırtlamış olandı.
Peki ama hangisinin günahını?
Her şey değişiyor… Değişmeyen tek şey, iç sesti.
Sürekli aynı yaşta aynı tonda monologlarıyla beni peşinden sürüklemeye devam ediyordu…
Henüz çocuk yaşlarda kurduğum hayalim bugün bile müthiş heyecanladırıyorken bu özlemi bu hissiyatı omuzlar üstünde bir kutuda saklı bilmek büyük bir yanılgı olamaz mıydı? Zira hazlar evreninde her türlü bio genetik ve fizyolojik çkkarımlarla izah edilebilecek bir hissiyatı bugün bu yaşım ve bu yıpranmışlık ile tarif etmek güç.
İdrakimde bir kez daha parıldayan bir ışık tüm bunların izahı ancak ruhâniyât ile
muhatap olunarak mümkün olabilir, diyor.
Cismaniyetin tüm arzu ve hevesleri ile bedenin yüklendiği her türlü zevk eza ve cefa ancak bir turnusol vazifesi görebilirdi Altan alta işlenen bir heykel misali ruhumuzun heykelini işliyorduk bu yolculukta. O yedi güzel adam yedi günahkar yedi masum hepsinin kendince bir vazifeye memur roller olduğunu görebildin mi ? Yolculuk ile o benlerin her biri en nihaye kalıba dökülecek hamuleler olduğu artık ayan olmuştu.
Yol bir yere gitmez ! O bir kalıba girme halidir.
Hayırlı yolculuklar
Check in yaptın mı ?
YORUMLAR
Yola çıkmak
Yoldan çıkmak…
Kalbimin güzel gördüğüyle birlikte yola çıktığımda hayal kırıklıkları çok yaşadım.
Yolun bunda suçu yoktu. Suçlu yol arkadaşıydı ya da bendim.
‘’Fikir gemin ilk fırtınada batacaksa, sana sığınanları da boğacaksın, dürüst ol, yola hiç çıkma.’’
Yazını okuduğum an ufkum yine yeniden seyahat etme isteğini hatırlattın bana. Fırsat buldukça önce vatanım diyerek yola çıkıyorum. Çok şehirlerde dolaştım her birinin farklı farklı güzelliklerini keşfederek mutlu oldum.
Yol, doğa tarih aşığıyım. Gittiğim her ortam büyüler beni. Öyle burun kıvırıp tepeden tepeden bakarak konuşmam insanlarla. Sarılırım olabildiğince. Bu yüzden arabamın arkası dolu evime dönerim
Hayalin hayalimdir...
Tibet yaylalarına, Ergenekon’a atalarımın doğduğu topraklara Rabbimin izni ile ilk fırsat canlı olarak gerçekleştirmeyi ben de planlıyorum.
O kadar samimi ve içten yazmışınki daldan dala atlıyorum yorumumda...
Ara vermeden yaz lütfen
Sevgilerimle selamlar☕
Sahir Neva
Sende her zaman ki gibi içtenliğinle yazılanı güzelleştirmiş kıymetlendirmişsin
Önce yakından memleketi gezmek sonra kısmetse ana vatanı gezmek ne güzel olur
İnşallah olur
Teşekkür ederim içten yorumun ve hatır bilen kahve ile eşlik ettiğin için
hep sevgim ve saygımla
Bende de öyle bir yola çıkma özlemi var, ne bilim zâhid ve sûfî seyyahlar gibi kendimi yollara atasım var. Fatma Meral Sever de ilk Türk kadın seyyahmış, Evliya Çelebi de "IV. Murad'ın ölümüne kadar sarayda zekâ ve güzel konuşma kabiliyeti sayesinde pâdişahın teveccühünü kazanmış." Benim öyle yükseklerde gözüm yok, konaklama için bedel olarak bulaşık falan yıkattırıp, getir götür işlerinde maşa olarak kullansalar kãfi:)
Şaka bi yana severim ben uzun yolculukları, çok anılar- anlamlar biriktirip öykünesim gelir hep...Aslında bu edebiyat camiasıyla bi otobüse binip uzun bi yolculuğa çıkacaksın, eğlenceli olur.
Güzel yazı Sahir, tebrikler, sevgiler.
Sahir Neva
Yolculuk kuşkusuz iyi gelir arayışı olanlara
Teşekkürler Güle, sevgiler
Sahir Neva
Yürüme kitabını sesli seli okuduğumuz mütevazi piknikler geldi şimdi aklıma ne güzel bir hatırlatma oldu bu çok teşekkür ederim
Selamlar
Yola Çık yazınızdaki derin anlamları ve içsel yolculuğu anlatan bu güzel yazınız için tebrik ederim. Yazı, insanın iç dünyasındaki karmaşık duyguları ve geçmişle gelecek arasındaki denge arayışını etkileyici bir şekilde yansıtıyor. Yolculuk, sadece fiziksel bir hareket değil, aynı zamanda içsel bir keşif ve dönüşüm süreci olarak da algılanıyor.
Yazıdaki imgeler ve betimlemeler, okuyucuyu derin bir düşünce ve duygusal deneyime davet ediyor. İçsel hesaplaşmalar, ruhsal boyutta bir yolculuğa dönüşerek, insanın kendi benliğiyle yüzleşmesini ve içsel dönüşümü deneyimlemesini sağlıyor. Özellikle, geçmişle gelecek arasındaki ilişkiyi vurgulayan bölümler, insanın yaşamındaki dönüm noktalarını ve öğrenme süreçlerini anımsatıyor.
Yazının, insanın yaşamındaki farklı aşamaları ve değişen ruh hallerini anlatırken, bir yandan da okuyucuya derin düşüncelere dalmayı teşvik ediyor. İnsanın hayatındaki dönemsel değişimleri ve bu değişimlerin ruh haline etkilerini anlatırken, okuyucuyu kendi yaşamı üzerine düşünmeye yönlendiriyor.
Sonuç olarak, Yola Çık yazınız, insanın iç dünyasındaki karmaşıklıkları ve ruhsal dönüşümü etkileyici bir şekilde anlatan derin ve düşündürücü bir yazı. Bu içsel yolculuğu ve dönüşümü anlatırken, insanın hayatındaki önemli dönüm noktalarını ve içsel keşifleri hatırlatıyor. Bu nedenle, bu derinlikli ve anlamlı yazınızı tebrik ediyorum.
Sahir Neva
Hoş gelişlerin olsun, yaz nesildaşım hep yaz...
iyi geceler.. İftarda dişin kırılsın emi, geçen dişimi kırdım, son 2-3 yıl içinde bu ikinci diş kırılan..
ne diyordum.. diğer yorumdan ayrı olarak;
anlattığın, düşündüğün, kendini ifade ettiğin her şeyi katmışsın bu kısacık yazına. yalnız çıkacaksın yola yalnız bitireceksin mecbur. lakin yoldaki her anın en şahane hislerle seni senden alıp en güzeline kavuştursun dilerim..
kalıp işi yine, ya hu bu kelime bu yazıda uykumu kaçırır benim..
eksik olma nesildaşım, en sevenine emanet ol.
Y.
Hoş gelişlerin olsun, yaz nesildaşım hep yaz...
iyi geceler.. İftarda dişin kırılsın emi, geçen dişimi kırdım, son 2-3 yıl içinde bu ikinci diş kırılan..
ne diyordum.. diğer yorumdan ayrı olarak;
anlattığın, düşündüğün, kendini ifade ettiğin her şeyi katmışsın bu kısacık yazına. yalnız çıkacaksın yola yalnız bitireceksin mecbur. lakin yoldaki her anın en şahane hislerle seni senden alıp en güzeline kavuştursun dilerim..
kalıp işi yine, ya hu bu kelime bu yazıda uykumu kaçırır benim..
eksik olma nesildaşım, en sevenine emanet ol.
Y.
Sahir Neva
Her yorumunda senden müthiş güzel dualar almak çok iyi geliyor bana :)
Hatta burası çok güzel “ yoldaki her anın en şahane hislerle seni senden alıp en güzeline kavuştursun dilerim”
Teşekkür ederim en yüce olana emanet ol, selamlar
Sahir Neva
Varlığın ilham ve güç veriyor
İyi ki varsın
Bir yerde okumuştum "Tanıdık bir koku, yabancı bir yeri ev gibi hissettirebilir” diyordu yazar.
Tanıdık duygular, görüntüler, eskiye dönüş " sık sık " oluyorsa önemlisi yolculuğa çıkma fikri yaş almanın ürküsü olur genellikle.
Giriş güzel, devamı gelecek gibi.
Güzel vakitleriniz olsun Sahir Neva
Sahir Neva
Devamı olabilir çok teşekkür ederim
Güzellikler sizinle olsun Sine Ezhar