- 432 Okunma
- 3 Yorum
- 9 Beğeni
Lulu'ya Böyle Söyledim (Şiirler)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kırılışların imdat çekiçleri. İnce bir oya işlesin, işlesin işlenen her işveli acıyı, kötürüm bir umut pusu kursun acımadan! Nazlı bir diziliş, beşikte kundak edilmiş hayaller, kırık kanatlı bir güvercin çığlığı.
Yer yerinden oynamadan, sessiz sakin bir ağıt, heybetli düşüş, âciz bir dökülüş. Dökülür baharın içinden yemyeşil yapraklar, kanar, Dicle olur çağlar, Fırat gibi can alan capcanlı acılar!
Şarkılar hırsızıdır şiirlerin, çaldıklarına kılıf ederler tınıları. Sözler ile tınılar riyaziye işli, tutku ve acıyı mesh etmeye güç yetiremedikleri zaman susar tınılar, çırılçıplak kalır hırsızlık şaibesi ve söz alır yine şiirler. Çatar vakit şimdi; ruhu onlara yaslamaya. Şiirler süt kokulu bir büyümüşlük, büyümüşlüğün içindeki küçüklük.
Küfürler bile tezyin edilir kimyalarında, şifâ olurlar isyanın kalabalığında, virân olmuş kalbe olurlar inşâ, varlık ile yokluk arası bir sırât, belki silerler hüznü umut aşılayarak, belki de hüznün üzerine çekerler bir kat!
Tılsımlı ve üryan olarak ikiye ayrılırlar.
Kendi içlerinde de bir kaça ayrılırlar. Üç beş işte. Üçün beşin hesabını yapmayalım. Kendimize bakalım, bizi kaça bölüyorlar diye. Beni bazen birkaç parçaya bölüyorlar, bazen de kendimi içlerinden cımbız ile topluyorum ve ’olay mahalli’ oluyorum!
Öğretici bir tarafları var ve öğütücü. Sen nereden bakarsan artık. Gündüz vakti öğretici gözden bakıyorum ben ve gece ile öğütülüyorum. Koca bir değirmen ve buğday tanesi gibi. (Dizedeki, dizenin içindeki hikayenin içindeki buğday tanesiyim)
Çok çiviler çok, keserin sapı biz ile çekiç olanlar hep olmayanlar.
Özür ile özleme iyi gelirler, madem beceremiyoruz kelimeleri dize etmesini, becerilmiş dizeleri kıraat edelim! Becerilmiş dedim, yani yazılmış, şiir olmuş, kelimelerin dizelik hâli anlamında. Hem becerilmiş demişken, evet becerilmiş bir kalpten becerene hâyır hâsenat gelmez!
Su yolunda kırılan testinin tamiri yoktur, meze olmuş şiirler çoktur. Sofrana da bir şiiri sen meze et, şiir helal bir sarhoşluktur. Hem de en mayhoşundan.
İşte böylece şehadetinde Şiirleri kutsadım Lulu. Ve zamanla daha çok takdis edeceğim. Çünkü buna çok ihtiyacım var. Zira Kakanamos Döneminde insanın şiirlerden başka sığınağı olmuyor. Sen ve Şiirler birer sığınağımsınız.
(Şiirle)
Kendince kal, kimseciklere benzeme.
Lulu’ya Böyle Söyledim.
YORUMLAR
Şiirin tanımlanması, analizi dimağa sunulan eşsiz bir meze sofrasıydı.
Olguların tanımlanmasında kullanılan metaforlar da bir başka boyuta taşıyor ruhun çıkmazlarını...
Ama dedim; keşke bu müstesna şiirselliği şiir sayfasında paylaşsaydınız ve daha çok okunsaydı.
Çok teşekkür ederim öğretici ve unik kaleminize ve size, hocam.
Baki selam ve saygım ile.
Orhan KANZA
Sevgiler ve selamlar sevgili Tüya.
Orhan KANZA
Eyvallah.